طبع میوه های بهاری | مزاج میوه ها در بهار

درباره طبع میوه های خوشمزه بهاری چقدر می دونی؟

A
۰

درباره طبع میوه ها در بهار بخوانید تا بتوانید با در نظر گرفتن طبع بدن خودتان؛ با خیال راحت و بدون مریض شدن، میوه نوش جان کنید.

بهار و تابستان برخلاف زمستان پر از میوه های خوشمزه و رنگارنگ است که خوردن هر کدام از آن ها خاصیت های بی نظیری برای سلامت بدن دارد. اما به هنگام مصرف؛ طبع میوه های بهاری و تابستانی را نباید فراموش کنید. اگر مزاج بدن شما گرم و یا سرد است؛ لیست زیر را خوانده با در نظر گرفتن طبع این میوه ها، میوه هایی که برای شما مناسب هستند را انتخاب کنید.

هر میوه بهاری چه طبعی دارد؟

چاغاله بادام

این میوه طبعی سرد و تر داشته و افرادی که طبع بلغمی و سودایی دارند ،ممکن هست با خورن آن دجار دردشکم، دل پیچه و در برخی موارد اسهال شوند. افراد دموی وصفراوی با خوردن این میوه احساس سرزندگی می کنند.

توت فرنگی

این میوه طبعی سرد داشته وسرشار از ویتامین سی است و برای افرادی که طبع گرم دارند، مفید است.

بیشتر بخوانید:می دونستی طبع و مزاج دو معقوله جدا از هم هستن؟

توت سفید

این میوه طبع گرم داشته واستفاده آن به صورت تازه، توت خشک و دمنوش در افراد بلغمی مفید بوده و موجب افزایش انرژی و خونسازی در آنها می شود و از بروز سرطان ها جلوگیری میکند.

گوجه سبز

این میوه پر طرفدا، طبعی سرد داشته و مصرف بیش از اندازه آن میتواند موجب دل درد شود وبرای سرد مزاجان مناسب نیست.

سیب گلاب

این میوه طبعی گرم داشته و مصرف آن موجب سهولت کارکرد دستگاه گوارش و رفع یبوست می شود.

هندوانه

این میوه طبعی سرد داشته ومصرف آن درافراد بلغمی و سودایی توصیه نمیشود.افراد صفراوی و دموی میتوانند باخیال راحت از خواص این میوه سود ببرند.

طبع میوه ها در بهار

طالبی

این میوه دارای طبع گرم بوده و مصرف آن در افراد طبع سرد، سومند است. نکته قابل توجه این هست که این میوه میتواند موجب بروز آلرژی در افرادی که آلرژی دارند، شود.

گیلاس

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان بوده و در درمان بیماری نقرس مفید است.این نیوه طبعی خنک داشته و در افراد گرم مزاج، مفید است.

آلبالو

این میوه طبعی سرد داشته و افراد بلغمی بهتر است، از مصرف زیاد این میوه پرهیز کنند. جهت غلبه بر طبع سرد میوه های بهاری، توصیه میشود افراد بلغمی و سودایی، به دنبال مصرف آنها، از دمنوش های طبع گرم همچون پونه، نعنا، آویشن و..همراه با عسل استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:کدوم صیفی جات مزاج سردی دارن و مصلحشون چیه؟

انجیر

انجیر بصورت انجیر تازه و انجیر خشک مصرف می‌شود که در هر دو صورت از میوه های تابستانی با طبع گرم و تر به حساب می‌آید. انجیر یک میوه شیرین، مغذی و بسیار مقوی است. این میوه پر خاصیت که از خانواده توت‌ها به حساب می‌آیند، از دسته میوه‌های کم کالری و فاقد چربی به حساب می‌آیند که در عملکرد سیستم گوارش تاثیر بسیار زیادی دارد و یکی از داروهای طبیعی پایان دادن به یبوست محسوب می‌شود.

قیسی

یک میوه مشابه زردآلو ولی برعکس زردآلو که در دسته سرد و تر قرار دارد، قیسی در دسته گرم و تر طعم شیرین‌تری دارد. این میوه یکی از میوه‌هایی است که در بیشتر مناطق نیمه کوهستانی و کوهستانی ایران یافت می‌شود و یکی از بهترین و مقوی‌ترین میان وعده‌های محلی به حساب می‌آید.

 

منبع: سبز منظر
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها