درمان خانگی سیاهی زیر چشم کودکان | علت سیاهی زیر چشم کودکان

چرا زیر چشم کودکان سیاه می شود؟ | راهکارهای خانگی برای رفع سیاهی زیر چشم کودکان

A
۰

اگر سیاهی زیر چشم فرزندتان باعث نگرانی شما شده است ممکن است برای آلرژی کودک و یا خر و پف باشد. در این مطلب راهکارهای رفع این مشکل را می خوانید.

سیاهی زیر چشم کودکان یکی از مشکلاتی است که مادران زیادی را نگران کرده است. موارد زیادی وجود دارند که باعث ایجاد سیاهی زیر چشم کودکان می شود مانند آلرژی و یا خواب ناکافی؛ و ما در این مطلب از اینفوگیاهی قصد داریم علت و درمان خانگی سیاهی زیر چشم کودکان را بررسی کنیم. شما می توانید با رعایت این نکات در کم ترین زمان سیاهی چشم کودکان خود را درمان کنید.

چه چیزی باعث به وجود آمدن سیاهی زیر چشم کودکان می‌شود؟ 

۱. کمبود خواب و استراحت ناکافی چشم

کمبود خواب کافی و یا اختلال در روند خواب در کودکان می‌تواند باعث ایجاد حلقه سیاهی دور چشم کودک شود. همچنین استفاده زیاد از گوشی، تبلت و تماشای زیاد تلویزیون می‌تواند چشم را خسته کند و باعث ایجاد سیاهی در اطراف آن شود. بنابراین لازم است کودک در طول شبانه‌روز خواب مناسب و کافی داشته باشد و همچنین برای مدت زمان زیادی به چشم خود استراحت دهد.

۲. مشکلات ژنتیکی

در مواردی نیز ایجاد حلقه سیاه در اطراف چشم کودک می‌تواند از یک مشکل ارثی خانوادگی و ژنتیکی باشد. در چنین شرایطی، اگر کودک، چشمان خود را بمالد و یا گریه کند، شاهد ایجاد یک حلقه به دور چشمان او هستید.

بیشتر بخوانید:بچه ات بدخوابه؟ این خوراکی ها مثل قرص خواب می مونن!

۳. تاثیر کمبود آهن و کم خونی در سیاهی زیرچشم کودک

در بعضی موارد، کبودی زیر چشم و کم خونی نیز با هم مرتبط هستند. زمانی که در رژیم غذایی کودک، از غذاهای حاوی آهن استفاده نشود، بدن او با کمبود آهن مواجه می‌شود و در نتیجه دچار کم خونی می‌شود که این امر باعث تیره شدن رگ‌های خونی در قسمت‌های ظریف پوست او می‌شود.

۴. سیاهی زیرچشم کودک به دلیل کمبود ویتامین در بدن کودک

کمبود ویتامین A در بدن کودک ممکن منجر به بروز سیاهی زیر چشم او شود. برای جلوگیری از این امر در رژیم غذایی او از سبزیجاتی مثل کلم بروکلی، اسفناج و هویج و همچنین انواع میوه‌های مختلف و جگر استفاده کنید.

۵. حساسیت، آسم، آلرژی و سیاه شدن زیر چشم کودک

داشتن حساسیت‌های مختلف و همچنین داشتن بیماری آسم نیز می‌تواند باعث مسدود شدن و یا باریک شدن لوله‌هایی می‌شود که هوا را به ریه‌ها هدایت و از آنجا خارج می‌کنند و به این ترتیب با فشاری که به رگ‌های خونی وارد می‌شود باعث می‌شود در قسمت‌هایی مثل اطراف چشم که پوست نازک‌تری دارد، رگ‌ها متورم و لخته‌های خونی ایجاد شود.

6. قرار گرفتن در معرض آفتاب

یکی دیگر از لدایل ایجاد سیاهی زیر چشم کودکان، قرار گرفتن آنها در زیر آفتاب است. کودکان به دلیل اینکه پوست ظریف و حساس‌تری دارند، اگر زمان زیادی را زیر آفتاب قرار بگیرند، بدن آنها، ملانین بیشتری تولید می‌کند و همین باعث ایجاد کبودی در نقاط حساس‌تر پوست آنها می‌شود.

۷. کم آبی بدن دلیل سیاهی زیرچشم کودکان

کم آبی بدن نیز باعث بروز این عارضه در کودکان می‌شود. بنابراین لازم است کودکان، به دلیل تحرک بالایی که دارند ، در طول روز، به اندازه کافی آب مصرف کنند تا بدن آنها دچار کم آبی نشود

۸. خر و پف کردن در خواب

در کودکان نیز مثل بزرگترها، ممکن است در خواب خرناس داشته باشند. این اتفاق زمانی می‌افتد که غده لنفاوی که پشت مجرای بینی آنها قرار دارد، ایجاد می‌شود. در این شرایط راه بینی کودک مسدود شده و باعث ایجاد لخته‌های خون در اطراف چشم کودک می‌شود

بیشتر بخوانید:بچه ها برای تامین ویتامین، حتما باید این خوراکی ها رو بخورن

درمان سیاهی زیر چشم در کودکان

معمولا کبودی دور چشم، به مرور زمان از بین می‌رود و در بیشتر مواقع، هیچ نیازی به درمان ندارد. در موارد بسیار معدودی با یک تغییرات کوچک در سبک زندگی کودکان می‌توان این عارضه را از بین برد که در اینجا به چند نمونه اشاره خواهیم کرد:

  1. اگر عارضه در اثر آلرژی به وجود آمده است، سعی کنید با حذف دلایل و علت حساسیت، درمان و همچنین حذف مواد حساسیت‌زا از زندگی کودک به درمان سیاهی دور چشم او کمک کنید.

  2. رژیم غذایی مناسب که حاوی انواع ویتامی‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن باشد می‌تواند به رفع این عارضه کمک کند. نکته مهمی که باید مد نظر قرار دهید این است که مصرف غذاهای شور نیز می‌تواند باعث این عارضه شود بنابراین غذاهای شور را از برنامه غذایی کودک حذف کنید.

  3. مطمئن شوید که کودک در طول شبانه روز مدت زمان لازم و کافی به استراحت می‌پردازد.

  4. علاوه بر موارد بالا می‌توانید با استفاده از داروهای گیاهی در منزل به درمان سیاهی اطراف چشم کودک خود بپردازید. برای مثال با روغن‌های گیاهی مثل روغن آرنیکا، روغن نارگیل و یا روغن زیتون، بر روی پوست اطراف چشم کودک بمالید و برای چند دقیقه‌ای آن را به ارامی مالش دهید تا رطوبت کافی به پوست کودک برسد و سیاهی و کبودی دور چشم را کاهش دهد.

منبع: پذیرش 24
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها