رفع ترک شکم در بارداری | استریای بارداری| از بین بردن ترک های پوستی بارداری

درمان ترک های دوران بارداری با روغن های گیاهی + روش مصرف

A
۱

ترک های پوستی دوران بارداری را به راحتی و با استفاده از روغن ها می توانید محو کنید تا اثری از آن ها باقی نماند

بارداری از مهم ترین و حساس ترین دورانی است که برخی خانم ها تجربه می کنند. در بارداری بدن تغییرات زیادی می کند که از جمله این تغییرات ترک و شکاف های پوستی است. اما روش درمانی ای برای این ترک های پوستی وجود دارد؟ در این مطلب روغن هایی را به شما معرفی کرده ایم تا با استفاده از آن ها با ترک های پوستی بارداری خداحافظی کنید.

دلیل ایجاد ترک پوستی در بارداری چیست؟

ترک پوستی یا استریا در شرایطی ایجاد می‌شود که لایه‌ی میانی پوست یا دِرم بیش از حد و تا مرز پارگی کشیده ‌شود. زمانی که این ترک‌های پوستی در نتیجه‌ی بارداری ایجاد شده باشند، با نام استریا گراویداروم شناخته می‌شود. کشیدگی لایه‌ی میانی پوست باعث ایجاد شکاف‌هایی می‌شود که به شکل ترک‌های پوستی ظاهر می‌شوند.

روغن های مناسب برای ترک های پوستی بارداری

روغن آرگان

روغن آرگان می‌تواند با بهبود کشسانی پوست به کاهش ترک‌های پوستی و حتی پیشگیری از آن‌ها کمک کند.

روغن اسطوخودوس

اگرچه روغن اسطوخودوس بیشتر به عنوان یک داروی گیاهی برای آرامش اعصاب شناخته می‌شود، اما کمک به بهبود زخم‌ها و کاهش ترک‌های پوستی تنها بخشی از فواید این روغن گیاهی است. روغن اسطوخودوس تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و بافت‌های پیوندی جدیدی را تشکیل می‌دهد که در روند بهبود زخم نقش دارند. این تأثیرات می‌تواند به کاهش ترک‌های پوستی هم کمک کند.

روغن هسته‌ی انار

روغن هسته‌ی انار خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد. بعضی پژوهش‌ها نشان می‌دهند که استفاده از کرم‌های حاوی روغن هسته‌ی انار می‌تواند به بهبود کشسانی و ضخامت پوست کمک کند. بر اساس نتایج این پژوهش‌ها، استفاده از کرم‌های حاوی روغن هسته‌ی انار می‌تواند از ایجاد ترک‌های پوستی پیشگیری کند و یا اینکه آن‌ها را به حداقل برساند.

بارداری

بیشتر بخوانید: برنامه غذایی در دوران بارداری

روش استفاده از روغن‌ ها

روغن‌های گیاهی تنها برای استفاده‌ی موضعی هستند و قبل از استفاده باید آن‌ها را با روغن‌های حامل رقیق کنید. پس از رقیق کردن روغن‌های گیاهی، آن‌ها را روی ترک‌های پوستی بمالید و پوست را ماساژ دهید.

مخلوط کردن روغن‌های گیاهی با روغن‌های حامل برای جلوگیری از التهاب، سوزش و هر گونه واکنش آلرژیک دیگر توصیه می‌شود. رعایت این نکته به ویژه برای افرادی که پوست حساس دارند مهم‌تر است.

رایج‌ترین روغن‌های حامل عبارتند از:

  •    روغن نارگیل

  •     روغن هسته‌ی انگور

  •     روغن جوجوبا

  •     روغن زیتون

  •     روغن بادام شیرین

بین ۱۵ تا ۳۰ قطره از روغن‌های گیاهی را با ۳۰ گرم روغن حامل مخلوط کنید. ابتدا با قطره‌های کمتر شروع کنید و به تدریج تعداد قطره‌ها را افزایش دهید. البته تا جایی که تحمل پوست اجازه می‌دهد و پوست دچار آسیب نمی‌شود می‌توانید قطره‌ها را افزایش دهید.

توجه داشته باشید که بی‌خطر بودن استفاده‌ی موضعی از روغن‌های گیاهی در دوران بارداری موضوعی است که نمی‌توان به روشنی آن را تأیید یا رد کرد. زنان در دوران بارداری یا شیردهی باید از استفاده‌ی موضعی از روغن‌های گیاهی به صورت خودسرانه خودداری کنند و تنها با تجویز پزشک این روش درمانی را انجام دهند.

منبع: دیجی کالا مگ
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    • ناشناس

      عالییی بود

    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها