طرز تهیه تونر خانگی برای پوست خشک | ساخت تونر خانگی برای پوست چرب

آموزش درست کردن تونر خانگی برای انواع پوست

A
۰

در روتین پوستی استفاده از تونر ضروری است. در این مطلب روش ساخت بهترین تونر خانگی برای پوست خشک و چرب را توضیح دادیم.

استفاده از تونر برای پاکسازی پوست از آلودگی ها بسیار مهم است. شما بعد از شست و شوی صورت باید از تونر استفاده کنید تا با خاصیت آنتی اکسیدانی و مرطوب کنندگی خود پوست شما را احیا کرده و برای مراقبت های پوستی آماده کند. در این مطلب طرز تهیه چند تونر خانگی که جزو پاک کننده های گیاهی محسوب میشوند  را می آموزید.

تونر خانگی برای پوست خشک و حساس

 تونر خیار

یک خیار کوچک را به تکه‌های خیلی ریز تقسیم کنید. تکه‌های برش خورده را به داخل ماهیتابه‌ای ریخته و نصف فنجان آب به آن اضافه کنید. به مدت 8 دقیقه ترکیب حاصل را روی حرارت ملایم گذاشته و تا رسیدن به نقطه جوش حرارت دهید. پس از 8 دقیقه و رسیدن به نقطه جوش ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا سرد شود.

سپس آن را از صافی رد کنید. تونر آماده شده را در ظرفی بریزید. با یک پنبه تونر را بر روی پوست بمالید و با آن پوست را پاکسازی کنید.

تونر بابونه

یک دمنوش کیسه‌ای بابونه و یا یک قاشق غذاخوری بابونه را به مدت 5 دقیقه داخل یک فنجان آب جوش بجوشانید. سپس اجازه دهید دمنوش بدست آمده سرد شود. محلول را از صافی رد کنید و داخل شیشه بریزید. بعد از شستشوی صورت خود، تونر را با استفاده از پنبه بر روی پوست خود بمالید و پوست را پاکسازی کنید.

تونر آلوئه ورا

برای تهیه تونر خانگی آلوئه ورا در ابتدا نصف فنجان گلاب را با نصف فنجان ژل آلوئه ورا با هم ترکیب کنید. این ترکیب را به خوبی با هم مخلوط کرده و در یک شیشه تمیز بریزید. در آخر مقداری تونر را بر روی پد ریخته و به صورت آرام و دورانی بر روی پوستتان ماساژ دهید.

بیشتر بخوانید:جای جوش رو با این روش ها از بین ببر

تونر

تونر خانگی برای پوست چرب

طرز تهیه تونر گلاب

برای تهیه تونر خانگی گلاب در ابتدا به یک قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق غذا خوری نارون کوهی نیاز دارید. این دو مواد را با هم به خوبی ترکیب کرده و یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش را هم به آن مواد اضافه کنید. در نهایت تمام مواد را با هم مخلوط کرده و به کمک یک پد آرایشی بر روی پوست صورت خود، ماساژ می دهید.

تونر آب لیمو

یک قاشق غذاخوری آبلیمو را با یک فنجان آب ترکیب کنید. تونر حاصل را با استفاده از یک پارچه نخی به پوست خود بمالید. می‌توانید ابتدا پوست لیمو را روی پوست بمالید و سپس با تونر آب لیمو آنها را از روی پوست پاک کنید.

این کار به روشن شدن پوست و از بین بردن رنگ آفتاب خورده کمک کرده و چربی پوست را متعادل می کند.

تونر برگ نعنا

مقداری نعنا را داخل شش فنجان آب جوشیده اضافه کنید و اجازه دهید تا دم بکشد. بعد از سرد شدن آن را صاف کرده و به عنوان تونر بر روی پوست استفاده کنید.

برای استفاده، صورت را با استفاده از محلول شستشوی خانگی بشویید. بطری تونر پوست را قبل از استفاده خوب تکان دهید و آن را در همین حال که صورت مرطوب است، اسپری کنید. یک دقیقه منتظر بمانید تا خشک سپس مرطوب کننده را استفاده کنید.

 

منبع: عطار خونه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها