خیار یخ زده برای پوست | رفع جوش با خیار یخ زده

خیار یخ زده؛ یه ترفند جادویی برای داشتن پوست صاف و یکدست

A
۰

استفاده از خیار یخ زده باعث افزایش جریان خونی پوست شده و کم کم جای جوش و لکه ها را از بین می برد. دیگر خواص استفاده از خیار یخ زده برای پوست را در ادامه می خوانید.

خیار یخ زده یکی از ارزان ترین و در دسترس ترین ماسک ها برای تقویت و رسیدگی به پوست است. شما می توانید با استفاده از خیار یخ زده؛ بدون هیچ زحمتی از آنتی اکسیدان های این صیفی استفاده کرده و به پوست طراوت ببخشید. استفاده از این مدل یخ برای رفع جوش و آبرسانی پوست مفید می باشد. در ادامه دیگر خاصیت های خیار یخ زده برای پوست را می خوانید.

فواید ماساژ با خیار یخ زده

استفاده از یخ یا سرما، درمانی یکی از روش‌های موثر در سلامتی و زیبایی پوست به شمار می‌رود. خیار سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین های B و C است که برای پوست مفید است، همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌ها و خواص ضد التهابی بسیاری است که می‌تواند به تسکین و آبرسانی پوست کمک کند. استفاده از ترکیبات یخ زده این میوه با گلاب و ماساژ آن بر روی پوست صورت، علاوه بر ایجاد طراوت و درخشندگی پوست در کاهش لکه‌های پوستی، چین و چروک و رفع التهابات پوستی بسیار موثر است. همچنین استفاده از خیار یخ زده در روتین پوستی نیز می‌تواند به سفت شدن پوست، محافظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال های آزاد و پیشگیری از پیری زودرس کمک کند.

بیشتر بخوانید:درباره خیار و خواص آن بیشتر بخوانید

  •  این کار علاوه بر آنکه یک نوع ماساژ است و ماساژ هم باعث گردش خون زیر پوستتان می‌شود خیلی مفید است.

  •  منافذ باز پوستتان را به مرور می‌بندد.

  •  باعث سفت شدن بافت پوست می‌شود.

  • کم کم جای لک و جوش‌ها را محو خواهد کرد.

  •  اگر دور چشمتان هم بمالید (حواستان باشد پوست دور چشم نازک است پس با آرامش این کار را انجام بدهید) پف و تیرگی دورچشم را کم می‌کند و چین و چروک‌ها کمتر به چشم خواهند آمد.

  •  به شدت برای آبرسانی پوست شما مفید است.

بیشتر بخوانید:چرا باید قبل از خواب خیار بخوریم؟

آموزش ماسک خیار یخی

برای این ماسک جذاب، یک خیار بزرگ را تمیز می شوییم و خشک می کنیم و سر خیار را برش می زنیم و داخل فریزر می گذاریم تا کاملا یخ بزند می توانید این کار را شب انجام دهید تا صبح آماده باشد و هر روز صبح یا شب یا هر دو زمان از این ماسک استفاده کنید.

ابتدا صورت خود را با شوینده مناسب بشویید و خشک کنید سپس خیار را از فریزر خارج کرده و روی پوست به سمت بالا بکشید این ماساژ را برای کل پوست می توانید انجام دهید و حتی دور چشم هم می توانید بکشید. فقط دقت کنید که از پایین و رو به بالا ماساژ دهید و می توانید با دست پایین پوست را بگیرید و با دست دیگر ماساژ خیار یخی را انجام دهید این کار را برای ۱۰ دقیقه انجام دهید

بعد از تمام شدن کار نیازی به شستشوی پوست نیست ، خیار یخی را از قسمت بالا که استفاده کرده بودید دوباره برش بزنید و داخل فریزر در کشوی تمیزی قرار دهید تا برای روز بعد بتوانید دوباره استفاده نمایید. اگر در هنگام استفاده دستتان یخ کرد می توانید دستکش نخی دست کنید یا با دستمال خیار را در دست بگیرید.

منبع: نیوتیس
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها