میوه با پوست درخشان | براق کننده میوه ها

گول میوه های براق رو نخورین! | چرا نباید میوه هایی که پوست براق دارن رو بخوریم؟

A
۰

هر میوه ای که با رنگ و لعاب باشه و پوست درخشانی داشته باشه لزوما سالم نیست و برای بدن ضرر داره. با مضرات میوه های پوست براق بیشتر آشنا بشین.

میوه های پوست براق دارند ممکن است با استفاده از مواد شیمیایی و روغن های مصنوعی صاف و براق شده باشند. این مواد ممکن است سمی باشند و به سلامتی ما آسیب بزنند. بهتر است به جای میوه های پوست براق، میوه هایی با پوست مات و نرم را ترجیح دهید که علائم خوبی از تازگی و سالم بودن دارند. استفاده از میوه های پوست براق باعث بیماری‌ هایی از قبیل کم خونی، سقط جنین و انواع سرطان‌ها می‌ شود!

مواد شیمیایی براق کننده میوه چیست؟

مواد شیمیایی براق کننده معمولاً به عنوان مواد افزودنی در صنایع غذایی استفاده می شوند. این مواد شامل پارافین، سیلیکا، پلی‌استیرن، پلی‌اتیلن و مواد دیگری هستند که به میوه ها اضافه می شوند تا آنها را صاف و براق کنند. این مواد معمولاً در محصولاتی مانند سبزیجات، میوه ها، نان و قهوه استفاده می شوند.

بسیاری از این مواد شیمیایی به عنوان GRAS (به عنوان یک ماده غذایی امن) توسط FDA تأیید شده اند، اما برخی دیگر از آنها هنوز برای استفاده در صنایع غذایی تأیید نشده اند. بعضی از این مواد شیمیایی ممکن است سمی باشند و به سلامتی ما آسیب بزنند. برای مثال، پارافین ممکن است باعث ایجاد مشکلات گوارشی شود و سیلیکا ممکن است باعث تحریک ریه ها شود. همچنین، بعضی از این مواد ممکن است باعث حساسیت پوستی شوند.

به علاوه، برخی از این مواد شیمیایی ممکن است به طور غیر مستقیم باعث آسیب به سلامتی شود. برای مثال، پلی‌اتیلن که به عنوان یک ماده براق کننده در سبزیجات استفاده می شود، ممکن است باعث آلودگی محیط زیست شود و به طور غیر مستقیم به سلامتی افراد آسیب برساند. بهترین راه برای جلوگیری از مصرف این مواد شیمیایی براق کننده، استفاده از محصولات طبیعی و بدون مواد افزودنی است. همچنین، باید به برچسب محصول توجه کرد و از محصولاتی که حاوی این مواد هستند، خودداری کرد.

میوه های پوست براق

چرا نباید هرگز سیب هایی که پوستی درخشان دارند بخریم؟

 دیدن سیبی زیبا و درخشان که از دور برق می زند مطمئنا باعث می شود سریع یک کیسه از آن پر کنید و سپس با خود بگویید، این هم یک غذای سالم دیگر! اما باید به شما بگویم آن درخشش دلنشین و زیبایی که روی پوست سیب مشاهده می کنید همه چیز هست غیر از طبیعی، و با خرید آن در واقع هیچ لطفی به سلامت خود نمی کنید.

چیزی که می خورید از سیبی که به تازگی از درخت چیده شده فاصله ی زیادی دارد. تولید کنندگان در سیب ها از لاک جلا دهنده استفاده می کنند تا موم طبیعی میوه که هنگام شسته شدن از بین می رود را بازگردانند. لاک جلا دهنده روکشی براق به میوه می دهد، که مانع کبود شدن پوست و بالا رفتن عمر پوسته می شود.

لاک جلا دهنده میوه چیست؟

اگر نمی دانید لاک جلا دهنده چیست اجازه دهید خیلی سریع معرفیش کنم: صمغی است که یک حشره به نام حشره لاک از خود ترشح می کند. بر اساس مطالعه ای که توسط سرویس تحقیقات وزارت کشاورزی آمریکا روی پوست سیب انجام شد، مواد جلا دهنده ای که برای براق کردن آن استفاده می شود استفاده غیر غذایی دارند، استفاده هایی نظیر جلادهنده ی بدنه ی ماشین و کف زمین! موم کارنابوآ از حشره گرفته نمی شود بلکه آن را از پالم برزیلی می گیرند، اما با این حال باز هم استفاده های غیر غذایی دارد.

منبع: مجله سلامتی دکتر کرمانی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها