خواص کیوی برای کبد چرب | فواید کیوی برای پاکسازی کبد

کیوی؛ مفیدترین میوه برای تصفیه کبد

A
۰

کیوی بخورید تا با آنتی اکسیدانش از کبد محافظت کند و مواد زائد را از بدنتان حذف کند. نحوه مصرف کیوی برای کبد چرب را اینفوگیاهی توضیح می دهد.

کیوی مقادیر زیادی ویتامین٬ فیبر و پروتئین دارد که باعث می شود برای سلامت بدن اهمیت زیادی داشته و به بهبود زخم ها کمک کند. مهم ترین خاصیت کیوی که کمتر کسی از آن اطلاع دارد٬ خواص بی نظیر آن برای کبد چرب است که در ادامه از علل فواید این میوه نه چندان محبوب برای کبد توضیح دادیم.

چرا مصرف کیوی برای کبد چرب توصیه می شود؟

کیوی یک میوه مغذی است که حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی است که برای سلامت کبد مفید هستند. برخی از خواص کیوی برای حفظ سلامت کبد عبارتند از:

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کیوی به محافظت از کبد در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های ناپایداری هستند که می‌توانند به سلول‌های بدن، از جمله سلول‌های کبدی آسیب برسانند. ویتامین C موجود در کیوی به بهبود عملکرد کبد کمک می‌کند. ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به کاهش التهاب و آسیب کبدی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:این میوه ها برای کبد چرب سم هستند

کیوی برای کبد چرب

فیبر موجود در کیوی به پاکسازی کبد از سموم و مواد زائد کمک می‌کند. فیبر به بهبود هضم و دفع مواد زائد از بدن کمک می‌کند. پتاسیم موجود در کیوی به حفظ سلامت کبد کمک می‌کند. پتاسیم یک الکترولیت مهم است که به تنظیم عملکرد سلول‌های کبدی کمک می‌کند.

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف کیوی ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی (NAFLD) و سیروز کبدی کمک کند. برای بهره‌مندی از خواص کیوی برای سلامت کبد، توصیه می‌شود روزانه یک عدد کیوی تازه مصرف کنید.

نکات مصرف کیوی برای کبد چرب

  •     کیوی را تازه مصرف کنید.

  •     کیوی را به صورت کامل یا برش‌خورده مصرف کنید.

  •     کیوی را به سالاد، اسموتی یا سایر غذاها اضافه کنید.

  •     اگر به کیوی حساسیت دارید یا داروهای خاصی مصرف می‌کنید، قبل از مصرف کیوی با پزشک خود مشورت کنید.

 

منبع: دیامگ
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها