عرق گیاهی برای کبد چرب | درمان کبد چرب با عرق گیاهی

کبد چرب را با این عرقیات گیاهی پاکسازی کنید

A
۰

استفاده از عرق گیاهی برای کبد چرب باعث دفع سموم و پاکسازی می شود. با چند نوع عرق گیاهی موثر برای کبد چرب آشنا شوید.

استفاده از عرق گیاهی برای درمان بیماری ها می تواند یک راه سالم و به دور از مضرات داروهای شیمیایی باشد که ندانسته از آن ها استفاده می کنید. برای رفع مشکلات کبد چرب و پاکسازی آن می توانید از عرق گیاهی به عنوان یک روش درمانی استفاده کنید. در این مطلب چند نوع عرق گیاهی برای کبد چرب به شما معرفی کردیم.

عرقیات گیاهی برای پاکسازی کبد چرب

عرق خار مریم

عرق خار مریم
عرق خار مریم

نخستین پیشنهاد طب سنتی برای کبد چرب عرق خار مریم است. وجود سیلیمارین در گیاه خار مریم آن را به گیاه دارویی مفیدی برای درمان سیروز کبدی تبدیل کرده که سلول‌های آسیب‌دیده کبد را درمان می‌کند، البته زیاده‌روی در مصرف آن ممکن است باعث آلرژی، سردرد، حالت تهوع و استفراغ شود. میزان مصرف مجاز آن روزانه یک فنجان همراه با آب است.

 عرق رازیانه

عرق رازیانه
عرق رازیانه

عرق رازیانه به ‌خاطر داشتن استروژن، ویتامین‌های A,B,Cو D ادرارآور است و مواد سمی را از کبد و دستگاه گوارش دفع می‌کند. برای درمان کبد چرب با طب سنتی روزانه دو فنجان صبح و عصر عرق رازیانه میل کنید.

 بیشتر بخوانید: سبزیجات و میوه های مناسب برای کبد چرب

عرق رزماری

عرق رزماری
عرق رزماری

رزماری علاوه بر خاصیت ضدالتهابی و ضد دردهای مفصلی، میزان تجمع چربی‌های اضافی در کبد چرب را کاهش می‌دهد. همچنین التهاب کبدی را هم برطرف می‌کند.

 عرق کاسنی

عرق کاسنی
عرق کاسنی

یکی از عرقیات مفید برای درمان کبد چرب با طب سنتی، عرق گیاه کاسنی است که کارش تقویت سیستم گوارشی و پاکسازی و سم‌زدایی کبد است. به ‌علاوه اینکه یکی از گیاهان مفید درمان خانگی برای کاهش چربی خون و درمان کبد به ‌شمار می‌رود. روزی یک فنجان کوچک عرق کاسنی همراه با آب یا یک فنجان دمنوش کاسنی می‌تواند به بهبود کبد چرب کمک کند

عرق سرکه انگبین

عرق سرکه انگبین

عرق سرکه انگبین ترکیبی از عسل، سرکه طبیعی و عرق نعنا است که برای درمان کبد چرب با طب سنتی توصیه می‌شود. خاصیت ضدالتهابی، ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضدعفونی‌کنندگی عرق سرکه انگبین باعث شده که این عرق گیاهی گزینه مؤثری برای پاکسازی و سم‌زدایی کبد باشد. به‌ علاوه اینکه خون را هم تصفیه می‌کند.

عرق شاه‌تره

عرق شاتره
عرق شاتره

گیاه مخصوص درمان کبد چرب که هم باعث تقویت کبد شده و هم برای درمان اختلالات صفراوی و بیماری‌های کبدی توصیه می‌شود. از خاصیت آرام‌بخشی، ضدعفونی و آنتی‌هیستامینی عرق شاه‌تره غافل نشوید.

 عرق خارشتر

طبع گرم و خشک عرق خارشتر باعث شده که این گیاه گزینه مناسبی برای درمان و سم‌زدایی کبد باشد. به ‌علاوه اینکه به ‌خاطر چربی‌سوز بودن مانع از چاقی و تجمع چربی در بدن فرد می‌شود.

 عرق نسترن

عرق نسترن
عرق نسترن

عرق نسترن، تصفیه‌کننده خون است و عملکرد کبد را بهبود می‌بخشد. به ‌علاوه اینکه مصرف آن در بلندمدت عوارض جانبی جدی ندارد.

منبع: دکتر تو
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها