بهار نارنج برای سردرد | خواص درمانی عرق بهار نارنج | عرق بهار نارنج برای استرس

می دونستی بهار نارنج بهترین گیاه درمانی برای سردرده؟ + مضرات

A
۰

عرق بهار نارنج علاوه بر آنکه برای سلامت جسمانی دارد می تواند تاثیرات مثبتی بر روان انسان ها بگذارد و برای کاهش استرس مفید باشد.

در طب سنتی به استفاده از بهار نارنج برای سلامت جسمانی و روانی انسان ها توصیه شده است. اگر قصد استفاده از بهار نارنج برای کاهش استرس و سردرد را دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از دمنوش و یا عرق آن است. در این مطلب از اینفوگیاهی از تاثیر بهار نارنج بر سلامت روان و روش مصرف آن گفته ایم.

بهار نارنج؛ گیاهی مطبوع و آرامبخش

مهم‌ترین خاصیت دارویی بهارنارنج تأثیر مثبت آن بر روی سیستم عصبی بدن است، عطر و بوی شکوفه نارنج و پرتقال بسیار مطبوع است و خاصیت آرامبخشی دارد به همین دلیل بهارنارنج آرامش‌بخش و ضدهیجانات دستگاه عصبی است و سردردهای عصبی و میگرنی را کاهش می‌دهد و تپش نامنظم قلب، تشویش و اضطراب را از بین می‌برد، همچنین به بهبود خلق و خو و برطرف کردن غم و افسردگی کمک می‌کند و برای رفع قولنج‌های عصبی مفید است.

روش مصرف بهار نارنج

این گیاه معطر برای ضعف اعصاب مفید و نشاط‌آور  و برای بی‌خوابی، اضطراب و تسکین اعصاب درمانی فوق‌العاده است، افرادی که مشکل اختلال خواب دارند، می‌‌توانند پیش از خواب، مقداری عرق بهارنارنج یا چای بهارنانج مصرف کنند، اگر از چای یا عرق این گیاه 2 ساعت قبل از خواب استفاده کنند، خواب بسیار آرامی خواهند داشت. عطر بهارنارنج نیز می‌تواند برای درمان بی‌خوابی استفاده شود، برای بهره‌بردن از این عطر خوشبو مقداری از آن را در یک کاسه آب گرم ریخته و در اتاق خواب یا سایر اتاق‌های خانه قرار دهید تا به آرامی در کل فضا پخش شود و به این ترتیب خوابی آرام و شاد داشته باشید.

عطر بهارنارنج نیز می‌تواند برای درمان بی‌خوابی استفاده شود، برای بهره‌بردن از این عطر خوشبو مقداری از آن را در یک کاسه آب گرم ریخته و در اتاق خواب یا سایر اتاق‌های خانه قرار دهید تا به آرامی در کل فضا پخش شود و به این ترتیب خوابی آرام و شاد داشته باشید.

بهار نارنج

روش تهیه دمنوش بهارنارنج

برای تهیه 2 فنجان دمنوش بهارنارنج کافی است، 2 قاشق مرباخوری بهارنارنج خشک یا تازه را به همراه 2 فنجان آبجوش داخل قوری چینی یا پیرکس بریزید و دم‌کنید، پس از 20 دقیقه دمنوش شما آماده نوشیدن است، برای شیرین کردن آن می‌توانید از تکه کوچکی نبات و یا کمی عسل استفاه کنید.

مصرف بهارنارنج در چه مواردی توصیه نمی‌شود

دمنوش بهارنارنج در دوران بارداری و شیردهی باید با احتیاط و تحت نظر پزشک مصرف شود و مصرف دمنوش بهارنارنج با دارو‌های ضدافسردگی تداخل داشته و لازم است قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت شود.

استفاده زیاد از دمنوش و عصاره بهارنارنج باعث بالا رفتن فشارخون و افزایش ضربان قلب می‌شود و افراد مبتلا به بیماری قلبی، باید از استفاده بیش از حد آن پرهیز کنند و زیاده‌روی در خوردن دمنوش بهارنارنج باعث بی‌خوابی می‌شود.

منبع: زعفران بهرامن
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها