گلپر برای لاغری | خواص گلپر | درمان بیماری با گلپر

فواید کاربردی گلپر که شگفت زدتون میکنه! | خواص گلپر از کاهش وزن تا درمان بیماری های پوستی

A
۰

گلپر رو همه مون میشناسیم ولی مطمئنم همه از خواص حیرت انگیزش بی خبرن، پس با اینفوگیاهی همراه شو تا بهت بگم چه کاربردهای بینظیری داره!

 گیاه گلپر معطر است که می‌توان از تمام بخش‌های آن استفاده کرد. از گیاه گلپر می‌توان به عنوان ادویه برای بسیاری از غذاها استفاده کرد. همچنین گیاه گلپر دارای خواص درمانی فراوانی است که آن را به یکی از گیاهان دارویی مهم تبدیل کرده است.

خواص گلپر که شما را متعجب می کند!

مفید برای هضم غذا

گیاه گلپر با کاهش گاز، می‌تواند به رفع نفخ کمک کند. همچنین، برای دستگاه گوارش نیز بسیار مفید است و حتی ممکن است در رفع ناراحتی معده نیز اثربخش باشد.

بهبود زخم ها

 بررسی‌ خواص ضد درد گیاه گلپر، نشان می‌دهد که گلپر می‌تواند درد را کاهش دهد و به درمان زخم‌های پوستی کمک می‌کند.

دارای خاصیت آنتی اکسیدانی

مطالعات مختلف نشان می‌دهد که مصرف عصاره‌ی گیاه گلپر به کاهش قابل توجه استرس اکسیداتیو در بدن کمک می‌کند. خاصیت پاک کنندگی اسانس گیاه گلپر ثابت کرده است که این گیاه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. تأثیر مصرف گیاه گلپر ممکن است با کنترل رادیکال‌های آزاد که عامل بسیاری از بیماری‌های مهم مانند پارکینسون، سرطان و آلزایمر هستند؛ ابتلا به این بیماری‌ها را کاهش دهد.

پیشگیری از بیماری‌ های قلبی

مطالعه‌ی سطوح چربی خون در گروه‌هایی از بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونری، نشان داد که پس از مصرف عصاره‌ی گیاه گلپر توسط بیماران، سطح تری‌گلیسیرید خون کاهش قابل توجهی دارد.

خاصیت ضد التهابی

گیاه گلپر دارای ویژگی‌ منحصر‌به‌فردی است که می‌تواند التهابات را تسکین دهد. التهاب در مفاصل و استخوان‌ها می‌توانند باعث ایجاد درد شدید شود؛ با مصرف گلپر تورم و درد مفاصل کاهش می‌یابد.

گلپر

درمان قارچ پوستی

درماتوفیت، قارچ پا یا همان «پای ورزشکاران» یک بیماری پوستی قارچی شایع است که در افرادی با سیستم ایمنی ضعیف‌‌تر، افراد مبتلا به دیابت و افراد تحت درمان سرطان بروز می‌کند. طبق مطالعات، گفته می‌شود که گیاه گلپر در درمان این بیماری مؤثر است.

ضد میکروب

می‌توانید از عصاره‌ی گیاه گلپر به عنوان آنتی‌بیوتیک استفاده کنید. فقط کافی است که عصاره را به محل رشد میکروب‌ها بمالید.

درمان اختلالات جنسی آقایان

براساس نتایج مطالعه‌ای، مصرف عصاره‌ی الکلی گلپر احتمالاً باعث کاهش تستوسترون پلاسما، وزن بدن، وزن بیضه و تراکم اسپرم شده و در نتیجه می‌تواند برای درمان اختلال در عملکرد جنسی آقایان استفاده شود.

گلپر برای خانم‌ ها قاعده‌ آور است

در طب سنتی گلپر برای درد و گرفتگی‌ عضلانی در قاعدگی تجویز می‌شود. گلپر برای قاعدگی می‌تواند به‌صورت پودر در غذا و نوشیدنی، یا دم‌کردن گیاه خشک استفاده شود. خاصیت قاعده‌آوری مصرف این گیاه را برای خانم‌های باردار بسیار خطرناک می‌کند.

خاصیت گیاه گلپر برای لاغری

گیاه گلپر دارای مواد شیمیایی مختلفی ازجمله پروتئین، فیبر، قندهای احیا کننده و غیر احیا کننده، سه نوع ترکیب شیمیایی کومارین، ترکیبات آلی خانواده‌ی کافورها، و فیتواسترول (ترکیباتی که ساختمانی شبیه کلسترول و استروئیدها دارند) است. طبق مطالعات گیاه گلپر به هضم غذا کمک می‌کند و بررسی تأثیر مصرف گلپر بر سطوح چربی خون حاکی از آن است که استفاده از عصاره‌ی گیاه گلپر در بهبود روند چربی‌سوزی نیز مؤثر است. گلپر به‌تنهایی نمی‌تواند باعث لاغری شود، ولی با ازبین بردن نفخ، کاهش اشتهای کاذب، و جلوگیری از پرخوری، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

 خاصیت ضد دیابت گیاه گلپر

برای کنترل دیابت راه‌های دیگری نیز وجود دارد، و گیاهان دارویی به دلیل وجود مواد شیمیایی گیاهی مهم، پتانسیل زیادی در کنترل بیماری‌ها دارند. دیابت نیز یک اختلال متابولیک جدی است و داروهای متعددی برای کاهش علائم دیابت در بازار موجود است.

براساس طب سنتی هندی، استفاده از عصاره‌ی گیاه گلپر می‌تواند به کاهش عوامل خطرناک ابتلا به دیابت کمک می‌کند. دو عامل اصلی خطرناک برای دیابت، هیپرتری‌گلیسریدمی (بالا بودن سطح تری‌گلیسرید خون)، و هیپرکلسترولمی (بالا بودن سطح کلسترول خون) هستند. استفاده از عصاره‌ی گلپر به کاهش چشمگیر دیابت کمک می‌کند و نشانگرهای عوامل خطرناک ذکر شده را کاهش می‌دهد. درنتیجه، گلپر می‌تواند از ابتلا به دیابت پیشگیری کند؛ اما در صورت ابتلا به قند خون بهتر است بدون مشورت با پزشک از گلپر استفاده نکنید.

منبع: ویکی گردی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها