ترنجیبن برای زردی | ترنجبین و شیرخشت | ترنجیبن برای زردی کودک

فواید ترنجبین برای زردی نوزاد + روش مصرف

A
۰

در طب سنتی از ترنجبین برای درمان زردی نوزاد استفاده می شود که دلیل و روش مصرف آن برای زردی کودکان را توضیح داده ایم.

گیاه ترنجبین از جمله گیاهان دارویی پرفایده است که می توانید برای انواع مشکلات از آن استفاده کنید. در طب سنتی متخصصان از ترنجبین برای درمان بیماری زردی نوازد استفاده می کنند. ترکیب ترنجبین و شیرخشت از بهترین راهکارها برای زردی کودک است. نحوه مصرف این ترکیب را در ادامه بخوانید.

ترنجبین برای زردی نوزاد

اما ترنجبین برای نوزاد باید با مشورت یک متخصص تجویز شود و تنها در مواقعی استفاده شود که زردی نوزاد خفیف و قابل کنترل است.

از آنجا که ترنجبین کمی خاصیت مسهل دارد، دادن آن به نوزاد و مادر می‌تواند سبب نرم‌شدن مدفوع و اسهال خفیف شود که خودش با دفع صفرا و خلط‌هایی که سبب زردی نوزاد می‌شوند، به درمان این عارضه کمک می‌کند.

ترنجبین

روش استفاده از ترنجبین برای زردی نوزاد

ترنجبین را هم مانند شیر خشت باید در کمی آب جوش شود و داخل توری یا صافی ریخته شود. عصاره‌ی ترنجیبن را دو ساعت یک بار به اندازه‌یک قاشق چایخوری به نوزاد بدهید و اگر چند روز این کار را ادامه دهید اثر زردی از بین می‌رود.   در طول مدتی که از عصاره‌ی ترنجبین استفاده می‌کنید می‌توانید رنگ ادرار یا مدفوع نوزاد را بررسی کنید. اگر رنگ آن به زرد طلایی تغییر کرد و رنگ زردی چهره‌ی نوزاد هم کمتر شد می‌توانید مطمئن شوید که زردی در حال درمان است.

شیوه‌ی دیگر برای استفاده از ترنجبین وجود دارد. این شیوه به این صورت است که دستمال تمیز و نازکی را داخل محلول آب و ترنجبین خیس کنید و آن راپشت گوش یا پیشانی نوزاد بگذارید. با این روش ترنجبین از طریق پوست جذب می‌شود و موجب بهبود زردی می‌شود.

 

منبع: پذیرش ۲۴
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها