ترنجبین برای پوست | ترنجبین برای موی سر | ترنجبین و خاکشیر برای پوست

ترکیب ترنجبین و خاکشیر٬ اکسیر جوانی پوست و مو

A
۰

ترنجبین برای پوست صورت بسیار مفید است و شما می توانید ماسک های خانگی را با ترنجبین برای پوست خود بسازید.

ترنجبین یا ترنگبین از گیاهان دارویی است که خواص زیادی دارد و به عنوان داروی گیاهی نیز استفاده می شود. از کاربردهای ترنجبین که ممکن است از آن اطلاع نداشته باشید؛ خواص آن برای پوست صورت است. در این مطلب از اینفوگیاهی از خواص ترنجبین برای پوست صورت به شما گفته ایم.

خواص ترنجبین برای پوست صورت

به طور کلی مواد غذایی که صاف کننده‌ خون هستند و به خون‌سازی بهتر کمک می‌کنند مانند برگ چغندر، کاسنی، عناب، شاتره و ترنجبین، خون را تصفیه نموده و به تبع پوست صورت را صاف و شفاف می‌کنند. همچنین برای کمک به بهبود لک‌های پوست به‌ویژه صورت یکی از بهترین روش‌ها، نوشیدن خاکشیر و ترنجبین است.

نحوه مصرف

برای تهیه این ترکیب، ترنجبین را ۵ ساعت در آب بخیسانید و صاف شده آن را با ۲ قاشق خاکشیر مخلوط کرده و مصرف کنید.

از دیگر خواص ترنجبین برای پوست، از بین بردن اگزما، کهیر، التهابات پوستی و برطرف نمودن جوش‌های صورت است که در نتیجه مصرف زیاد از حد چربی و شیرینی ایجاد شده‌اند

ترنجبین
ترنجبین

به این منظور می‌توان جوشانده یک قاشق ترنجبین را با دو قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط کرده و هر روز صبح ناشتا به مدت دو هفته آن را مصرف نمود، تا جوش‌ها از بین بروند.

ترنجبین برای مو

همچنین نوشیدن ۲ تا ۳ لیوان از شربت خاکشیر و ترنجبین به صورت روزانه، سبب از بین رفتن شوره و خارش سر در افراد مبتلا می‌شود.

لازم به ذکر است، بهترین موقع برای بهره‌گیری از خواص ترنجبین برای پوست، خوردن آن به صورت ناشتا در صبح است و مقدار خوراک آن بسته به سن بیمار از ۱۰ تا ۳۵ گرم است.

منبع: غفاری دایت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها