فواید جینسینگ برای مردان | طریقه مصرف جینسینگ برای مردان

درمان زود انزالی مردان با مصرف جینسینگ

A
۰

جینسینگ از گیاهان دارویی است که به دلیل تقویب اسپرم و درمان مشکلات زود انزالی٬ استفاده از آن برای مردان توصیه شده است. در این مطلب درباره نحوه استفاده از آن می خوانید.

جینسینگ یا آدم گیاه نوعی گیاه دارویی است که خواص درمانی زیادی برای سلامت بدن دارد. در طب سنتی چینی این گیاه دارویی جایگاه ویژه ای دارد و اغلب در رژیم غذایی استفاده می شود. در این مطلب از خواص جینسینگ برای مردان و نحوه مصرف آن توضیح داده ایم.

چرا مردان باید از جینسینگ استفاده کنند؟

افزایش توانایی و اشتیاق جنسی مردان

یکی از خواص متمایز جینسینگ برای مردان، تأثیر مثبت آن بر میل جنسی است. مردانی که با بی‌اشتیاقی جنسی مواجه هستند، با استفاده از این گیاه می‌توانند توان بدنی و انرژی خود را افزایش دهند. جینسینگ همچنین در افزایش ترشح هورمون تستوسترون نقش دارد.

بهبود وضعیت اختلال نعوظ

برخلاف تصور عمومی، این گیاه فقط میل جنسی را تقویت نمی‌کند، بلکه به افزایش توان جنسی نیز کمک می‌کند. مواد موجود در جینسینگ باعث آزادسازی اکسید نیتریک در سلول‌های وریدی می‌شوند که این امر باعث گسترش عروق خونی و بهبود وضعیت اختلال نعوظ می‌شود.

افزایش و بهبود اسپرم

یکی دیگر از فواید این گیاه فوق‌العاده، افزایش میزان اسپرم و بالا رفتنِ کیفیت آن است. مطالعات بسیار زیادی روی تأثیر این گیاه بر باروری مردان صورت گرفت که همگی تأثیرگذاریِ این ریشه جادویی روی اسپرم مردان را تأیید می‌کند.

در طی این مطالعات، مردان پس از ۱۲ هفته مصرف منظم و روزانه ۱٫۵ گرم از جینسینگ آسیایی یا آمریکایی، شاهد افزایش و بهبود کیفیت اسپرم و احتمال باروری‌شان بودند.

بیشتر بخوانید:همه چیز درباره جینسینگ خواص بینظیر آن

جینسینگ
جینسینگ

نحوه مصرف جینسینگ

میزان مصرف شما بستگی به شرایط و نیاز شما دارد. به طور کلی، دوزهای روزانه ۱-۲ گرم ریشه جینسنگ خام یا ۲۰۰-۴۰۰ میلی‌گرم از این عصاره پیشنهاد می‌شود. بهتر است با دوزهای پایین شروع کنید و با گذشت زمان آن را افزایش دهید.

ریشه جینسینگ را می‌توان به روش‌های مختلف مصرف کرد. می‌توانید آن را خام بخورید یا این گیاه را بخارپز کنید تا نرم شود.

همچنین می‌توانید چای آن را بنوشید. برای انجام این کار، کافی است آب را جوش بیاورید و سپس چند دقیقه صبر کنید آب کمی خنک شود (از حالت جوش خارج شود) و بعد پودر جینسینگ یا ریشه آن را به آب اضافه کنید و اجازه دهید تا دم بکشد. بسیار مهم است که اگر دمنوش آن را می‌نوشید فقط به آب داغ اضافه شود و دم شود و جوشانده نشود؛ چراکه جوشاندن این گیاه ماده‌ای سمی تولید می‌کند و خطرناک است.

 امکان مصرف این گیاه، هم به‌صورت خام ممکن است؛ هم می‌توانید آن را بنوشید یا به غذاهای مختلف مثل سوپ اضافه‌اش کنید.

منبع: فیتامین
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها