ضرر های هر روز میوه خوردن | مضرات بیش از حد میوه خوردن

با زیاده روی در میوه خوردن چه بلایی سرمان می آید؟

A
۰

خوردن میوه به طور روزانه به مقدار زیاد آنقدر هم برای سلامت بدن مفید نیست و حتی می تواند خطرناک باشد. درباره عوارض مصرف میوه اینجا بخوانید.

مضرات مصرف میوه به طور روزانه شاید از فواید آن بیشتر باشد. همانطور که افراط در هرگونه مواد غذایی برای سلامت بدن خطرناک است میوه نیز همینطور می باشد و با مصرف روزانه آن ممکن است ضرر و عوارض مصرف میوه شما را تهدید کند. در این مطلب از عوارض مصرف میوه برای سلامت بدن بیشتر خواهید خواند.

چرا نباید میوه زیاد مصرف کرد؟

خطرات مرتبط با مصرف میوه بیش از حد شامل ناراحتی معده، اسهال، نفخ، سوزش سر دل و کمبود مواد مغذی بالقوه در صورتی که میوه اضافی جایگزین سایر مواد مغذی مهم در رژیم شود می باشد.

بزرگسالان باید هر روز حداقل 1 ½ فنجان میوه بخورند. با این حال، یک رژیم غذایی «میوه‌دار» که در آن تقریباً چیزی جز میوه نمی‌خورید، می‌تواند شما را از دریافت مواد مغذی کافی از سایر غذاها باز دارد. کارشناسان توصیه می کنند که 25 تا 30 درصد از رژیم غذایی شما از میوه تشکیل شود.

علاوه بر این، مصرف میوه بیش از حد ممکن است باعث افزایش سطح انسولین بعد از غذا شود که افراد را مستعد ابتلا به دیابت می کند و ممکن است تولید اسید اوریک را افزایش دهد که با افزایش فشار خون و مقاومت به انسولین مرتبط است.

میوه ها و سبزیجات بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل هستند و می توانند به شما کمک کنند تا سالم بمانید. مهم این است که به اندازه کافی از آنها بخورید.

بیشتر بخوانید:این میوه ها برای کبد چرب سم هستند

عوارض مصرف میوه

عوارض مصرف میوه برای سلامت بدن

اگر سطح فعالیت شما روز به روز متفاوت باشد، نیاز میوه شما نیز ممکن است تغییر کند. به عنوان مثال، بسیاری از افراد یک وعده میوه را همراه با صبحانه می خورند، و دیگری را به عنوان بخشی از یک میان وعده در طول روز . اما در روزهایی که تمرین سختی دارند، ممکن است یک وعده سوم مانند یک موز کوچک را برای قبل از تمرین اضافه کنند.

با این حال، برای مردان فعال، نوجوانان و زنان قدبلند و جوان‌تر با مشاغل فعال، چهار وعده در روز تقریباً مناسب است. بعضی از ورزشکاران حرفه ای به بیش از چهار وعده در روز میوه نیاز دارند، اما این برای اکثر ما عادی نیست. پس نیازی ندارید که روزانه میوه بیش از حد مصرف کنید.

نباید میوه بیش از حد بخورید، یا حتی در مصرف آن زیاده روی کنید. میوه در حالی که ممکن است سرشار از مواد مغذی باشد، منبع اصلی کربوهیدرات است. یک سیب متوسط، یک فنجان زغال اخته و یک موز کوچک هر کدام حدود 20 گرم کربوهیدرات دارند.

دریافت مقدار مناسبی از کربوهیدرات در رژیم غذایی روزانه‌تان بسیار مهم است تا به فعالیت سلول‌هایتان کمک کند. اما زمانی که کربوهیدرات بیشتری نسبت به آنچه می توانید بعد از غذا یا میان وعده بسوزانید مصرف کنید، مازاد آن می تواند چربی موجود را تغذیه کند یا حتی ذخایر چربی بدن شما را افزایش دهد.

به همین دلیل، کل مصرف کربوهیدرات شما (از جمله غذاهای غنی از مواد مغذی مانند میوه) باید با نیازهای سوختی شما مطابقت داشته باشد که بر اساس قد، وزن ایده آل، جنس، سن و سطح فعالیت بدنی شما تعیین می شود.

هرچه قدتان بلندتر و وزنتان بیشتر باشد، تعداد بیشتری سوخت خواهید داشت و بنابراین به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارید. مردان به طور کلی بیشتر از زنان، جوانان بیشتر از افراد مسن و افراد فعال بیشتر از افراد غیر فعال نیاز دارند. (مردان به طور متوسط قد بلندتر از زنان هستند و حتی در همان قد توده عضلانی بیشتری دارند و اینها دو دلیل برای نیاز به سوخت اضافی است.)

برای مثال، اگر شما یک زن ریزه اندام هستید که بیشتر در محل کار خود می نشینید و به مدت 45 دقیقه ورزش می کنید. در روزهای هفته، به اندازه یک مرد قدبلند و عضلانی با شغل سخت بدنی نیازی به میوه بیش از حد در روز ندارید.

منبع: بروکلی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها