پریود شدن با دمنوش مریم گلی | دمنوش مریم گلی و کاهش درد قاعدگی

پریودی نامنظم را با نوشیدن دمنوش مریم گلی٬ درمان کنید

A
۰

دمنوش مریم گلی از بهترین نوشیدنی ها برای مشکلات قاعدگی و تنظیم هورمون ها است. درباره نحوه مصرف آن در ادامه خواهید خواند.

از مهم ترین خواص دمنوش مریم گلی می توان به پاکسازی کبد و کمک به کاهش وزن اشاره کرد. دمنوش مریم گلی علاوه بر خواص درمانی زیادی که دارد برای قاعدگی زنان و کمک به تنظیم چرخه پریودی بهترین انتخاب است. در این مطلب از اینفوگیاهی از تاثیرات دمنوش مریم گلی برای قاعدگی خانم ها توضیح دادیم.

دمنوش مریم گلی برای قاعدگی

مریم گلی با متعادل کردن طبیعی سطح هورمون و تحریک باز شدن سیستم انسدادی به تنظیم چرخه قاعدگی می پردازد.

خونریزی شدید قاعدگی، میزان آهن بدن را کاهش می‌دهد و فرد را در معرض خطر کم خونی آهن قرار می‌دهد که علائم آن شامل ضعف، رنگ پریدگی و خستگی است. اگرچه رژیم غذایی نقش موثری در بهبود کم خونی ناشی از فقر آهن دارد، اما مشکل اصلی کم خونی، قاعدگی‌های شدید و با خونریزی زیاد است که گیاه مریم گلی، شیوه‌ای موثر در درمان آن محسوب می‌شود.

دمنوش مریم گلی
دمنوش مریم گلی

اکنون مدت زیادی است که از این گیاه دارویی برای درمان خونریزی‌های شدید زنان استفاده می‌شود. موضوع مهم اینکه گیاه مریم گلی دارای روغن‌های ضد تشنج و تانین‌ها است که مانع تعریق می‌شود و درد و خونریزی شدید را کاهش می‌دهد. همچنین این گیاه ترشح هورمون استروژن را افزایش می‌دهد و از تغییرات شدید و غیرعادی هورمونی در دوران قاعدگی می‌کاهد.

بیشتر بخوانید: گیاه مریم گلی و خواص آن + طبع و نحوه مصرف

طرز تهیه دمنوش مریم گلی

  • در یک ظرف، ترجیحا کتری مقداری آب بریزید و آن را روی شعله گاز قرار دهید و یا از کتری چای‌ساز برقی کمک بگیرید؛ هیچ فرقی نمی‌کند.

  • دو شاخه از گیاه مریم گلی را به آب جوش اضافه کنید. اجازه دهید ترکیب آب جوش و مریم گلی پنج دقیقه‌ای روی گاز بماند.

  • پس از آن کمی عسل و لیمو را به میزان کم و طبق ذائقه خود به آن اضافه کرده و سریعا زیر گاز را خاموش کنید. دمنوش شما آماده است.

  • ترجیحا چاشنی‌ها را به اندازه‌ای بریزید که طعم شیرین مریم گلی غالب باشد.

برای اینکه پریود شوید روزی یک فنجان از این دمنوش را مصرف کرده و پس از 3 روز پریود شوید.

دمنوش مریم گلی
گیاه مریم گلی

چه کسانی باید از نوشیدن دمنوش مریم گلی پرهیز کنند؟

خانم های باردار: نوشیدن دمنوش مریم گلی انقباضات رحمی را سریع افزایش می‌دهد که به زنان باردار توصیه می‌شود که به هیچ عنوان در ماه‌های ابتدای دوره بارداری آن را مصرف نکنند چرا که موجب آسیب شدید به جنین می‌شود.

خانم‌های شیرده: مصرف مریم گلی در دوران شیردهی نیز بسیار خطرناک است؛ چرا که شیر مادر را کم می‌کند و احتمال ابتلا به سرطان‌های سینه، رحم، تخمدان، اندومتریوز را بالا می‌برد.

افراد دیابتی: این گیاه در افراد دیابتی می‌تواند مشکلاتی همچون جوش‌های پوستی، نوسان فشارخون و افت قند خون را به دنبال دارد. از این رو، توصیه می‌شود که حتما این افراد قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

 

منبع: دکتر کرمانی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها