روش تهیه کلم پلو گیاهی | طرز تهیه کلم پلو شیرازی بدون گوشت | کلم پلو با نخود فرنگی

این مدل کلم پلو شیرازی بدون گوشت، مزه بهشت میده + نحوه تهیه

A
۰

برای دوستداران غذای شیرازی که وگان هستند و یا به گوشت علاقه ندارند این مدل کلم پلو گیاهی را درست کنید تا با یک غذای مجلسی جذاب از آنان پذیرایی کنید.

این روزها که فصل نخود فرنگی است بهترین زمان برای درست کردن کلم پلوی شیرازی با نخود سبز است. در این مدل غذای گیاهی نخود فرنگی را جایگزین گوشت می کنید و با ادویه هایی مانند پاپریکا، غذای وگان خوشمزه ای را درست می کنید. طرز تهیه کلم پلوی گیاهی را در ادامه آموزش داده ایم.

مواد لازم برای کلم پلو گیاهی

برنج          3 پیمانه       
نخود فرنگی 1 کاسه کوچک
پیاز 3 عدد
کلم پیچ متوسط 1 عدد
روغن زیتون به مقدار لازم
پاپریکای شیرین به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم

بیشتر بخوانید:طرز تهیه نخود پلو با نخود فرنگی

روش تهیه کلم پلو بدون گوشت

  1. پوست 2 عدد از پیازها رو جدا کنید، به شکل خلال‌های نازک برش بزنید و همراه روغن داخل قابلمه‌ای که روی حرارت زیاد داغ شده بریزید. پاپریکا، فلفل سیاه و نمک اضافه کنید و 10 دقیقه تفت بدید تا پیازها کاراملی بشن. اگر نیاز بود، چند قطره آب اضافه کنید.

  2. کلم‌ رو به شکل خلال‌های نازک خرد کنید، به پیازها اضافه کنید و به هم بزنید. کمی بعد ریحون‌، شوید و جعفری رو خوب ریز کنید و نصفشون رو داخل قابلمه بریزید. کمی به هم بزنید و نخودفرنگی‌ها رو اضافه کنید.

  3. برنج‌ها رو با آب سرد بشورید و داخل قابلمه بریزید. به مخلوط کردن ادامه بدید و بعد نصف دیگه‌ی سبزیجات رو اضافه کنید. داخل قابلمه به اندازه‌ای آب بریزید که کمی بالاتر از سطح برنج قرار بگیره.

  4. اجازه بدید روی حرارت زیاد به جوش بیاد و تبخیر شه تا به سطح برنج برسه. روغن زیتون رو اضافه کنید، حرارت رو کم کنید و در قابلمه رو ببندید. 1 ساعت صبر کنید تا خوب دم بکشه. اگر مایل بودید می‌شه قبل از بستن در قابلمه به پلو کره حیوانی یا مارگارین هم اضافه کرد.

منبع: نواب ابراهیمی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها