طرز تهیه خورشت گوجه سبز | فوت و فن خورشت گوجه سبز

خورشت گوجه سبز رو به سبک شمالیا و بدون گوشت بپز! + طرز تهیه

A
۰

خورشت گوجه سبز را می توانید با آب نارنج و بدون گوشت درست کنید تا یک خورش شمالی خوشمزه داشته باشید. در ادامه شیوه تهیه خورشت گوجه سبز بدون گوشت را می خوانید.

برای درست کردن خورشت گوجه سبز تنها نیاز به گوجه سبز های رسیده و خوشمزه دارید. این مدل غذا به روش های مختلفی درست می شود. عده ای آن را با گوشت و یا مرغ درست می کنند و برخی بدون گوشت. در این مطلب اینفوگیاهی طرز تهیه خورش گوجه سبز بدون گوشت به شیوه مازندرانی را آموزش می دهد.

مواد لازم برای تهیه خورشت گوجه سبز بدون گوشت

گوجه سبز رسیده نیم کیلو
جعفری ۳۰۰ گرم
تخم مرغ ۴ یا ۵ عدد
پیاز سرخ شده ۳ عدد
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
آب نارنج یا رب نارنج ۴ تا ۵ قاشق غداخوری
شکر ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

بیشتر بخوانید:مهم ترین خواص گوجه سبز که از آن بی خبرید!

خورشت گوجه سبز

طرز تهیه خورش گوجه سبز شمالی

  1.  برای این کار می‌توانید هم گوجه سبز رسیده و آلو شده استفاده کنید تا راحت پوستش را بگیرید و بعد با مقداری آب بپزید. اما اگر از گوجه سبز خام استفاده می‌کنید باید آن‌ها را داخل یک قابلمه آب بریزید و بگذارید بجوشد بعد آن‌ها را در صافی صاف کنید تا پوستی همراه آن نباشد.

  2. هم زمان که گوجه سبز در حال پخت است بهترین زمان برای آماده کردن پیاز داغ است. برای این کار پیاز را نگینی یا ریز خرد کنید بعد با مقداری روغن تفت دهید.

  3. اکنون تخم مرغ‌ها را در یک ظرف مناسب بشکنید و به آن‌ها نمک، فلفل و ادویه را اضافه کنید و خوب هم بزنید سپس آن را به پیاز داغ اضافه کنید و اجازه دهید خوب ببندد و سرخ شود.

  4. جعفری ساطوری خرد شده را هم در مقداری روغن تفت و بعد آن را به ترکیب تخم مرغ و پیاز اضافه کنید. سپس مخلوط را به گوجه سبز در حال پخت اضافه کنید بعد آب نارنج یا رب نارنج و شکر را اضافه کنید و هم بزنید. بعد اجازه دهید خورشت جا بیافتد سپس آن را در ظرف مد نظرتان سرو کنید.

 برای تهیه خورش گوجه سبز می‌توانید از سبزی قورمه هم استفاده کنید.

منبع: کاله
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها