طرز تهیه فلافل بدون نخود | فلافل با دال عدس

فلافل رو بدون نخود درست کن! | نحوه تهیه فلافل با دال عدس

A
۰

برای درست کردن فلافل لازم نیست حتما دال عدس داشته باشید. در این مطلب؛ اینفوگیاهی نحوه تهیه فلافل با دال عدس را آموزش می دهد.

دال عدس از خوراکی هایی است که برای رفع مشکلات گوارشی مانند درمان یبوست مفید است و تسکین دهنده دردهای مفاصل است به همین دلیل می توانید از آن برای غذاها استفاده کنید. یکی از بهترین غذاهایی که با دال عدس می توان آماده کرد، فلافل است. این مدل عدس را جایگزین نخود کنید تا یک غذای فلافل خوشمزه درست کنید.

مواد لازم برای تهیه فلافل بدون نخود

دال عدس ۲ لیوان
پیاز ۲ عدد
سیر ۲ حبه
سیب زمینی ۱ عدد
جعفری ۱ دسته
پودر انبه ۱ قاشق غداخوری
آرد سوخاری دو سوم لیوان
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

بیشتر بخوانید:کوفته دال عدس؛ یه غذای ترکی و انرژی زا

فلافل دال عدس

طرز تهیه فلافل دال عدس

  1.  برای شروع کار ابتدا دال عدس را با آب ولرم خیس بدهید و بگذارید به مدت ۲۴ ساعت باقی بماند.دال عدس خیس خورده را آبکش کنید و داخل دستگاه غذاساز بریزید.

  2. حالا جعفری را همراه با پیاز خرد شده، سیر، سیب زمینی خرد شده، پودر انبه، پودر سوخاری، نمک، فلفل و زردچوبه به دال عدس اضافه کنید و با دستگاه غذاساز به مدت دو تا سه دقیقه بزنید تا کاملا پوره و نرم شود.

  3.  روغن را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا داغ شود؛ سپس با قالب فلافل زن از مایه فلافل بردارید و داخل روغن داغ بیندازید تا سرخ شود.

  4. اگر قالب فلافل زن ندارید، می‌توانید مقداری از مایه فلافل را بردارید و کف دستتان گرد کنید؛ سپس داخل روغن داغ بیندازید. اجازه بدهید هر دو طرف فلافل کاملا سرخ شود؛ سپس آن را از روغن خارج کنید. این فلافل خوشمزه را می‌توانید همراه با سس انبه یا هر نوع سسی که دوست دارید سرو کنید.

منبع: همشهری
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها