خواص روغن کرچک برای زنان | روغن کرچک برای رحم

خانم ها از روغن کرچک چه استفاده ای می تونن داشته باشن؟

A
۰

خانم ها از روغن کرچک برای مشکلات قاعدگی و درمان فیبروم ها می توانند استفاده کنند. علل و نحوه مصرف را در ادامه این مطلب بخوانید.

روغن کرچک از مفید ترین روغن های گیاهی برای تسکین دردها و رفع یبوست است. همچنین می توان از روغن کرچک برای درمان مشکلات پوست و استفاد کرد. اما از خواص بی نظیر روغن کرچک برای مشکلات زنانه و رحم نمی توان چشم پوشی کرد. اینفوگیاهی درباره ویژگی های مفید روغن کرچک برای خانم ها توضیح می دهد.

دلایل خواص روغن کرچک برای زنان

  • مصرف خوراکی روغن کرچک برای درمان علائم سندروم پیش از قاعدگی مانند خستگی، تغییرات خلقی و افسردگی مفید بوده و درد پریود را کاهش می دهد.

  • برای تسکین دل درد ناشی از قاعدگی و نفخ می‌توانید از روغن کرچک استفاده کنید. می‌توانید مقداری از این روغن را روی دستمال یا پارچه تمیز و یا گاز استریل ریخته و روی شکم‌تان قرار دهید برای افزایش تاثیرگذاری این مرهم می‌توانید یک بطری حاوی آب گرم و یا کوسن گرم را روی آن بگذارید و به مدت یک ساعت دراز بکشید.

بیشتر بخوانید:آب شدن چربی های شکم و پهلو با مصرف روغن کرچک

  • از خواص روغن کرچک برای رحم این است که قرار دادن آن روی رحم و تخمدان ها به افزایش گردش خون در اندام تناسلی و بهبود بازسازی بافت رحم کمک می کند. در نتیجه ضخامت آندومتر بهبود پیدا می کند و لانه گزینی جنین بهتر صورت می پذیرد. این روغن گیاهی سرشار از اسید ریسینولئیک است که جریان خون را بهبود می بخشد.

روغن کرچک برای فیبروم

چه کسانی نباید از روغن کرچک استفاده کنند؟

زنان باردار

زنان باردار بایستی برای مصرف روغن کرچک از پزشک متخصص خود مشورت بگیرند. همچنین بایستی در تمام مراحل بارداری این روغن را با احتیاط مصرف کنند.

بیشتر بخوانید:رشد سریع مو با روغن کرچک

افراد دارای آلرژی

برخی از افراد دارای پوست حساسی هستند و نمی‌توانند از روغن‌های گیاهی برای ماساژ پوست استفاده کنند. زیرا آلرژی دارند و پوست آن‌ها واکنش نشان می‌دهد. به همین خاطر قبل از استفاده از روغن، مقداری از آن را روی پوست امتحان کرده و در صورت عدم آلرژی استفاده کنید.

بیماری‌های خاص

افرادی که بیماری‌های خاص مانند التهاب روده، انسداد دستگاه گوارش و… دارند، نباید از این روغن استفاده کند. زیرا مصرف آن برای این افراد عوارض جدی دارد

منبع: دکتر تو
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها