مضرات خوردن چای در شب | خوردن چای قبل از خواب

چرا شب ها، نوشیدن چای سیاه توصیه نمیشه؟ | مضرات خوردن چای سیاه قبل از خواب

A
۰

خوردن چای سیاه در شب و مخصوصا قبل از خواب به دلیل داشتن کافئین چای چندان توصیه نمی شود. در ادامه درباره مضرات نوشیدن چای قبل از خواب بیشتر توضیح دادیم.

چای سیاه برای ما ایرانی ها فصل گرما و یا زمستان ندارد و تحت هر شرایطی می توانیم از نوشیدن آن لذت ببریم. اما مصرف چای سیاه قبل از خواب چندان توصیه نمی شود زیرا کافئین موجود در این نوشیدنی باعث اختلال خواب شده و به طور کلی چرخه خواب منظم را بهم می زند. بهتر است به جای چای سیاه از دمنوش های گیاهی و آرامبخش استفاده کنید. در ادامه درباره ضرر نوشیدن چای سیاه قبل از خواب صحبت کردیم.

مضرات خوردن چای قبل از خواب

فواید نوشیدن چای در شب و یا در روز هیچ تفاوتی با یک دیگر ندارد. با این حال، به دلیل خواص آرامش بخش و وجود کافئین در چای، مصرف آن می تواند خستگی فرد را از بین ببرد و انرژی لازم برای بیداری در شب را فراهم کند. در واقع، نوشیدن چای در شب مضرات زیادی را به همراه ندارد. با این حال، به دلیل افزایش بیداری مغز و انرژی، توصیه نمی شود که قبل از خواب چای مصرف کنید. در ادامه برخی دیگر از مضرات نوشیدن چای در شب را بیان می کنیم:

افزایش بیداری شبانه

نوشیدن مایعات قبل از رفتن به رختخواب ممکن است نیاز شما به ادرارکردن در شب را افزایش دهد. بیدار شدن برای استفاده از توالت در نیمه شب می‌تواند خواب شما را مختل کند و باعث شود روز بعد احساس خستگی کنید.

ادرار شبانه به‌خصوص زمانی که کمتر از دو ساعت قبل از خواب مایعات می‌نوشید و نوشیدنی‌های کافئین‌دار یا الکلی مصرف می‌کنید که اثرات دیورتیک آنها می‌تواند تولید ادرار را افزایش دهد، محتمل است. در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد نوشیدن چای در شب برای خواب مفیدتر از نوشیدن آن در طول روز است. بنابراین، بهتر است آن را در طول روز یا حداقل دو ساعت قبل از خواب بنوشید.

بیشتر بخوانید:زمان طلایی برای مصرف چای سبز

چای قبل از خواب

اختلال در چرخه خواب و شب بیداری

مصرف کافئین در حد اعتدال فواید زیادی دارد. در سال های اخیر مصرف کافئین با پیشگیری از سرطان مرتبط شده است. اعتقاد بر این است که کافئین، زمانی که در دوزهای زیاد نوشیده شود، باعث بروز عوارض جانبی است. اثراتی مانند افزایش ضربان قلب، تحریک معده، حالت تهوع و استفراغ. کافئین یک محرک روانگردان است. به همین دلیل، توانایی بیدار ماندن، افزایش توجه، توانایی تمرکز و سطح انرژی کلی را افزایش می دهد. اگرچه تأثیرات چای در برابر کافئین قهوه کمتر است، اما وقتی کافئین قبل از خواب نوشیده شود، می تواند عمدتاً باعث بی خوابی باشد.

چای سیاه به دلیل افزایش فرآیند اکسیداسیون، یکی از بالاترین سطوح کافئین را در بین تمام چای ها دارد. حتما باید مصرف چای سیاه را حداقل 1 تا 2 ساعت قبل از خواب کاهش دهید یا قطع کنید. در این دسته نیز حتماً چای ماچا و چای یربا ماته را اضافه می کنیم زیرا سطح کافئین آنها تقریباً دو سوم قهوه است، بنابراین شما هم آنها را به لیست نوشیدنی های قبل از خواب اضافه کنید.

منبع: عطارک
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها