خواص روغن کرچک برای یبوست | نحوه مصرف روغن کرچک برای یبوست

روغن کرچک مصرف کن تا یبوست رو بشوره و ببره! + طرز استفاده

A
۰

روغن کرچک به طور طبیعی خاصیت ملین دارد و می تواند برای تحریک روده ها و رفع یبوست مناسب باشد. در ادامه از خاصیت این روغن گیاهی برای درمان یبوست بیشتر می خوانید.

روغن کرچک می تواند پادشاه روغن های گیاهی به دلیل خواص بی نظیرش برای بدن باشد. این روغن گیاهی را اغلب به دلیل خواصش برای پوست و مو می شناسند اما بهتر است از دیگر فواید آن غافل نشویم. روغن گیاهی کرچک به دلیل اینکه یک ملین قوی است می تواند برای درمان یبوست شدید و اذیت شدن روده ها مفید باشد. در ادامه از نحوه تاثیر روغن کرچک بر یبوست و روش مصرف آن بیشتر می خوانید.

تاثیر روغن کرچک برای یبوست

روغن کرچک یکی از بهترین روغن‌های گیاهی است که می‌تواند برای درمان یبوست مورد استفاده قرار گیرد. روغن کرچک یک ملین طبیعی است که باعث می‌شود روده‌ها حرکت بیشتری داشته باشند و راحت تر منقبض شوند. این بدان معنی است فردی که این روغن را میل می‌کند، روده را برای حرکت بهتر تحریک کرده و باعث می‌شود تا روده حرکت بیشتری داشته باشد. برای افزایش حرکت مدفوع و تشویق روده‌ها، از این روغن استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:رشد سریع مو با روغن کرچک

این روغن به دلیل اینکه باعث انقباض روده‌ها می‌شود، می‌تواند حرکت مدفوع را در روده‌ها تسریع کند. از این رو در نهایت عضلات روده به درستی کار می‌کنند و می‌توان شاهد عملکرد مناسب روغن کرچک برای درمان یبوست بود. این روغن برای تسکین علائم یبوست بسیار مفید است، اما باید توجه داشته باشید که این روغن و سایر ملین‌های محرک نباید در دوره طولانی مصرف شوند. چرا که این موضوع باعث می‌شود تا عضلات روده به درستی کار نکنند. اگرچه روغن کرچک برای یبوست مفید است، اما می‌تواند دارای یک سری عوارض جانبی مانند تهوع و استفراغ نیز باشد. هر کسی که روغن کرچک را برای یبوست مصرف کند، باید مراقبت حالت تهوع و علائم این چنینی باشد.

نحوه مصرف روغن کرچک برای یبوست

برای کاهش علائم یبوست و بهبود نفخ و مشکلات جانبی ایجاد شده در اثر یبوست، می‌توانید از روغن کرچک استفاده کنید. این روغن طعم و بوی قوی دارد. اما باز هم برخی از افراد آن را به صورت مستقیم مورد استفاده قرار می‌دهند. اگر از بو و طعم این روغن خوشتان نمی‌آید، می‌توانید آن را به ترکیبات دیگر اضافه کنید تا بو و طعم قوی آن از بین برود. از این رو شما می‌توانید این روغن را با شیر، آب میوه، نوشیدنی غیر الکلی و آب ترکیب کنید تا طعم آن را متوجه نشوید، ولی از خواص آن بهره مند شوید.

چقدر طول می‌کشد تا روغن کرچک اثر کند؟

روغن کرچک یکی از روغن‌های بسیار مفیدی است که می‌تواند برای اجابت مزاج مورد استفاده قرار گیرد و اثربخشی سریع داشته باشد. معمولا افراد پس از مصرف این روغن در عرض 2 الی 3 ساعت می‌توانند شاهد اثربخشی آن باشند. اما ممکن است بسته به شرایط جسمی هر یک از افراد، تاثیر این روغن تا 6 ساعت نیز طول بکشد. بهتر است که این روغن قبل از خواب مصرف نشود و در طول بیداری برای مشاهده اثربخشی از آن استفاده کنید.

روغن کرچک برای یبوست

هشدارهای مصرف روغن کرچک برای یبوست

افرادی که علائم دیگری را به همراه یبوست مشاهده می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به معده درد، حالت تهوع و... اشاره کرد، باید از مصرف روغن کرچک اجتناب کنند و به جای آن به دنبال روشی درمانی باشند. روغن کرچک برای گروه خاصی از افراد مناسب نیست و ممکن است در سلامت آن‌ها تاثیر منفی داشته باشد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) روغن کرچک را در گروه ممنوعیات مصرف برای بانوان باردار قرار داده است. چرا که این روغن می‌تواند به جنین آسیب برساند و باعث ناهنجاری‌های مادرزادی شود.

همچنین افرادی که علائم زیر را دارند نیز مجاز به مصرف روغن کرچک برای درمان یبوست نیستند:

  •     خونریزی از رکتوم

  •     درد شدید و ناگهانی معده

  •     علائم آپاندیسیت

  •     علائم انسداد روده، مانند ناتوانی در دفع گاز و استفراغ

  •     استفراغ

بیشتر بخوانید:آب شدن سریع چربی های شکم و پهلو با مصرف روغن کرچک

عوارض مصرف روغن کرچک

مصرف روغن کرچک برای یبوست مفید است و باعث افزایش تعداد دفعات اجابت مزاج می‌شود. اما مصرف طولانی مدت و زیاد آن باعث ایجاد مشکلات گوارشی دیگر نیز خواهید شد. از جمله عوارض مصرف روغن کرچک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •     کم آبی بدن

  •     اسهال

  •     کاهش پتاسیم بدن

  •     از دست دادن مواد مغذی ضروری به دلیل حرکت سریع مدفوع

  •     ضعف عضلانی

  •     تورم روده

افرادی که این عوارض جانبی را تجربه می‌کنند، باید مصرف روغن کرچک را قطع کنند و به دنبال راه‌های دیگر درمانی برای یبوست باشند.

منبع: دیجی عطار
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها