طبع لبنیات

طبع لبنیات | مصلح لبنیات

درباره طبع لبنیات و مصلحاتشون تو طب سنتی چقدر می دونی؟

A
۰

با اطلاع داشتن از طبع لبنیات و همچنین مزاج خودتان می توانید بدون به وجود آمدن مشکلات گوارشی اینگونه خوراکی ها را نوش جان کنید.

مصرف لبنیات را اغلب افراد در برنامه غذایی روزمره خود قرار می دهند تا از اصلی ترین ماده تشکیل دهنده آن ها یعنی کلسیم استفاده کنند. در این مطلب اینفوگیاهی درباره مزاج انواع لبنیات پرمصرف و مصلح آن ها توضیح می دهد. با در نظر گرفتن مزاج بدن خود بهتر است از اینگونه مصلحات استفاده کنید تا بدن سالم تری داشته باشید.

جدول طبع و مصلح انواع لبنیات

لبنیات نوع مزاج مصلح
پنیر تازه سرد و خشک مغز گردو، آویشن، نعنا خشک، سبزی های معطر، سیاه دانه
ماست سرد و تر نعنا، آویشن، موسیر، فلفل سیاه
شیر سرد و تر عسل
کشک سرد و خشک سیر، نعنا خشک، پونه کوهی
ماست چکیده سرد و تر مغز گردو، نعنا خشک، سبزی های معطر، فلفل سیاه و آویشن
دوغ خیلی سرد و تر نعنا، آویشن، پونه و سیر
کره گرم و تر عسل، شکر سرخ
خامه گرم و تر عسل
قره قورت سرد و خشک زیره
سرشیر گرم و تر عسل

 

مصرف ‎ لبنیات را در هیچ شرایطی توصیه نمی کنیم ولی کسانی که تمایل به مصرف دارند می توانند آن را به همراه مصلح مصرف کنند، مثلاً پنیر را با گردو باید مصرف کنید.

همچنین توصیه می شود حتی الامکان از مصرف شیر پاستوریزه و ماست پرهیز شود و به جای آن از ماست چکیده همراه با پودر موسیر، نمک دریا پونه کوهی و فلفل سیاه استفاده شود.

در اینجا لازم است بدانید که خوردن ماست به مقدار زیاد و بدون مصلح می تواند برای کودکانی که مبتلا به شب ادراری هستند افرادی که از آرتروز و دردا ستخوان رنج میبرند بیماران مبتلا به MS بیماران اعصاب و روان بیماران روماتیسمی و افرادی که دارای ناراحتیهای فکری هستند مضر باشد. بنابراین سعی کنید لبنیات را همراه با مصلح و یا به شکل کشک آن هم هفته ای یک تا دو بار استفاده کنید؛ البته می توانید کشک را به همراه آش مصرف کنید؛ به شرط آنکه مواد اصلی آن نخود لوبیا سفید پونه کوهی سبزی آش و روغن زیتون به همراه سایر ادویه ها باشد.

منبع: راز شفا نوشته احمد مختاری‌نیا
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها