گل سرشور برای مو

گل سرشور برای ریزش مو | طرز استفاده از گل سرشور

ریزش مو رو به روش مامان بزرگا درمان کن

A
۰

گل سرشور از قدیم الایام برای تقویت مو و پیشگیری از ریزش مو استفاده می شده است. اینفوگیاهی از علل مصرف گل سرشور برای جلوگیری از ریزش مو توضیح می دهد.

گل سرشور به دلیل مواد تشکیل دهنده اش یعنی کلسیم، آهن و منیزیم برای پوست سر و مو خواص زیادی دارد. با استفاده از گل سرشور می توانید چربی پوست سر و مو را کنترل کرده و ریزش مو را درمان کنید. در ادامه اینفوگیاهی گل سرشور را معرفی کرده و خواص آن برای ریزش مو و درمان مشکلات مرتبط با آن را توضیح می دهد.

گل سرشور چیست؟

خاک نیشابوری یا خراسانی یا بتونیت معروف به گل سرشور که در طب سنتی در پاکیزگی و بهداشت پوست و موی سر بسیار توصیه شده است. ایرانیان از قدیم بنتونیت را با عناوین خاک رنگبر، گل سرشور، خاک شیره و رس صابونی می شناختند. گل سرشور نوعی خاک سفید و خوشبو با طعمی خوب و کمی شور است. این گل کم ضررتر از خاک های دیگر و طبیعت آن مانند سایر طین ها سرد و خشک است، اما هر چه میزان شوری آن بیشتر شود، به سمت گرمی گرایش می یابد.  این ماده سرشار از مواد معدنی مانند منیزیم، سیلیس، کوارتز، کلسیم، آهن، کلیست، و دولومیت است.

خواص گل سرشور برای مو

ترمیم موها بعد از آسیب دیدگی

اگر ساقه مو آسیب ببیند، می توانید از آن استفاده کنید زیرا گل سر شور اثر ترمیم کنندگی نیز دارد و می تواند بسیاری از آسیب های وارد شده به ساقه مو را نیز برطرف کند. با این گل دوباره ساقه موهای خود را ترمیم کنید و زیبایی را به موهای خود بازگردانید

  • برای ترمیم موها بعد از آسیب دیدگی 2 تا 3 قاشق از این خاک را درون ظرفی بریزید و به تدریج به آن آب اضافه کنید و آن را به آرامی مخلوط کنید تا قوام پیدا کند و به صورت گل در آید؛ این مخلوط را 20 تا 30 دقیقه روی سر بگذارید و سپس آن را به آرامی بشویید.

از بین بردن موخوره

ترکیب گل سر شور و آب خیسانده گل ختمی برای درمان موخره و افزایش نرمی پوست سر موثر است.

  • گل ختمی را به مدت یک روز در آب خیس کرده و بعد از صاف کردن این آب را با خاک گل سر شور  مخلوط کرده و از آن برای شست وشوی سر استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید:با گل سرشور، پوست شیشه ای داشته باش

گل سرشور برای مو

افزایش سرعت رشد مو

شست وشوی سر با گل سر شور به تقویت مو و افزایش سرعت رشد تارهای مو کمک می کند، برای رشد بهتر موها از گل سر شور  استفاده نمایید.

  • 2 تا 3 قاشق از این خاک را درون ظرفی بریزید و به تدریج به آن آب اضافه کنید و آن را به آرامی مخلوط کنید تا قوام پیدا کند و به صورت گل در آید؛ این مخلوط را 20 تا 30 دقیقه روی سر بگذارید و سپس آن را به آرامی بشویید.

درمان جوش و خارش پوست سر

برای درمان جوش سر، خارش پوست سر و...گل سر شور و ماست را ترکیب کرده و به آن به تدریج آب را اضافه کرده تا خمیری یک دست و مناسب به دست آید.

از بین بردن آلودگی و چربی موها

شست وشوی سر با گل سر شور آلودگی ها و چربی ها را از مو و پوست سر می شوید و از بین می برد.

  • 2 تا 3 قاشق از این خاک را درون ظرفی بریزید و به تدریج به آن آب اضافه کنید و آن را به آرامی مخلوط کنید تا قوام پیدا کند و به صورت گل در آید؛ این مخلوط را 20 تا 30 دقیقه روی سر بگذارید و سپس آن را به آرامی بشویید. بعد از شست وشو با گل سر شور، موهای تان را با شامپو به خصوص شامپوهایی که منشا گیاهی دارند، بشویید.

منبع: طبایع
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها