گلیسیرین برای پوست | نحوه مصرف گلیسیرین برای پوست

گلیسیرین که داشته باشی، همه محصولات مراقبت پوستی رو دور میندازی!

A
۰

گلیسیرین با داشتن خاصیت پاک کنندگی و مرطوب کنندگی قوی می تواند به جای انواع محصولات پوستی مانند مرطوب کننده، تونر و شیر پاک کن قرار بگیرد. نحوه مصرف را در ادامه می خوانید.

گلیسیرین مایعی بی رنگ و بو و شفاف است که در صنعت آرایشی، زیبایی و محصولات مراقبت های پوستی جایگاه ویژه ای دارد. گلیسیرین به دلیل ویژگی مرطوب کنندگی و نرم کنندگی که دارد یکی از بهترین مواردی است که در ترکیب مواد و ماسک های مراقبتی از پوست می تواند قرار بگیرد. در ادامه درباره خاصیت های گلیسیرین برای پوست بیشتر می خوانید.

دلیل استفاده از گلیسیرین برای پوست

 گلیسیرین با خاصیت مرطوب کنندگی فوق‌العاده خود سبب جلوگیری از خشکی پوست و حفظ رطوبت آن می‌گردد و همزمان با نفوذ به لایه‌های عمقی پوست سبب تقویت و روشن شدن رنگ پوست و همچنین لطافت و نرمی آن نیز می‌شود. بنابراین شما می‌توانید با تهیه گلیسیرین به صورت خالص و آماده از خواص فوق‌العاده این ماده بهره ببرید و با ترکیب آن با دیگر مواد مناسب برای تقویت و پاکسازی پوست، با کمترین هزینه و بیشترین بهره‌وری، اقدام به ساخت محصولات تقویت پوست خانگی کنید.

استفاده از گلیسیرین به جای کرم

افراد بسیاری ممکن است انواع و اقسام کرم‌ها را برای رفع مشکلات پوست دست و صورت خود استفاده کرده ولی نتیجه مناسب و درخوری نگرفته باشند، و یا برخی افراد هستند که از هر کرمی هم که استفاده کنند، دچار جوش و آکنه خواهد شد و یا هیچ کرم و محصولی خشکی پوستشان را رفع نمی‌کند. یکی از راه حل‌های بسیار کاربردی جایگزین کردن گلیسیرین به جای کرم است. اگرچه ممکن است با توجه به غلظت و گرانروی گلیسیرین بعید به نظر برسد، اما این ماده شگفت انگیز، بدون به جا گذاشتن چربی اضافه بر سطح پوست موجب تامین رطوبت و چربی مورد نیاز آن می‌شود و به سرعت جذب خواهد شد.

بیشتر بخوانید:با سفیدآب پوستت رو لایه برداری کن

  • بنابراین برای استفاده از گلیسیرین به جای کرم، روزی دوبار مقداری گلیسیرین را روی یک تکه پنبه آرایشی تمیز بریزید و به تمام قسمت‌های صورتتان بمالید و چند دقیقه صبر کنید تا کاملا جذب پوستتان شود. تاثیر گلیسیرین بر شادابی و طراوت پوستتان پس از چند هفته کاملا مبرهن و قابل مشاهده خواهد بود.

استفاده از گلیسیرین به جای شیر پاک کن

شما به راحتی با یک ترفند ساده موفق خواهید شد به جای استفاده از محصولات آماده موجود در بازار، با هزینه کمتر و مرغوبیت بیشتر و کیفیت مطمئن، با بهره گرفتن از گلیسیرین اقدام به ساخت یک شیر پاک کن بسیار فوق‌العاده برای پاک کردن صورت خود از لوازم آرایشی بنمایید. برای تهیه شیر پاکن با استفاده از گلیسیرین از دستورالعمل زیر استفاده کنید:

مواد لازم

  •     3 قاشق غذا خوری شیر

  •     یک قاشق غذا خوری گلیسیرین

  •     یک قاشق چای خوری چای سبز

طرز تهیه

  • ابتدا در یک ظرف تمیز، مقدار لازم و ذکر شده از شیر و گلیسیرین را با هم مخلوط کنید. سپس مقداری چای سبز دم کنید و اجازه دهید در دمای محیط خنک شود و یک قاشق چای خوری از آن را به ترکیب شیر و گلیسیرین اضافه کنید. حال شیرپاکن شما آماده است و کافی است با استفاده از یک پنبه تمیز آرایشی اقدام به پاک کردن آرایش خود با استفاده از ترکیب دست ساز بی نظیرتان نمایید و تاثیر و قدرت عملکرد آن را ببینید.

این ترکیب قدرت پاک کنندگی بالایی دارد و به راحتی مواد آرایشی را از منافذ عمیق پوستی شما پاک خواهد کرد. شما می‌توانید این ترکیب را به مدت یک هفته در یخچال نگهداری کنید و دوباره اقدام به ساختن آن نمایید. نکته قابل توجه این است که قبل از خواب و بعد از پاک کردن آرایش خود با استفاده از این شیرپاکن، دیگر لازم نیست صورت خود را با آب و مواد شوینده بشویید و می‌توانید به این ترکیب اجازه دهید تا صبح روی پوستتان بماند و علاوه بر پاکسازی، موجب تقویت پوست شما نیز بشود.

بیشتر بخوانید:طرز تهیه ماسک صورت با پودر قهوه

استفاده از گلیسیرین به جای مرطوب کننده

با استفاده از گلیسیرین می‌توانید یک مرطوب کننده بسیار مرغوب و باکیفیت برای پوست دست و صورتتان بسازید. آبلیموی موجود در این ترکیب که به عنوان کرم مرطوب کننده از آن استفاده می‌کنید، باعث لایه برداری و تنظیم  PH پوست شما خواهد شد و در با چندبار استفاده از این ترکیب خاص، پوستی روشن‌تر و با لطافت خواهید داشت. برای ساخت این مرطوب کننده به این دستور عمل کنید:

مواد لازم

  •     گلیسیرین

  •     دو قاشق غذا خوری آبلیموی تازه

طرز تهیه

  • بعد از تهیه گلیسیرین درب آن را باز کنید و دو قاشق غذاخوری آبلیمو را به آن اضافه نمایید. درب بطری را ببندید و به آرامی هم بزنید تا این دو با هم مخلوط شوند. حال مرطوب کننده شما حاضر است و به راحتی می‌توانید برای دست و صورت خود از آن استفاده نمایید. توجه داشته باشید که استفاده از این ترکیب هیچ محدودیتی ندارد.

گلیسیرین برای پوست

استفاده از گلیسیرین به جای تونر

یکی از ضروریات یک روتین کامل پوستی استفاده از تونر، ولی متناسب با جنس و نیاز پوستتان می‌باشد. با استفاده از گلیسیرین می‌توان یک تونر خانگی مناسب برای تقویت و پاکسازی پوست ساخت.

مواد لازم

  •     یک سوم فنجان گلیسیرین

  •     1 قاشق غذاخوری آبلیمو

  •     یک فنجان گلاب

روش تهیه

  •  مواد بالا را در یک ظرف تمیز، با نسبت گفته شده با یکدیگر ترکیب کنید و هم بزنید تا یک مخلوط یکدست به وجود بیاید.این ترکیب را می‌توانید با نگهداری در یخچال تا مدت 10 روز استفاده کنید. از تونر گلیسیرین، قبل از خواب و بعد از پاک کردن و شستن صورت خود استفاده نمایید، به این صورت که با استفاده از یک تکه پنبه تمیز مقداری از تونر را به تمام نواحی پوست خود بمالید و اجازه دهید جذب پوستتان شود. استفاده از این تونر موجب نرمی و لطافت پوست شما خواهد شد و با علاوه بر رفع خشکی پوست، بر بازسازی و تقویت تکثیر سلولی پوست نیز بسیار موثر خواهد بود.

ترکیب این مواد برای شما یک تونر فوق‌العاده با خواصی عالی را فراهم خواهد آورد که در وهله اول، سبب بسته شدن منافذ پوستی شما خواهد شد. آبلیموی موجود در تونر فوق، با خاصیت اسیدی خود سبب نفوذ عمقی به پوست شده و موجب تنظیم  PH و همچنین باعث لایه برداری و از بین بردن لایه مرده  پوست نیز می‌شود. گلاب موجود در این تونر، دارای خاصیت ضد التهاب و قرمزی پوست است و به مرور با استفاده مداوم و مستمر، به رفع التهاب و جای جوش می‌انجامد.

ماسک ضد پیری پوست با استفاده از گلیسیرین

 استفاده از گلیسیرین، این ماده شگفت انگیز یکی از ساده‌ترین و موثرترین راهکارها برای افزایش کلاژن سازی و جلوگیری از پیری پوست و کمک به رشد و تکثیر سلول‌ها و لیفت پوست صورت می‌باشد. همچنین گلیسیرین موجب تقویت الاستیسیته پوست و افزایش انعطاف پذیری آن نیز می‌شود. برای استفاده از گلیسیرین به عنوان یک ماده جوان ساز، طبق دستور زیر عمل کنید:

بیشتر بخوانید:با ماست حال پوستت رو زیرو رو کن!

مواد لازم

  •     سفیده یک عدد تخم مرغ

  •     یک قاشق غذا خوری گلیسیرین

  •     یک قاشق چایخوری عسل

  •     یک قاشق غذا خوری آبلیمو

روش تهیه

  • در ابتدا برای ساخت این ماسک شگفت انگیز که خواص و تاثیر بی‌همتای آن را بعد از بار اول استفاده به چشم خواهید دید، یک تخم مرغ را بشکنید و زرده و سفیده آن را جدا کنید، در یک کاسه شیشه‌ای یا پلاستیکی سفیده تخم مرغ را آنقدر هم بزنید تا کاملا کف کرده و سفید شود، سپس به ترتیب گلیسیرین، عسل و آبلیمو را به آن اضافه کنید و حدود 30 ثانیه به هم زدن ادامه دهید. ترکیب آماده شده فوق را با استفاده از یک پد مخصوص ماسک و اسکراب روی پوست خود قرار دهید و اجازه دهید 20 تا 30 دقیقه روی صورتتان بماند و سپس صورت خود را به خوبی با آب بشویید.

سفیده تخم مرغ موجود در این ماسک، یک منبع غنی و سرشار از پروتئین و مواد معدنی محسوب می‌شود که برای تقویت پوست صورت بسیار فوق‌العاده است. همچنین عسل، این ماده شگفت انگیز که از تاریخ باستان هم یک ماده اصیل و جوانساز به حساب می‌آمده به خوبی به منافذ پوست شما نفوذ خواهد کرد و باعث افزایش خاصیت الاستیسیته پوست شما خواهد شد و در آخر آبلیمو که در این ترکیب نقش یک متعادل کننده PH پوست را دارد، سبب لایه برداری و تنظیم چربی پوست شما خواهد شد.

نکات مصرف گلیسیرین برای پوست

  •     اگر در شرایط آب هوایی خشک و کم رطوبت زندگی می‌کنید، از گلیسیرین به عنوان مرطوب کننده پوست خود استفاده نکنید؛ چرا که در این شرایط گلیسیرین رطوبت را از سطح پوست شما جذب کرده و صرفا برای دقایقی موجب مرطوب شدن و لطافت پوستتان خواهد شد ولی به مرور زمان میتواند بیشتر رطوبت درونی پوست شما را خارج کرده و حتی موجب خشکی و ترک پوست ‌شود.

  •     استفاده از گلیسیرین به طور مستقیم برای مصارف روزانه روی پوست صورت چندان توصیه نمی‌شود.معمولا در چند دقیقه اول که روی پوست شما قرار می‌گیرد با ایجاد لایه‌ای ضخیم و چسبناک روی پوست موجب جذب آلودگی‌ها بر روی پوست و گاهی ایجاد جوش و آکنه خواهد شد. بنابراین اگر قصد استفاده از گلیسیرین را برای بهره بردن از خواص آن روی پوست صورت خود دارید توصیه می‌شود که از این ماده در شب و قبل از خواب استفاده نمایید.

منبع: روژا
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها