بهترین فواید انبه برای بانوان

A
۰

انبه میوه ای هسته دار است که از دو بخش گوشته و هسته تشکیل می شود. هسته نسبتا بزرگی دارد و دارای طعم بسیار شیرین و آبدار می باشد.

انبه یکی از مقوی ترین میوه ها و مختص مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری است. این میوه با قدمتی 4000 ساله میوه بومی هند می باشد. انبه میوه ای هسته دار است که از دو بخش گوشته و هسته تشکیل می شود. هسته نسبتا بزرگی دارد و دارای طعم بسیار شیرین و آبدار می باشد. انبه سرشار از ویتامین های A ،C ،E مقادیر زیادی بتاکاروتن، روی، مس، پتاسیم و آهن است. مصرف منظم این میوه خوشمزه موجب افزایش سیستم ایمنی بدن می شود. انرژی لازم را در طی روز را فراهم کرده و برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

فواید انبه برای زنان

از این رو، برای آشنایی بیشتر با فواید بسیار مفید این میوه، برخی از مهمترین خاصیتهای انبه را در ادامه بیان می کنیم.

درمان کم خونی

یکی از مهمترین مواد مغذیی آهن است که کمبود آن می تواند منجر به مشکلات جدی نظیر کم خونی شود. شما می توانید با مصرف آب انبه یک روز درمیان مقدار قابل توجهی از آهن مورد نیاز بدن را تامین کنید. آب انبه برای زنان بارداربسیار مفید است چون آنها به مقدار زیادی آهن نیاز دارند.

کاهش وزن

میوه انبه دارای مقادیر زیادی فیبر و کالری پایین است که باعث کمتر جذب شذن چربی در بدن می ‌شود. زمانی که شما انبه می‌ خورید اشتهایتان کم شده و همین امر باعث کاهش وزن شما می ‌شود. خوردن پوست انبر نیز مفید است؛ زیرا جلوی جذب چربی را می ‌گیرد و شما را به فردی لاغرتر تبدیل می‌ کند.

درمان سرطان

میوه انبه حاوی مقادیر زیادی از بتاکاروتین است. بتاکاروتین در بدن نقش یک مدافع را در برابر سرطانهای مختلف ایفا می ‌کند. خوردن انبه به صورت مرتب صدمات ناشی از رادیکالهای آزاد را می‌ گیرد و خطر ابتلا و پیشرفت سرطان سینه، رحم و روده را در بدن کم می ‌کند. به همین دلیل پزشکان تغذیه به افراد مبتلا به سرطان توصیه می ‌کنند که حتما انبه را در رژیم غذایی‌ شان قرار دهند.

کنترل فشارخون

آب انبه حاوی مواد مغذی ضروری بدن (پتاسیم ) است که به ماهیچه ها ، قلب و عملکرد اعصاب کمک می کند. این مواد معدنی مفید نیز تعادل مایعات درون بدن و نیز فشارخون را کنترل می کند

مفید برای پوست

خواص انبه برای پوست به دلیل آنتی اکسیدان و بتاکاروتن موجود در آن و ویتامین C و E موجود در آن است. این مواد پوست را در برابر رادیکالهای آزاد ایمن نگه می دارد. همچنین استفاده موضعی از انبه روی پوست صورت موجب می گردد تا منافذ پوست به خوبی پاکسازی شود و از تجمع باکتریها که موجب به وجود آمدن جوش و آکنه هستند جلوگیری نماید.

از بین بردن لک های زیر چشم

گاهی عادت روزانه زنان به استفاده از لوازم آرایشی منجر به لک های تیره ای زیر چشم می شود و از فواید آب انبه به دلیل داشتن ویتامین A و پروتئین در رفع لک های تیره زیر چشم بهره می برند.

تقویت موی سر

یکی از خواص انبه رشد و تقویت موی سر است. موی سر برای رشد و تقویت نیاز به دریافت ویتامین‌ ها و مواد معدنی مختلفی دارد.. میوه انبه دارای ویتامین E است که در رشد و تقویت مو بسیار مؤثر است. همچنین این ویتامین میزان گردش خون در زیر پوست سر را افزایش می ‌دهد که همین امر به تقویت و رشد موهای سر کمک شایانی می ‌کند

کمک به افزایش وزن

یک لیوان آب انبه حاوی حدود 86 کالری و نشاسته است که به راحتی جذب بدن می شوند. به همین دلیل به شما کمک می کند وزن خود را ثابت نگه دارید.

جلوگیری از پیری

بسیاری از زنان، زمان سالخورگی نگران چین و چروک پوست می شوند و برای جوان به نظر رسیدن از محصولات آرایشی زیادی استفاده می کنند. اما هیچ چیز مثل مواد طبیعی مفید نیست. آب انبه یک رژیم غذایی فوق العاده و عامل ضد پیری، برای درخشندگی و جوان تر به نظر رسیدن پوست است.

رفع جوش و آکنه

آب انبه با کاهش آکنه و جوش مشکلات پوست را رفع می کند. متخصصان پوست توصیه می کنند یک روز درمیان این میوه را مانند یک دارو روی پوست بزنید تا جوش های صورت و نیز آکنه از روی پوست رفع شوند.

تقویت قوای جنسی

تحقیقات نشان می دهد انبه با داشتن مقدار زیادی ویتامین E به تقویت میل جنسی کمک می کند.

خواص انبه برای مادران

مادرانی که دوران بارداری را تازه از سر گذراننده‌اند باید بسیار مراقب تغذیه و سلامت خود باشند. اگر شما نیز تازه زایمان کرده ‌اید باید خوراکیهایی میل کنید تا شیر بهتری بتوانید به نوزادتان بدهید. انبه دارای منبع عظیمی از ویتامین A و C و پتاسیم است که به حفظ سلامت شما کمک زیادی می‌ کند. همچنین فیبر موجود در آن احتمال یبوست مادر را کاهش می ‌دهد.

انبه برای زنان باردار

یکی دیگر از خواص انبه برای مادران باردار است. در این دوران مادران همیشه نگرانی زیادی بابت سلامت نوزاد خود دارند. از دیگر خواص انبه برای زنان باردار تاثیر آن در برقراری تعادل مایعات است. انبه حاوی پتاسیم است؛ ماده‌ ای که برای حفظ تعادل مایعات بدن موثر است. اگر میزان مایعات در بدن بیش از اندازه‌ باشد، سلامت زن باردار با خطر مواجه می‌ شود. در این وضعیت، قلب دچار بار اضافه می‌ شود و مایعات اضافه در پاها تجمع می‌ کنند و باعث ایجاد ورم در پاها می‌ شوند.

خواص انبه برای جنین

خواص انبه برای جنین و زنان باردار با تامین آهن و اسید فولیک ضروری در 9 ماه مورد توجه است. اگر مادران باردار روزانه یک عدد انبه را در دستور غذایی خود قرار دهند علاوه بر جلوگیری از تهوع اسید فولیک مورد نیاز جنین در سه ماهه اول بارداری را تامین و رشد عصبی جنین را تضمین می نمایند.

فواید مصرف انبه در بارداری

انبه از لذیذ ترین میوه های روزهای گرم سال است. انبه حاوی آهن، پتاسیم، ویتامین C، ویتامین A و اسید فولیک است. در مصرف انبه نباید زیاده روی کرد.

یکی از منابع عالی ویتامین C است. یک فنجان 100 درصد نیاز روزانه شما را تأمین می کند. ویتامین C که برای ایجاد ایمنی، ترمیم بافتها و رشد دندانها و استخوانهای کودک شما ضروری است.
انبه همچنین دارای ویتامین A زیادی است. کمبود ویتامین A در بدو تولد با ایمنی پایین تر و خطر بیشتر عوارضی مانند اسهال و عفونتهای تنفسی همراه است. ویتامین A به رشد عملکردی جنین کمک می کند. همچنین به جلوگیری از شب کوری در زنان باردار کمک می کند.
ویتامین B6 که حالت تهوع را کاهش می دهد و در کنترل تهوع صبحگاهی مفید است.
ویتامین B9 فولات یا اسیدفولیک که احتمال بروز ناهنجاری های شدید مغز و نخاع (نقص لوله عصبی) در جنین را کاهش می دهد.
فیبر که به یبوست در بارداری کمک می کند.

دیدگاه
آخرین اخبار