شربت با ریحان بنفش | طرز تهیه شربت ریحان

شربت ریحان مجلسی برای پذیرایی در روزهای گرم + طرز تهیه

A
۰

شربت ریحان را برای روزهای گرم سال تهیه کنید تا با یک نوشیدنی خوشمزه و خوش عطر، تشنگی را برطرف کنید.

ریحان از سبزیجاتی است در فصل گرما به وفور یافت می شود و چه بهتر از آنکه با این سبزی شربت درست کنید! این مدل نوشیدنی را هم با ریحان سبز و هم بنفش می توان تهیه کرد اما اگر دوست دارید خوشرنگ تر باشد از ریحان بنفش استفاده کنید. در ادامه مواد لازم و شیوه تهیه شربت ریحان را می خوانید.

مواد لازم برای تهیه شربت ریحان

ریحان سبز و بنفش ۲۵۰ گرم
آب ۱ لیتر
شکر ۱ لیوان
گلاب ۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه ۴ قاشق غذاخوری
هل ۳ عدد

بیشتر بخوانید:همه چیز درباره سبزی ریحان و خواص آن

شربت ریحان

روش تهیه شربت ریحان

  1. برای تهیه شربت ریحان خوشمزه در ابتدای کار برگ ریحان های سبز و بنفش را جدا کرده و به خوبی می شوییم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. حالا  آب را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت زیاد می گذاریم.

  2. حالا اجازه می دهیم قابلمه روی حرارت بماند تا آب به نقطه جوش برسد، سپس آب جوش را به کاسه اضافه می کنیم و در صورت تمایل هل را می افزاییم. در ادامه درب کاسه را می بندیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه استراحت کند.

  3. پس از گذشت این مدت، زمانی که رنگ ریحان درون آب پخش شد، آب لیمو ترش تازه را به کاسه افزوده و به خوبی مخلوط می کنیم. پس از اضافه کردن آب لیمو ترش رنگ شربت تغییر کرده و به رنگ صورتی کمرنگ در می آید.

  4. در این مرحله محتوی درون کاسه را از صافی رد می کنیم تا برگ های ریحان جدا شوند، سپس شکر را به کاسه اضافه می کنیم. حالا شربت را با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا ذرات شکر کاملا حل شوند.

منبع: پانا مگ
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها