تفاوت گل سرخ با گل محمدی | عکس گل سرخ | عکس گل محمدی

گل محمدی همون گل سرخه؟ | فرق گل محمدی و گل سرخ

A
۰

اگر قصد تهیه گل محمدی را دارید تا از خواص درمانی آن مانند رفع یبوست استفاده کنید این مطلب را بخوانید تا تفاوت آن با گل سرخ را بتوانید تشخیص بدهید.

گل محمدی در اردیبهشت می روید و بهترین زمان برای استفاده از غنچه های خوشبو و گلبرگ های تازه اش است تا از خواص دارویی آن برای سلامت بدن استفاده کنید. با استفاده از این گل بهاری می توانید یبوست را برطرف کنید، خستگی و خواب آلودگی را درمان کنید. اما در زمان تهیه گل محمدی باید توجه داشته باشید که برخلاف تفکر اکثر افراد، این گل با گل سرخ متفاوت است که در ادامه تفاوت هایشان را می خوانید.

گل محمدی 

فرق گل محمدی و گل سرخ
گل محمدی

گل محمدی یا گل رز داماسکنا؛ برخلاف آنچه از نامش پیداست، اعتقاد بر این است که گل محمدی از هند سرچشمه گرفته است. سپس در اواسط قرن سیزدهم، شوالیه رابرت دو بِری هنگام بازگشت از جنگ‌های صلیبی، آن را از ایران به اروپا آورد. این گل این اولین بار در بلغارستان در قرن هفدهم و در زمان امپراتوری عثمانی کشت شد. از آن زمان تا به امروز، جذابیت گل محمدی هرگز از بین نرفته است.

گل محمدی به ویژه مورد توجه مردم مدیترانه قرار دارد. بیش از صد سال است که این گل در محصولات مراقبت از پوست و همچنین در شیرینی‌ها و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:خواص دمنوش گل محمدی برای رفع خستگی بهاری 

گل محمدی چه بویی دارد؟ رایحه‌ی آن بسیار زیاد و کمی شیرین است.این گُل بسته به خاک، می‌تواند لیمویی، تند یا میوه‌ای باشد.

 گل سرخ

فرق گل محمدی و گل سرخ
گل سرخ

گل سرخ یا گل رز زینتی؛ در آغاز قرن نوزدهم، گراس خود را به عنوان یکی از مراکز جهانی عطرسازی معرفی کرد. گل رز نمادین آن در واقع گل سرخ است و همچنین به گل رز زینتی معروف است («صد برگ» در لاتین به تعداد زیادی گلبرگ گل اشاره دارد) همچنین باکس گل رز که خود ترکیبی از گل‌های روز می‌باشد می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای هدیه دادن باشد. گل سرخ در نیمه اول قرن بیستم در گراس به اوج خود رسید. در آن زمان، 700 هکتار به تولید آن اختصاص یافته بود، در حالی که امروزه فقط حدود پنجاه هکتار است.

بوی گل سرخ چگونه است؟ این گل بوی عسل و گل را با هم مخلوط می‌کند که ظرافت بی‌نظیری را به عطرها می‌بخشد. گاهی اوقات می‌تواند جنبه‌های حیوانی داشته باشد و ظاهر چرمی بسیار زیبایی را نشان دهد.

تفاوت گل محمدی و گل سرخ

گل سرخ: دارای گلبرگ های ریز و کوچکتر و زیادی می باشد (مانند گل رز مینیاتوری) و در رنگ های مختلفی مانند سرخ، صورتی و سفید می باشد.

گل محمدی: دارای گلبرگ های بزرگ و پهن تر می باشد و تعداد گلبرگ های گل محمدی کمتر از گل سرخ می باشد.

از دیگر مواردی که برای فرق گل سرخ با گل محمدی می توانیم به آن اشاره کنیم بوی گل ها می باشد در واقع گل سرخ دارای یک بوی شیرین و خاص می باشد که برای ساختن عطر، صابون و…از آن استفاده می شود و گل محمدی نیز دارای بوی خوبی است اما در صنعت عطر سازی از آن کمتر استفاده می شود و بیشتر برای موارد دیگری مانند: گلاب گیری، دمنوش و… مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: انگور
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها