اسطوخودوس برای قاعدگی

اسطوخودوس برای درد قاعدگی | نحوه مصرف اسطوخودوس برای پریودی

می دونستین اسطوخودوس حکم قوی ترین مسکن رو برای خانم ها داره؟

A
۰

از اسطوخودوس به عنوان دمنوش و یا روغن گیاهی برای تسکین دردهای قاعدگی می توانید استفاده کنید. شیوه مصرف را اینفوگیاهی توضیح می دهد.

اسطوخودوس از گیاهان دارویی پرخاصیت در طب سنتی است که برای خانم ها خاصیت ویژه ای دارد. این گیاه دارویی به دلیل ویژگی آرامبخشی و کاهش استرس می تواند در کم کردن دردهای پریودی موثر باشد. شما می توانید از روغن اسطوخودوس و یا دمنوش آن برای کاهش درد پریودی استفاده کنید. اینفوگیاهی درباره تاثیرات و نحوه مصرف این گیاه دارویی بر کاهش درد قاعدگی بیشتر توضیح می دهد.

اسطوخودوس برای قاعدگی

اسطوخودوس یا لوندر (Lavandula angustifolia) یک گیاه علفی است که به طور گسترده در کشورهای مختلف برای استفاده در طب سنتی استفاده می‌شود. روغن اسطوخودوس که از گل‌ها و برگ‌های این گیاه استخراج می‌شود، دارای خواص ضدباکتریایی، ضدالتهابی، ضداسپاسم، آرامبخش و ضداضطراب است.دمنوش اسطوخودوس با توجه به خواص ضد نفخ، آرامش‌بخش و ضد افسردگی خود، برای کاهش علائم نفخ و استرس در دوران قاعدگی بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید:همه چیز در مورد اسطوخودوس و خواص آن

طریقه مصرف اسطوخودوس برای قاعدگی

روش تهیه دمنوش اسطوخودوس برای قاعدگی

قبل از همه، سه تا چهار قاشق غذا‌خوری اسطوخودوس خشک را در دو لیوان آب جوش بریزید.سپس، لیوان‌ها را بپوشانید و به اسطوخودوس فرصت دهید به مدت حدود 10 دقیقه به حال خود بماند. این باعث می‌شود تا مواد مؤثر اسطوخودوس در آب متحلل شوند.پس از گذشت 10 دقیقه، اسطوخودوس را از آب جدا کنید.دمنوش آماده است و می‌توانید یک لیوان از دمنوش اسطوخودوس را قبل از خواب بنوشید.

بیشتر بخوانید:روغن اسطوخودوس چه تاثیری برای سلامت مو داره؟

مصرف روغن اسطوخودوس برای قاعدگی

توجه به عوارض جانبی مفنامیک اسید, اسطوخودوس درمان جایگزینی مفنامیک اسید می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. ماساژ روی شکم و رحم با روغن اسطوخودوس نیز در کاهش درد دوران قاعدگی بسیار مؤثر است. اسطوخودوس از نظر طب قدیم دارای طبع گرم و خشک بوده و دارای خواص زیادی مانند خاصیت ضدنفخ، برطرف کننده اسپاسم‌های ماهیچه‌ای، ضدافسردگی، ضدعفونی کننده، تسکین دهنده اعصاب و محرک جریان خون است که از آن به‌عنوان یک داروی گیاهی مؤثر استفاده به عمل می‌آید.

اسطوخودوس و مفنامیک اسید هر دو در کاهش شدت و طول مدت درد قاعدگی می‌توانند مؤثر باشند؛ در گروه‌هایی که از اسطوخودوس و مفنامیک اسید استفاده کردند در مقایسه با گروه دارونما به‌طور معناداری هم کاهش شدت درد و هم کاهش طول مدت درد قاعدگی گزارش شد. درمان با اسطوخودوس به‌صورت استنشاقی و یا ماساژ با روغن آن هم شدت درد و هم طول مدت درد قاعدگی را کاهش می‌ده

منبع: هایار طب
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها