روغن اسطوخودوس برای مو

روغن اسطوخودوس برای مو | فواید روغن لاوندر برای مو

روغن اسطوخودوس چه تاثیری برای سلامت مو داره؟

A
۰

روغن اسطوخودوس به جلوگیری از ریزش مو و رفع شوره سر کمک می کند. ادامه مطلب را خوانده تا با خاصیت های بی نظیر روغن اسطوخودوس برای مو آشنا شوید.

روغن اسطوخودوس از گیاه لاوندر به دست آمده و خواص زیادی برای سلامت بدن دارد. با کمک این روغن گیاهی اضطراب و تنش را رفع کرده و مشکلات تنفسی را درمان می کنید. از مهم ترین خاصیت های روغن اسطوخودوس فواید آن برای مو است که از ریزش آن جلوگیری کرده و باعث پرپشت شدن مو می شود. در ادامه درباره خواص روغن لاوندر برای مو بیشتر می خوانید.

فواید روغن اسطوخودوس برای مو

پیش از هر چیزی باید بدانید که تاثیر گیاهان و مواد دارویی برای درمان و بهبودی هر عارضه‌ای در دراز مدت و با مداومت ظاهر خواهد شد. بنابراین تصور نکنید که با یک بار استفاده کردن از اسطوخودوس به هر شکل و شمایلی، موهایی رویایی خواهید داشت. از ابتدا باید بدانید که قرار نیست اسطوخودوس برای موهای شما معجزه کند، اما قطعا می تواند بسیاری از مشکلات مو را برطرف کند.

به طور کلی روغن اسطوخودوس یکی از موثرترین مواد برای تحریک رشد مو است. روغن اسطوخودوس موها را ضخیم‌تر می‌کند؛ در نتیجه موها پر پشت‌تر دیده می‌شوند. از طرفی این روغن از ریزش مو جلوگیری کرده و رشد موها را نیز تسریع می کند. جالب است بدانید که درمان های خانگی با روغن اسطوخودوس حتی برای ریزش موی سکه ای و آلوپسی نیز تا حدود زیادی موثر بوده است. از این رو از آن در درمان گیاهی ریزش مو سکه‌ای یا انواع ماسک مو خانگی برای ریزش مو استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:مهمترین فواید روغن اسطوخودوس

  • روش استفاده از روغن اسطوخودوس برای مو به این ترتیب است که باید روغن را در پوست سر خود ماساژ دهید. حتی می‌توانید اسانس اسطوخودوس را با روغن حامل مانند جوجوبا یا روغن نارگیل رقیق کنید. به یاد داشته باشید که حتما باید روغن‌های اساسی و روغن حامل را به قسمت‌های مساوی مخلوط کنید.

  • شما می‌توانید روغن اسطوخودوس را به محصولات مو خود اضافه کنید؛ مثلا می‌توانید کمی روغن اسطوخودوس به شامپو ، نرم کننده و ... اضافه کنید. تهیه محصولات با اسانس اسطوخودوس هم می‌تواند تاثیرگذار باشد، البته نه دقیقا به اندازه استفاده  مستقیم از روغن اسطوخودوس اصل و خالص.

روغن اسطوخودوس برای مو

لازم است همین جا که اختصاصا در مورد خواص روغن اسطوخودوس برای مو صحبت می‌کنیم به این نکته نیز اشاره کنیم که اسطوخودوس دارای خواص ضد میکروبی هم هست؛ لذا به جلوگیری از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها کمک می‌کند. در واقع روغن اسطوخودوس می‌تواند از خارش پوست سر یا شوره سر و حتی عفونت‌ها جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید:با کمک روغن اسطوخودوس به جنگ پشه ها برو

همچنین گفته می‌شود روغن اسطوخودوس برای شپش سر نیز مفید است و می‌تواند به جلوگیری از شپش افتادن و از بین بردن و رفع شپش‌ها هم کمک کند. در واقع استفاده از روغن اسطوخودوس احتمال ابتلا به شپش را کاهش می‌دهد. این در حالی است که ترکیب روغن اسطوخودوس با روغن درخت چای می‌تواند برای از بین بردن شپش‌ها تاثیرگذارتر باشد. البته استفاده از این روغن‌ها هرگز به معنای جایگزینی برای برنامه درمانی رفع شپش نیست. در واقع برای درمان شپش‌های سر نباید منحصرا به روغن‌ها اعتماد کنید.

به طور کلی نحوه استفاده از روغن اسطوخودوس برای مو روغن مالی موها است. این روغن مالی هم می‌تواند پیش از خواب شب انجام شود و هم اینکه در طی روز و فقط برای چند ساعت مورد استفاده قرار بگیرد. به یاد داشته باشید که خوردن روغن اسطوخودوس تاثیری در رشد و بهبودی موها نخواهد داشت و فقط استعمال خارجی این روغن است که می‌تواند در درازمدت روی کیفیت موها تاثیر داشته باشد.

منبع: گهواره
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها