روش شستن موی مجعد

موهات مجعده؟ این مدلی بشور تا حالتش تکون نخوره

A
۰

موی مجعد را با روشی که اینفوگیاهی آموزش می دهد شسته و خشک کنید تا بدون نیاز به سشوار حالت مو حفظ بماند. شیوه درست شست و شوی این مدل مو را در ادامه می خوانید.

موی مجعد در واقع نه صاف است و نه فر؛ به همین دلیل شست و شوی آن چندان آسان نمی باشد. برای اینکه موی مجعد تقریبا حالت دار می باشد بهتر است از روشی برای شست و شو و همچنین خشک کردن مو استفاده کنید تا به سادگی حالت مو را حفظ کرده و بدون نیاز به وسیله خاصی موی زیبا و خوش حالتی داشته باشید. نحوه شست و شوی موی مجعد را در ادامه می خوانید.

مراحل شست و شوی موی مجعد

موهایتان را آماده کنید

موهایتان را قبل از حمام آماده کنید. این کار را با بازکردن گره‌ها و فرهای درهم رفته شروع کنید. توجه داشته باشید که نباید موهایتان را خشک شانه بزنید؛ یعنی قبل از شانه‌زدن مو حتماً از آبرسان برای هیدراته مو استفاده کنید. حالا که موهایتان نرم شد شانه‌زدن را شروع کنید. راهکاری ساده برای اینکه موهایتان گره نخورد این است که در زمان حمام موهایتان را شل ببافید یا آن‌ها را با سرتان به شکل گوجه جمع کنید. برای روش صحیح شستن موهای مجعد بهترین کار این است که نرم‌کننده‌ای قوی خریداری کنید. این نرم‌کننده را به ساقه موهایتان بزنید و بعد از گذشت چند دقیقه آماده حمامی طولانی و لذت‌بخش شوید.

شامپو را فقط به ریشه موهایتان بزنید

اگر می‌خواهید موهایی خشک و وز نداشته باشید، از شامپو برای ساقه مو استفاده نکنید. شامپو اضافه دشمن موهای مجعد است و موهای شما را بیشتر خشک می‌کند؛ اما استفاده‌نکردن از شامپو ناممکن است. وقتی شامپو در روش صحیح شستن موهای مجعد حضور نداشته باشد، موهای چرب‌شده و بوی بد می‌گیرند و خارش آن شما را آزار می‌دهد. پس چاره چیست؟ چاره استفاده از شامپو برای ریشه مو است. شامپو انتخابی شما باید ملایم باشد وگرنه موهایتان خشک می‌شوند. شامپو ملایم بدون سولفات است و روغن‌های طبیعی مانند روغن آرگان یا نارگیل یا اسطوخودوس دارد.

نرم‌کننده فراموش نشود

خانم‌هایی که موی مجعد دارند نمی‌توانند بودن نرم‌کننده زندگی کنند. نرم‌کننده افرادی که موی مجعد دارند نباید هرگز تمام شود. بعد از اینکه پوست سرتان را شستید نوبت به نرم‌کردن ساقه مو می‌رسد. مطمئن شوید که کف از ساقه موهایتان خارج شده باشد؛ اگر همین طور است، باید استفاده نرم‌کننده را آغاز کنید. نرم‌کننده خوب نرم‌کننده‌ای است که موهایتان را مرطوب  و آبرسانی کند و شما آرام‌شدن موهایتان را احساس کنید؛ اگر چنین نرم‌کننده‌ای دارید، آن را به ساقه موهایتان بزنید و برای مرحله بعد آماده شوید. حین نرم‌کردن موهایتان از بازی تارهای مو میان انگشتان لذت خواهید برد. این لذت یکی از نتایج دانستن روش صحیح شستن موهای مجعد است.

شستن موی مجعد

فرهایتان را با دست و با ملایمت باز کنید

استفاده از برس و شانه برای موهای مجعد ممکن است به بافت مو و استحکام آن آسیب بزند. برای بازکردن گره‌ها و فرهای درهم پیچیده از انگشتانتان استفاده کنید. موهای آغشته به نرم‌کننده را با کمک انگشتانتان به‌آرامی شانه بزنید و به بازشدن گره‌ها کمک کنید. این کار فوایدی مانند شکل بهتر فر، شکستگی کمتر و در نتیجه رشد بیشتر، ایجاد کمتر موی دوشاخه و موخوره‌دار و همچنین ایمنی بیشتری دارد. بازکردن گره‌ها به کمک انگشت به صبر و حوصله بسیاری نیاز دارد؛ اگر زمانتان برای این کار کم است یا حوصله کافی ندارید، از شانه یا برس استفاده کنید. استفاده از برس هم باید با ملایمت و سرعت کم همراه باشد تا بهترین نتیجه را به‌همراه داشته باشد.

برای آسان‌شدن کارتان بهتر است موهایتان را به دوسته تقسیم کنید و گره‌های هر دسته را جدا باز کنید. برای بازکردن گره‌ها از پایین شروع کنید. این کار به کاهش ریزش مو کمک می‌کند. کم‌کم به سمت بالای موهایتان و ریشه مو بروید. بعد از اینکه تمام گره‌ها باز شد فوراً موهایتان را نشویید. اجازه دهید چند دقیقه نرم‌کننده روی موهایتان بماند تا اثر بیشتری داشته باشد. شست‌وشو در روش صحیح شستن موهای مجعد مهم است. تجمع شامپو یا هر محصول دیگری روی مو منجر به آسیب می‌شود؛ پس آبکشی را با دقت و به‌آرامی انجام دهید.

مراقبت‌های بعد از حمام را فراموش نکنید

روش صحیح شستن موهای مجعد مهم است؛ اما بدون مراقبت بعد از حمام تمام این کارها بی‌فایده است. این مراقبت‌ها آسان و مهم هستند. برای خشک‌کردن موها بهتر است از حوله نخی استفاده کنید. موهایتان را با ملایمت در حوله قرار دهید و حدود 5 دقیقه صبر کنید. بعد از اتمام این زمان موهایتان را به کمک انگشتانتان شانه بزنید. موهایتان باید نرم و لطیف شده باشند. در مرحله بعد از سرم مو استفاده کنید تا موهایتان آرام شوند و وزهای سربه‌هوا کنترل شوند. حالا نوبت به استفاده از موس رسیده است. از این محصول برای حالت‌دادن به موهایتان استفاده کنید. تا جایی که امکان دارد از سشوار و دیگر لوازم گرمایی برای مو مجعد استفاده نکنید و اجازه دهید موهایتان در هوای آزاد خشک شوند.

 

منبع: اردمی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها