گلیسیرین برای مو | طرز استفاده گلیسیرین برای مو

گلیسیرین؛ یه انتخاب خوب برای داشتن موهای پرپشت و سالم

A
۰

گلیسیرین از مفید ترین روغن های برای موهای خشک و آسیب دیده می باشد. این روغن در ترکیب با دیگر مواد می تواند برای مو معجزه کند. خواص و طرز استفاده گلیسیرین برای مو را در ادامه می خوانید.

گلیسیرین از پر کاربردترین روغن ها در صنعت زیبایی برای مراقبت پوست و مو است. با استفاده از این روغن پرخاصیت می توانید موهای آسیب دیده را دوباره احیا کرده و اگر موی وز و یا فر دارید که نمی دانید چگونه باید از آن ها نگهداری کنید در این مطلب شیوه صحیح استفاده از گلیسیرین برای داشتن موی سالم و تاثیرات آن توضیح دادیم.

گلیسیرین چه خاصیتی برای مو دارد؟

گلیسیرین برای موهای خشک، ضخیم یا وز مفید است؛ هرچند که می‌تواند برای سایر انواع مو نیز فوائدی داشته باشد.

این ماده، خواص زیادی برای موهای آسیب‌دیده دارد و می‌تواند جلوی شکستگی تار مو را بگیرد. به نظر می‌رسد که در صورت استفاده از آن، موها سریع‌تر رشد می‌کنند؛ زیرا با مصرف گلیسیرین، میزان شکنندگی انتهای تار مو کاهش پیدا می‌کند و این حس را ایجاد می‌کند که موها سرعت رشد بیشتری دارند. بر اساس یک مطالعه انجام‌شده در سال 2017، گلیسیرین می‌تواند عملکرد دفاعی پوست را نیز بهبود ببخشد و آن را تا حدود 24 ساعت مرطوب نگه دارد.

گلیسیرین همچنین می‌تواند در بهبود خشکی پوست سر مؤثر باشد. بر اساس مطالعه دیگری در این زمینه، هنگامی که از این ماده به‌عنوان نرم‌کننده بدون نیاز به آبکشی استفاده می‌شود، می‌تواند به کاهش شوره سر (ناشی از خشکی) کمک کند. البته این ماده باعث رویش موهای قوی‌تر روی سر شما نخواهد شد، اما علاوه بر تقویت و حالت‌دهندگی، سبب درخشندگی بیشتر موهای موجود روی سر و جلوگیری از شکنندگی تار مو و موخوره می‌شود.

نکته: توجه داشته باشید که اگر در محیطی با آب‌وهوای خشک زندگی می‌کنید، ممکن است گلیسرول رطوبت موهایتان را به هوا منتقل کند. البته عکس این اتفاق هم ممکن است رخ دهد. در آب‌وهوای بسیار مرطوب، گلیسرول می‌تواند رطوبت زیادی را از هوا به داخل مو جذب ‌کرده و موهایتان را وز کند. گلیسرول در آب‌وهوای معتدل و نسبتاً مرطوب بهترین عملکرد را دارد.

روش استفاده از گلیسرول برای مو

دستورالعمل تهیه اسپری موی گلیسیرین

مواد لازم

  •     یک چهارم فنجان گلیسیرین

  •     یک چهارم فنجان آب مقطر

  •     یک چهارم فنجان گلاب

  •     دو تا سه قطره اسانس روغنی مانند اسانس روغنی نعناع فلفلی یا رزماری (اختیاری)

روش تهیه

شما می‌توانید از این اسپری روی موهای خیس و یا خشک استفاده کنید. البته نکات گفته شده در مورد موی فر را نیز رعایت کنید. همچنین لازم است پیش از مصرف، این مخلوط را به خوبی تکان دهید تا یکنواخت شود.

ماسک موی گلاب و گلیسیرین

مواد لازم

  •     نصف فنجان آب مقطر

  •     نصف فنجان گلاب

  •     2 قاشق غذاخوری گلیسیرین

روش تهیه

همه مواد را در یک ‌کاسه مخلوط کرده و روی موهای خشک یا کمی مرطوب بمالید و 30 دقیقه صبر کنید. سپس موهایتان را به‌طور کامل بشویید. همچنین می‌توانید این مخلوط را درون بطری اسپری‌دار بریزید و در صورت لزوم مقدار کمی از آن را روی موهایتان اسپری کنید.

بیشتر بخوانید:خواص و نحوه مصرف گلیسیرین برای پوست

ماسک موی آلوورا و گلیسیرین

مواد لازم

  •     یک چهارم فنجان ژل آلوورا

  •     یک چهارم فنجان گلیسیرین

روش تهیه

ژل آلوورا و گلیسیرین را هم بزنید تا مخلوط شوند. موهای خشک و یا نسبتاً مرطوب را چند دسته کرده و ماسک را روی آن‌ها بمالید. اجازه دهید ماسک 30 دقیقه روی موهایتان باقی بماند؛ سپس آن را به‌طور کامل با آب گرم بشویید.

ماسک موی عسل و گلیسیرین

مواد لازم

  •     یک چهارم فنجان عسل

  •     یک چهارم فنجان گلیسیرین

  •     2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

روش تهیه

تمام مواد را در یک ‌کاسه باهم مخلوط کنید. موها را با حوله خشک کرده و به چند دسته تقسیم کنید. ماسک را روی دسته‌های مو بمالید و قبل از شستن آن با آب گرم، 30 دقیقه صبر کنید.

نکات استفاده از گلیسیرین برای مو

  •     از گلیسیرین روی پوست ترک‌خورده و آسیب‌دیده استفاده نکنید.

  •     گلیسرول باید با آب یا روغن‌های دیگر مخلوط و رقیق شود؛ در غیر این صورت، موها را چرب و چسبناک می‌کند و پاک کردن آن هم آسان نخواهد بود.

  •     هنگام استفاده از ابزارهای حرارتی حالت‌دهنده مو، از گلیسرول به میزان بسیار کم استفاده کنید. این ماده گرما را به‌خوبی انتقال می‌دهد؛ بنابراین ممکن است گرمای ابزار حرارتی مورد استفاده‌ را تشدید کرده و به ساقه مو آسیب برساند.

منبع: لافارر
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها