روش های خانگی موثر در رشد سریع ناخن

A
۰

خوردن غذاهای سالم و اجتناب از رژیم های غذایی کم پروتئین باعث رشد سریع ناخن می شود. برخی از ویتامین ها می توانند رشد ناخن ها را سریع تر کنند.

خوردن غذاهای سالم و اجتناب از رژیم های غذایی کم پروتئین باعث رشد سریع ناخن می شود، چرا که دریافت مقدار زیادی از پروتئین ها تضمین می کنند، که ناخن های شما رشد بهتری داشته باشند. خوشبختانه امروزه راهکار های تقویت ناخن متنوع و فراوان است و شما می‌ توانید، این درمان‌ های خانگی بسیار راحت و شگفت ‌انگیز را امتحان کنید و راه حلی برای رشد سریع ناخن ‌در طول یک هفته پیدا کنید. علاوه بر روش های خانگی، مصرف ویتامین های زیر نقش بسیار مهم و فوق العاده ای در رشد سریع ناخن و سلامت آنها دارند.

برخی از ویتامین ها می توانند رشد ناخن ها را سریع تر کرده و آنها را به صورت موثر و طبیعی تقویت کنند. توصیه می شود مصرف این ویتامین ها را افزایش دهید.

ویتامین H (بیوتین)

بیوتین یک ویتامین خوب برای رشد پوست، ناخن و مو است. به همین دلیل در لیستی از بهترین ویتامین ها برای رشد سریع ناخن ها قرار می گیرد. می توانید بیوتین را با خوردن غذاهای غنی از بیوتین یا مصرف مکمل های بیوتین بدست آورید. موز، ماهی سالمون و آووکادو منابع عالی بیوتین هستند.

ویتامین A

ویتامین A در تقویت استخوان ها، بافت ها، ناخن ها و دندان ها موثر است؛ زیرا ویتامین A یک آنتی اکسیدان طبیعی محسوب می شود. به علاوه به بهبود زخم و حذف سموم از بدن کمک می کند. هنگامی که به دنبال بهترین ویتامین ها برای رشد ناخن هستید، نباید ویتامین A را نادیده بگیرید. اسفناج، گریپ فروت، سیب و سیب زمینی شیرین منابع عالی ویتامین A هستند.

ویتامین C

ویتامین C آنتی اکسیدانی قوی و طبیعی است. مردم اغلب از ویتامین C برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا استفاده می کنند. ویتامین C همچنین یک ویتامین حیاتی برای رشد سریع ناخن است. می توانید مکمل های ویتامین C را پس از مشاوره با پزشک، دریافت کنید. علاوه بر این، می توانید غذاهای غنی از ویتامین C مانند مرکبات، زغال اخته، سبزیجات برگی، گوجه فرنگی و توت فرنگی مصرف کنید.

ویتامین B9 ( اسید فولیک )

اسید فولیک یا ویتامین B9 یک ویتامین شگفت انگیز برای رشد ناخن ها به طور طبیعی است. برای ناخن های بلند و درخشان می توانید روزانه 400-500 میلی گرم اسید فولیک مصرف کنید. به علاوه خوردن غذاهای غنی از اسید فولیک مانند تخم مرغ، سبزیجات برگی، میوه های مرکبات و چغندر نیز توصیه می شود.

مواد طبیعی موثر در رشد سریع ناخن

ناخن ها مانند مو از پروتئین کراتین ساخته شده اند و هر ماه حدود 0.2 سانتیمتر رشد می کنند، اما گاهی اوقات به دلایل تغییرات هورمونی بدن، مشکلات بهداشتی، شیمی درمانی، دارو ها و کمبود مواد مغذی رشد آن ها کند تر می شود. اگر می خواهید ناخن های سالم و زیبا و همچنین ناخن های سفت و محکم داشته باشید، می توانید از روش های خانگی برای تقویت و رشد سریع ناخن ها با مواد طبیعی استفاده کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل، پر از مواد مغذی است. وقتی در مورد درمان‌ های خانگی شگفت‌ انگیز برای نحوه رشد سریع ناخن ‌ها صحبت می شود، نباید روغن نارگیل را نا دیده بگیرید. روغن نارگیل در تغذیه و مرطوب کردن پوست و ناخن ‌ها موثر است. با استفاده منظم از روغن نارگیل می ‌توانید ناخن ‌های قوی و سالم داشته باشید. علاوه بر این، روغن نارگیل می‌ تواند عفونت ‌های قارچی روی ناخن‌ ها را درمان کند. شب ها قبل از خواب ناخن ها و دست ها را با روغن نارگیل ماساژ دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب ارگانیک کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و ویتامین ‌هایی دارد که همگی برای داشتن ناخن‌ های سالم و محکم ضروری هستند. علاوه بر این، ماهیت اسیدی این ماده که به دلیل اسید مالیک و اسید استیک موجود در آن است، نیز در جلوگیری از بروز عفونت در ناخن ، تاثیر بسزایی دارد. برای درمان ناخن ‌های شکننده، مقادیر مناسبی از آن را با آب مخلوط کنید. سپس ناخن ‌ها را در محلول به دست آمده به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید. این روش درمانی را هر روز انجام دهید.

اسفناج

یک سالاد اسفناج مفصل دوست سلامت بدن و تقویت کننده خوب ناخن هایتان است. اسفناج یکی از آن سبزیجاتی است که سرشار از کلسیم، آهن و آنتی‌اکسیدان ‌هایی است که همگی به تقویت ناخن ها، احیای بافت و تقویت آن ‌ها کمک می کنند. بهتر است اسفناج را به صورت خام در ترکیب سالاد ها میل کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از بهترین مواد طبیعی برای تقویت و رشد سریع ناخن می باشد، روغن زیتون حاوی ویتامین E می باشد که ناخن ها را تقویت کرده و آن ها را مرطوب نگه می دارد. علاوه بر این گردش خون را بهبود بخشیده و ناخن های آسیب دیده را ترمیم می کند. روغن زیتون را گرم کنید و قبل از خواب آن را به ناخن ها بمالید، به آرامی به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید.

گیاه دم اسبی

گیاه دم اسب، غنی از یک ماده‌ ی معدنی ضروری به نام سیلیکا ست که برای تقویت ناخن مفید است. همچنین گیاه دم اسب می ‌تواند در برطرف کردن لکه‌ های سفید روی ناخن مفید باشد. به یک فنجان آب گرم، دو قاشق غذاخوری گیاه خشک‌شده‌ ی دم اسب اضافه کنید و روی فنجان را بپوشانید، ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خیس بخورد. بعد از خنک شدن، ناخن‌ ها را ۲۰ دقیقه در آن قرار بدهید. ناخن ‌ها را خشک کنید، به آنها روغن زیتون بزنید و در طول شب، دستکش بپوشید. این کار را ۳ تا ۴ بار در هفته انجام بدهید.

گوجه‌ فرنگی

گوجه‌ فرنگی یکی از مواد غذایی است که سرشار از بیوتین بوده و به ضخیم ‌تر و محکم‌ تر شدن ناخن ‌ها کمک می‌ کند. آب گوجه ‌فرنگی به همراه روغن زیتون یکی از ترکیباتی است برای استحکام ناخن مؤثر خواهد بود. در یک کاسه، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با نصف فنجان آب گوجه ‌فرنگی مخلوط کنید و به ‌مدت ۱۰ دقیقه ناخن‌ هایتان را در آن بگذارید. این کار را هر روز انجام دهید.

روغن هسته ‌ی انگور

روغن هسته ‌ی انگور سرشار از ویتامین E است. روغن هسته ی انگور می ‌تواند ناخن ‌های ضعیف و شکننده ی شما را مرطوب نگه ‌دارد و ترک‌ خوردگی ‌های آن را درمان کند. روغن هسته‌ ی انگور را روی ناخن و کوتیکول زده و ماساژ دهید. روزی دوبار و به‌ مدت چند هفته این کار را تکرار کنید.

گزنه

گزنه دارای مزایای شگفت انگیزی است. به علاوه برای درمان آسیب دیدگی، درد، خونریزی، درد مفاصل، تب و اگزما موثر است. گزنه یک راه موثر برای بهبود رشد ناخن است؛ زیرا باعث تولید کلاژن در ناخن می شود. استفاده منظم از گزنه می تواند به درمان و جلوگیری از تعدادی از مشکلات مانند ناخن های شکننده، ضعف و ترک خوردگی ناخن ها کمک کند.

زرده تخم مرغ

اگر ناخن های شما خشک و شکننده شده است، زرده ‌ی تخم‌مرغ می‌ تواند بهترین درمان باشد. زرده ‌ی تخم ‌مرغ، رطوبت مورد نیاز ناخن را تأمین می ‌کند و خشکی ناخن را از بین می برد. زرده‌ ی تخم ‌مرغ را با شیر ترکیب کنید و چند دقیقه ناخن‌ های خود را با آن ماساژ بهید و سپس با آب بشویید.

آب لیمو ترش

آب لیمو ترش به تقویت و درخشان کردن‌ ناخن کمک می ‌کند. ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترکیب و آن را گرم کنید، با استفاده از یک تکه پنبه، آن را به ناخن ‌ها بمالید و در طول شب دستکش بپوشید. می‌ توانید آبلیموی تازه را با مقدار مساوی روغن آرگان ترکیب کنید و ناخن ‌ها را به‌ مدت ۲۰ دقیقه در آن بگذارید. هر دو راهکار پیشنهاد شده را به‌ مدت ۲ تا ۳ هفته و هر روز انجام دهید.

روغن ویتامین E

معمولا علت ضعیف شدن ناخن ‌ها کمبود رطوبت یا خشکی است. برای اینکه ناخن‌ هایتان مرطوب بمانند، می ‌توانید از روغن ویتامین E کمک بگیرید. روغن ویتامین E ، ناخن را تغذیه و تقویت می ‌کند. برای این کار، روغن ویتامین E را از کپسول آن خارج کنید، به ناخن‌ هایتان بزنید و به ‌آرامی ماساژ دهید تا جریان خون در آنها افزایش پیدا کند. این کار را به ‌مدت دو تا سه هفته و هر روز انجام دهید. می ‌توانید کپسول ویتامین E را به‌ صورت خوراکی هم مصرف کنید.

جوش شیرین

وقتی درباره درمان‌ های خانگی شگفت ‌انگیز برای تسریع رشد ناخن ‌ها صحبت می شود، جوش ‌شیرین نباید نادیده گرفته شود. جوش ‌شیرین می ‌تواند رشد ناخن را افزایش دهد و ناخن ‌ها را به طور طبیعی و موثر تقویت کند. علاوه بر این، اگر از قارچ ناخن و یا عفونت ‌های ناخن رنج می ‌برید، جوش ‌شیرین کمک زیادی در رفع آن می ‌کند. یک قاشق جوش شیرین را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و ناخن ها را چند دقیقه در این محلول قرار دهید سپس ناخن ها را خشک کرده و با کرم مرطوب کننده آن ها را ماساژ دهید.

شی باتر ( کره ی شیا )

شی باتر برای مراقبت از پوست و ناخن خوب است، چون غنی از ویتامین A و ویتامین E می باشد. شی باتر پر از اسید های چرب و بسیاری از مواد مغذی حیاتی است که می‌ تواند تولید کلاژن را افزایش دهد. به علت خواص مرطوب کنندگی، شی باتر، درمانی موثر برای تسریع رشد ناخن‌ ها در یک هفته است. همچنین کره ‌ی شیا می ‌تواند آسیب ‌دیدگی‌ های ناخن و کوتیکول را ترمیم کند. از مقداری شی باتر برای ماساژ دادن ناخن ‌های خود به مدت ۲۰ دقیقه استفاده کنید.

روغن کتان

روغن کتان حاوی ریزمغذی ‌هایی همچون ویتامین B ، پتاسیم و اسید های چرب امگا۳ است که برای سلامت ناخن ضروری می باشد. می ‌توانید روغن کتان را مستقیما روی ناخن‌ بمالید و چند دقیقه ماساژ بدهید. قبل از خواب این کار را انجام دهید و دستکش بپوشید.

موز

موز غنی از پتاسیم است بنابراین می ‌تواند انرژی بدن را تامین کند. موز غنی از سیلیس و روی است. همچنین یکی از درمان ‌های خانگی شگفت ‌انگیز برای رشد سریع ناخن ‌ها در یک هفته است. موز برای سلامتی ناخن مفید است، چون منبع خوبی از ویتامین B6 می باشد. برای تسریع رشد ناخن، فقط باید موز را به صورت منظم مصرف کنید.

چای سبز

چای سبز آنتی‌اکسیدان ‌هایی دارد که در سلامتی و تقویت ناخن مؤثر است. در یک فنجان آب جوش، چند برگ چای سبز بریزید و کمی صبر کنید تا خیس بخورد. بعد از خنک شدن، ناخن ‌ها را به‌ مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آن قرار دهید. این کار را دو بار در هفته تکرار کنید. می ‌توانید ۲ قاشق چای‌ خوری چای سبز را با چند قطره روغن جوانه ‌ی گندم و کمی نمک مخلوط کنید و ناخن ‌ها را ۵ دقیقه در آن قرار بدهید و سپس با یک دستمال خشک، تمیز کنید. این شیوه را دوبار در هفته به ‌کار ببرید. ماساژ ناخن‌ ها دو بار در هفته با استفاده از ترکیب چای سبز و روغن نارگیل یا ژل آلوئه‌ ورا نیز برای جلوگیری از شکننده شدن ناخن‌ ها تاثیر شگفت‌انگیزی دارد.

روغن کرچک

روغن کرچک نه ‌تنها برای محکم کردن ناخن مفید است، بلکه با عفونت‌ های قارچی نیز مبارزه می ‌کند. چند قطره روغن نعناع را با مقداری روغن کرچک مخلوط و نمک اپسوم به آن اضافه کنید. انگشت‌ هایتان را به ‌مدت ۱۰ دقیقه در این ترکیب فرو برده و سپس با آب بشویید.

نمک دریا

نمک دریا برای تقویت ناخن بسیار مفید است و ناخن‌ ها را براق و آنها را تقویت می ‌کند. در یک کاسه‌ ی کوچک، آب گرم بریزید و ۲ قاشق غذا خوری نمک دریا به آن اضافه کنید، ۲ قطره روغن کندر، ۲ قطره روغن جوانه‌ ی گندم، ۲ قطره آبلیمو هم به آن بیفزایید. ناخن‌ های خود را به‌ مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در این ترکیب قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید. بعد از خشک کردن، از مرطوب‌ کننده استفاده کنید. این شیوه را دو تا سه ‌بار در هفته به ‌کار ببرید تا زمانی که بهبودی را ببینید.

سیب ‌زمینی شیرین

سیب‌ زمینی ‌های شیرین همچنین برای مراقبت از پوست و ناخن استفاده می ‌شوند. برای مثال، استفاده از سیب‌ زمینی یک توصیه طبیعی و خانگی برای تسریع رشد ناخن ‌ها در یک هفته است. دلیل چنین کاربردی این است که سیب ‌زمینی حاوی بتا کاروتن و آنتی‌اکسیدان است. استفاده از سیب ‌زمینی شیرین می ‌تواند ناخن ‌ها را قوی و سالم کند. به علاوه از خشکی و شکنندگی ناخن ها جلوگیری می ‌کند. از این سیب ‌زمینی ‌های شیرین هر روز بخورید تا رشد ناخن ها را افزایش داده و سلامت آن ها را تضمین کنید.

نعناع و بابونه

ترکیب نعنا و بابونه می ‌تواند ناخن ‌ها، را تغذیه و آن ها را معطر و خوشبو کند. یک قاشق چای ‌خوری بابونه و یک قاشق چای‌ خوری نعناع را به یک فنجان آب جوش اضافه و ۲ ساعت صبر کنید تا خیس بخورد و سپس صاف کنید. یک قاشق چای ‌خوری روغن زیتون و ۲ قاشق غذا خوری آرد گندم اضافه و به ‌خوبی مخلوط کنید. خمیر تشکیل شده را روی ناخن ‌ها بمالید و بعد از یک ساعت بشویید و از مرطوب کننده یا روغن نارگیل یا آرگان استفاده کنید. یک یا دوبار در هفته تکرار کنید.

وازلین

وازلین ناخن ها را تقویت و محکم می کند. دست ها را با آب و مایع بشویید. مقداری وازلین را بر روی ناخن ها و کل دست ماساژ دهید، سپس بعد از ۱۰ دقیقه مجدد با آب و مایع مناسب دست بشویید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای می ‌تواند شکنندگی‌ ناخن ناشی از عفونت قارچی را درمان کند. چند قطره روغن درخت چای را به نصف یک کپسول محتوی روغن ویتامین E اضافه کنید، آن را به ناخن‌ ها بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید. حدود نیم‌ ساعت صبر کنید و بعد از آبکشی با آب ولرم و خشک کردن، مرطوب ‌کننده بزنید. این کار را یک ماه و هر روز دوبار انجام دهید.

نکات بهداشتی برای داشتن ناخن های سالم

  • از تماس زیاد و مستقیم دست‌ ها با آب و مواد شیمیایی اجتناب کنید.
  • لاک‌ هایی که دارای مواد شیمیایی مضری چون استون و فرمالدهید هستند، استفاده نکنید.
  • ناخن ها را تمیز نگه دارید و عفونت قارچی ناخن را فورا درمان کنید.
  • پاک‌ کننده‌ هایی که حاوی الکل هستند، استفاده نکنید چون ناخن ‌ها را خشک می ‌کنند.
  • ناخن جویدن را ترک کنید، چون می توانند به ناخن های شما آسیب بزند.
  • به طور منظم ناخن ها را کوتاه کنید تا سریع تر رشد کنند.
  • زیاد از لاک پاک‌ کُن استفاده نکنید.
  • هر روز صبح ناخن های خود را در معرض نور خورشید قرار دهید، تا جذب ویتامین D باعث تقویت و رشد سریع ناخن ها شود.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها