طرز تهیه مربای بهار نارنج | مربای بهار نارنج زغفرانی

با بهار نارنج یه مربای خوش عطر درست کن

A
۰

این روزها که فصل بهار نارنج تازه است می توانید با گل آن یک مربای خوشمزه درست کنید. روش تهیه مربای بهار نارنج را در ادامه بخوانید.

مربای بهار نارنج از خوشمزه ترین و خوشبو ترین مرباهایی است که می توانید در بهار و مناسب با فصل درست کنید. مربای بهار نارنج را هم با گل تازه آن و هم خشک شده می توان تهیه کرد. در این مطلب از اینفوگیاهی روش تهیه مربای بهار نارنج با زعفران را آموزش دادیم.

مواد لازم

آب   ۳ لیوان
جوهر لیمو نصف قاشق چای خوری
آب لیموترش تازه یا جوهرلیمو ۶ قاشق غذاخوری
شکر ۳ لیوان
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
بهار نارنج ۱/۵ لیوان

مربای بهار نارنج

بیشتر بخوانید:فواید درمانی عرق بهارنارنج

روش تهیه

  • برای تهیه مربای بهار نارنج خوشمزه در ابتدای کار بهار نارنج را می شوییم، سپس یک قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. زمانی که آب جوش آمد بهار نارنج را به قابلمه اضافه می کنیم.

  • حالا ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم بهار نارنج به مدت ۳ دقیقه بجوشد، سپس درون آبکش ریخته و با آب سرد می شوییم. در ادامه این مراحل را به ترتیب ۲ مرتبه دیگر انجام می دهیم.

  • توجه داشته باشید ۴ قاشق باقی مانده آب لیمو ترش را تقسیم کرده و در دو مرحله جوشاندن بهار نارنج ها اضافه کنید. پس از اتمام تلخی گیری بهار نارنج، آنرا مجددا با آب سرد می شوییم، سپس آب اضافی اش را با فشار دست می گیریم.

  • در ادامه شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب ریخته و آن را روی حرارت زیاد قرار می دهیم. زمانی که شربت جوش آمد و ذرات شکر درون آن حل شد، بهار نارنج را درون قابلمه ریخته، سپس مخلوط می کنیم.

  • حالا حرارت را ملایم کرده و درب قابلمه را می بندیم تا مربا به قوام برسد. برای تست قوام مربا، مقداری از شهد را درون نعلبکی بریزید و پس از خنک شدن بین دو انگشت امتحان کنید، زمانی که شهد کش دار بود مربا به قوام مناسب رسیده است.

  • پس از اینکه مربا به قوام مطلوب رسید، جوهر لیمو را به همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم مربا کاملا خنک شود.

  • زمانی که مربا خنک شد، یک ظرف شیشه ای درب دار انتخاب می کنیم، سپس آن را شسته و با یک پارچه تمیز به خوبی خشک می کنیم. در ادامه مربا را درون ظرف شیشه ای می ریزیم و درب آن را محکم می بندیم.

  • در نهایت برای نگهداری مربا آن را درون یخچال قرار می دهیم. توجه داشته باشید در صورتی که بهار نارنج پس از ۳ مرتبه جوشاندن کمی تلخ بود، مجددا مراحل را تکرار کنید تا تلخی آن کاملا از بین برود. نوش جان.

منبع: نکته چی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها