نحوه تهیه حریره بادام | طرز تهیه حریره بادام برای بزرگسالان

حریره بادام رو به سبک نواب ابراهیمی درست کن | طرز تهیه حریره بادام دارچینی

A
۰

حریره بادام از مغذی ترین غذاهایی است که هم نوزادان و هم بزرگسالان می توانند نوش جان کنند. روش تهیه این دسر خوشمزه با طعم دارچین را در ادامه بخوانید.

خواص حریره بادام فقط برای نوزادان نیست و حتی بزرگسالان نیز می توانند این دسر خوشمزه را برای کنترل اشتها و محافظت از بیماری های قلبی بخورند. حریره بادام را می توانید به عنوان دسر و یا یک وعده غذایی کامل نوش جان کنید. در این مطلب بهترین روش تهیه حریره بادام با طعم دارچین را آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه حریره بادام

بادام نصف لیوان
نشاسته ۲ قاشق غذاخوری
شیر ۲ لیوان
عسل به مقدار لازم
پودر دارچین به مقدار لازم

حریره بادام

بیشتر بخوانید:مهم ترین خواص حریره بادام

شیوه تهیه حریره بادام

باز کردن نشاسته: نشاسته رو داخل قابلمه بریزید، شیر سرد رو بهش اضافه کنید و به هم بزنید تا نشاسته به طور کامل داخل شیر حل بشه. برای اینکه نشاسته راحت‌تر حل بشه، تو دو مرحله انجام بدید. یک لیوان شیر بریزید و به هم بزنید، نشاسته که باز شد لیوان دوم رو اضافه کنید.

له کردن بادام: پوست بادام‌ هایی که 4 ساعت خیس خوردن رو جدا کنید و لهشون کنید. این کار رو می‌تونید از آسیاب یا رنده اسفاده کنید اما بهترین گزینه سیر له کنه.

جوشوندن شیر و بادام: قابلمه‌ی نشاسته و شیر رو بگذارید روی حرارت زیاد. هم بزنید تا مایع سنگین بشه. تو این مرحله نمی‌خوایم شیر قوام بیاد و غلظت خاصی پیدا کنه. به دیواره‌های قابلمه نگاه کنید. هر زمان حباب‌های ریز رو دیدید، حرارت رو کم‌تر کنید و بادوم‌ها رو بریزید داخل شیر و به مخلوط کردن ادامه بدید.

اضافه کردن دارچین: حریره از نقطه‌ای که به جوش میاد، شروع می‌کنه به غلیظ و غلیظ‌تر شدن و سلیقه‌ی افراد متفاوته. هر زمان غلظتش به دلخواه شما رسید، از روی حرارت برش دارید. دقیقه‌‌ی آخر پخت، 1 قاشق عرق یا پودر دارچین بهش اضافه کنید.

سرو کردن حریره:حریره‌ها رو داخل کاسه‌ی دلخواه بریزید. به هتوان تاپینگ بهش عسل، شیره‌ی خرما، شیره‌ی انگور یا شیرین‌کننده‌ی دلخواهتون رو اضافه کنید.

 

منبع: نواب ابراهیمی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها