علت تکرر ادرار بعد از رابطه | درمان تکرر ادرار بعد از رابطه جنسی

تکرر ادرار بعد از رابطه جنسی خبر از این بیماری های خاموش می دهد!

A
۰

تکرر ادرار بعد از رابطه جنسی عللی مانند التهاب و بیماری های مراقبتی دارد که با مصرف آب زیاد و یا برخی راهکارهای خانگی در طب سنتی قابل درمان است.

تکرر ادرار بعد از رابطه جنسی مشکلی است که ممکن است گاهی بعد از رابطه برای زن یا شوهر به وجود بیاید اگر این مشکل ادامه دار باشد نشانه از بیماری است. مهم ترین علل این مشکل می تواند عفونت و یا کم آبی بدن باشد که در صورت بروز این مشکلات و نشانه ها سریعا باید به پزشک مراجعه کنید. اینفوگیاهی در این مطلب درباره علل تکرر ادرار بعد از رابطه و درمان آن صحبت می کند.

علت تکرر ادرار بعد از نزدیکی

از شایع‌ترین علت تکرر ادرار بعد از نزدیکی می‌توان اشاره کرد به:

  1. عفونت دستگاه ادراری (UTI): ممکن است فرد دچار عفونت دستگاه ادراری (UTI) شده باشد. بیشتر عفونت‌های ادراری توسط باکتری اشرشیاکولی (E. coli) ایجاد می‌شوند که به طور طبیعی در بدن وجود دارند. این باکتری وارد مجاری ادراری می‌شود و در نتیجه هنگام ادرار کردن، احساس سوزش ایجاد می‌گردد.

  2. التهاب پیش آبراه (اورتریت): عامل دیگر سوزش ادرار شما بعد از نزدیکی می‌تواند التهاب پیش آبراه (اورتریت) باشد. در این اختلال مجاری ادراری ملتهب و تحریک می‌شوند. بسیاری عفونت دستگاه ادراری (UTI) را با التهاب پیش آبراه (اورتریت) اشتباه می‌گیرند و این دو را یکسان می‌دانند، اما باید بدانید که UTI عفونت دستگاه ادراری است و اورتریت عفونت پیش آبراه (یکی از مجاری دستگاه ادراری) است.

  3. بیماری‌های مقاربتی (STD): بیماری‌های مقاربتی مثل عفونت کلامیدیا می‌توانند علت دیگر سوزش ادرار بعد از نزدیکی باشند. درست مثل سایر عفونت‌های باکتریایی مجاری ادراری که ممکن است بر مثانه اثر بگذارند، بیماری‌های مقاربتی هم قادر هستند مشکلات ادراری از جمله سوزش ادرار برای شما به بار آورند.

  4.  کم آبی بدن: آخرین علت سوزش ادرار بعد از نزدیکی، می‌تواند کم آبی بدن باشد. در چنین شرایطی، سوزش ناشی از ادرار کردن احتمالا به دلیل عدم تعادل الکترولیتی ادرار است. به علاوه این عدم تعادل می‌تواند بر عملکرد کلیه نیز اثرگذار باشد و در نهایت به سوزش ادرار منجر شود.

بیشتر بخوانید:شایع ترین دلایل کمر درد بعد از رابطه جنسی چیه؟

راه های درمان سوزش و تکرر ادرار بعد از نزدیکی

  1.  یک راه طبیعی برای درمان عفونت دستگاه ادراری، شستشوی مجاری از طریق ادرار مکرر است. به این معنی که فرد باید مدام مایعات بنوشد و مدام آنها را دفع کنید. اما توجه داشته باشید که برخی عفونت‌های دستگاه ادراری نیاز به درمان با آنتی بیوتیک دارند.

  2. نوشیدن آب درمانی آسان و سریع است. هرچه فرد بیشتر ادرار کند، درمان سریع‌تر عملی می‌شود.

  3. پزشکان طب سنتی برای درمان تکرر ادرار با طب سنتی بیشتر توصیه به مصرف داروهای با طبع گرم می‌کنند. بنابراین می‌توانید از گیاهانی مانند زنجبیل به همراه عسل ، جوش شیرین و دارچین و یا کنجد استفاده کنید. همچنین پزشکان طب سنتی معتقدند رب انار و شکر زرد از مواد موثر برای کاهش این عارضه هستند.

  4. یکی از بهترین خوراکی هایی که می تواند باکتری های مفید را در بدن افزایش دهد، ماست است. در شرایطی که دچار دفع بیش از حد ادرار شده اید، می توانید با خوردن ماست کمی التهاب مثانه را کمتر کنید.

منبع: جهان شیمی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها