دلیل کمر درد بعد از رابطه جنسی | درمان کمر درد بعد از رابطه

شایع ترین دلایل کمر درد بعد از رابطه جنسی چیه؟

A
۰

کمر درد بعد از رابطه جنسی طبیعی است و خطرناک نمی باشد اما اگر در رابطه اختلال ایجاد کند باید دلایل آن بررسی شود. در ادامه از علل کمر درد بعد از رابطه صبحت کردیم.

کمر درد بعد از رابطه جنسی را اکثر زوج ها تجربه می کنند. این مشکل به طور کلی عادی است و در صورت بروز آن؛ خطری سلامت جسمانی را تهدید نمی کند. اما برخی کمر دردها اگر شدید باشند؛ نشانه مشکل ستون فقرات یا عفونت های ادرای هستند که بهتر است پیگیری و درمان شوند. در این مطلب اینفوگیاهی از اصلی ترین دلایل کمر درد بعد از رابطه صحبت می کند.

علت کمردرد بعد از رابطه جنسی

کمردرد یکی از مشکلات رایج است که می‌تواند در رابطه جنسی نیز اختلال ایجاد کند. برخی افراد درست بعد از اتمام رابطه دچار کمردرد می‌شوند. برخی افراد مبتلا به کمردرد نیز ممکن است بعد از برقراری رابطه جنسی درد و ناراحتی بیشتری را تجربه کنند. اما مهم‌ترین علت کمردرد بعد از رابطه جنسی چیست؟ در ادامه می‌توانید با عوامل موثر در کمردرد بعد از رابطه جنسی آشنا شوید.

فشار به عضلات

یکی از مهم‌ترین دلایل درد کمر بعد از رابطه جنسی وارد کردن فشار زیاد به عضلات است. معمولا قرار گرفتن در وضعیت‌های نادرست و همچنین انجام حرکات سریع رابطه می‌تواند موجب ایجاد کمردرد شود. به‌طورکلی افرادی که عضلات و ماهیچه‌های ضعیف‌تری دارند، در این شرایط بیشتر به کمردرد مبتلا می‌شوند.

بیشتر بخوانید:چرا بعد از رابطه جنسی سردرد می گیریم؟

ابتلا به عفونت ادراری، عفونت مثانه یا کلیه

یکی از رایج‌ترین دلایل کمردرد بعد از رابطه جنسی، ابتلا به عفونت مجاری ادراری، کلیه و مثانه است. عفونت ادراری معمولا از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شود، می‌تواند منجر به کمردرد شود. عفونت مثانه یا کلیه نیز از مهم‌ترین دلایل درد کمر بعد از رابطه جنسی هستند که موجب درد در ناحیه مثانه و کلیه خواهند شد.

بیماری‌های ستون فقرات

بیشتر افرادی که بعد از رابطه جنسی به کمردرد مبتلا می‌شوند، به بیماری‌های مربوط به ستون فقرات مبتلا هستند. معمولا فردی که پوکی استخوان و بیماری‌های مربوط به ستون فقرات و دنبالچه مبتلا است، بعد از رابطه جنسی درد بیشتری را تجربه می‌کند.

درمان کمردرد بعد از رابطه جنسی

استراحت بعد از رابطه

اگر بعد از رابطه دچار کمردرد می‌شوید، بهترین کار این است که استراحت کنید و تا چند روز فشار کمتری به کمرتان وارد کنید. برای درمان کمردرد هیچ‌چیزی به‌اندازه استراحت کردن و بی‌تحرک ماندن عضلات نمی‌تواند موثر باشد.

استفاده از کمپرس گرم

برای رهایی از کمردرد بعد از رابطه جنسی می‌توانید یک کیسه آب گرم را داخل پارچه بپیچید و روی محل درد قرار دهید. گرما موجب شل شدن عضلات و کاهش گرفتگی و درد می‌شود. از طرف دیگر قرار دادن کیسه آب گرم روی کمر موجب افزایش جریان خون در نواحی درد می‌شود و به درمان کمردرد نیز کمک می‌کند.

فیزیوتراپی

اگر به کمردرد مزمن مبتلا هستید، بهتر است از تمرینات فیزیوتراپی برای درمان استفاده کنید. فیزیوتراپی انعطاف‌پذیری و ثبات ستون فقرات را بهبود می‌بخشد. انجام تمرینات کششی و تقویتی موجب افزایش توانایی ستون فقرات و همچنین کاهش درد در ناحیه کمر می‌شود.

استفاده از کمپرس سرد

یک راهکار دیگر برای درمان کمردرد بعد از رابطه جنسی استفاده از سرمادرمانی است. در این روش شما باید یک کیسه یخ یا کمپرس یخ را روی در پارچه بپیچید و روی محل درد قرار دهید. سرما موجب انقباض عروق خونی و کاهش التهاب و درد می‌شود و به از بین بردن درد کمک زیادی می‌کند.

بیشتر بخوانید:کم آبی باعث کاهش میل جنسی میشه؟

ماساژ درمانی

ماساژ درمانی یک تکنیک فوق‌العاده موثر برای درمان کمردرد بعد از رابطه جنسی است. این تکنیک به افزایش جریان خون کمک می‌کند و موجب آرامش عضلات و کاهش سطح استرس و فشار در بدن می‌شود. ماساژ درمانی برای رفع اسپاسم عضلانی و همچنین بهبود تروما یا آُسیب نیز بسیار موثر است.

دوش گرفتن

اگر به اسپاسم عضلانی در ناحیه کمر مبتلا هستید، می‌توانید قبل از رابطه دوش بگیرید. دوش آب گرم موجب آرامش بدن و شل شدن عضلات می‌شود و بدن را برای برقراری رابطه گرم می‌کند. دوش گرفتن با آب گرم می‌تواند به کاهش درد در ناحیه کمر کمک کند و تا حدودی از بروز کمردرد نیز جلوگیری کند. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید بعد از دوش چند تکه یخ خردشده را داخل کیسه پارچه‌ای بریزید و روی کمر قرار دهید.

ورزش کردن

بهترین کاری که به تقویت عضلات کمر و همچنین افزایش قدرت بدنی شما کمک می‌کند، ورزش و فعالیت بدنی است. انجام فعالیت بدنی به صورت منظم از ضعف ماهیچه‌های کمر جلوگیری می‌کند و به بهبود انعطاف‌پذیری بدن کمک زیادی می‌کند.

منبع: درمانکده
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها