معجون سیاه دانه و عسل | خواص سیاه دانه و عسل | نحوه مصرف دوسین

خوردن ترکیب عسل و سیاه دانه چه فایده ای برای بدن دارد؟

A
۰

از ترکیب خوشمزه و پرفایده ی سیاه دانه و عسل استفاده کنید تا هم پوست زیبایی داشته باشید و هم بیماری ها را درمان کنید.

سیاه دانه و عسل هر کدام به صورت جداگانه از مواد غذایی پرفایده و مغذی به حساب می آیند که خواص درمانی زیادی دارند اما ترکیب سیاه دانه و عسل می تواند برای بدن معجزه کند و بسیاری از بیماری ها را کنترل و تا حدودی درمان کند. اینفوگیاهی روش تهیه و مصرف سیاه دانه و عسل را که به آن دوسین هم گفته می شود و همچنین خواص آن را به شما گفته است.

خواص درمانی ترکیب سیاه دانه و عسل

 خواص سیاه دانه با عسل برای تنبلی تخمدان

مصرف منظم و اصولی سیاه دانه ترکیب شده به نسبت مساوی با عسل طبیعی، می تواند اثرات بسیار قوی برای رفع و درمان تنبلی تخمدان داشته باشد. همچنین از دیگر فواید سیاه دانه با عسل این است که می‌تواند ناباروری ناشی از تنبلی تخمدان را نیز برطرف کند.

تقویت تخمک گذاری در بدن بانوان و در نتیجه افزایش شانس باروری از دیگر خواص سیاه دانه با عسل است. یکی از ویژگی‌های مهم ترکیب سیاهدانه با عسل، تاثیرگذاری این ترکیب پر خاصیت برای برطرف کردن کمبود آهن در بدن بانوان است که نقش چشم گیری در رفع تنبلی تخمدان دارد. با بهبود تخمک گذاری هم قاعدگی منظم می شود، هم باروری بهتر در انتظار بانوان است و هم بسیاری از مشکلات هورمونی در بدن به طور کلی رفع خواهد شد. استفاده از ترکیب سیاه دانه با عسل یک گزینه دارویی گیاهی مناسب برای جایگزینی داروهای شیمیایی برای رفع تنبلی تخمدان است.

خواص سیاه دانه با عسل برای درمان مشکلات گوارشی

یکی از مواد طبیعی مناسب برای رفع مشکلات معده و روده عسل طبیعی است. اگر مشکلات گوارشی ناشی از سردی معده باشند، معجون سیاه دانه و عسل قطعا می‌تواند بسیاری از این مشکلات گوارشی را برطرف کنند. سیاه دانه و عسل هر دو دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند و می‌توانند به رفع میکروب از دستگاه گوارشی نیز کمک کنند. برای بهره مندی از این خواص سیاه دانه با عسل باید از این ترکیب به صورت منظم و هفتگی در برنامه خود قرار داده و مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: سیاه دانه و خواص بی نظیر آن

خواص سیاه دانه و عسل برای پوست صورت

یکی دیگر از خواص سیاه دانه و عسل فواید این ترکیب برای پوست صورت است. سیاه دانه به خودی خود خواص بی نظیری برای سلامت و درخشندگی پوست دارد و عسل طبیعی نیز برای پوست بسیار مفید است. برای درمان جوش‌های بلغمی ترکیب سیاه دانه و عسل را در جای جوش‌ها بمالید. علاوه بر این این ترکیب برای بهبود بیماری‌های پوستی مانند پیسی و لک نیز مفید است.

سیاه دانه و عسل

خواص سیاه دانه با عسل برای تقویت سیستم ایمنی بدن

از دیگر خواص سیاه دانه با عسل می‌توان به تاثیر این معجون شگفت انگیز در تقویت سیستم ایمنی بدن است. عسل طبیعی به خوری خود می‌تواند موجب افزایش سطح ایمنی بدن شود. حال اگر به عسل ماده‌ای مانند سیاهدانه نیز اضافه کنیم، شرایطی فوق العاده عالی برای ایمنی بدن فراهم خواهد کرد. استفاده از این ترکیب در فصول سرد سال برای درمان بیماری‌های ویروسی، سرماخوردگی و آنفلونزا بسیار مفید است.

خواص سیاه دانه و عسل و دارچین

این ترکیب خواص و فواید بی نظیر و شگفت انگیزی برای سلامت بدن دارد. از جمله خواص سیاه دانه و عسل و دارچین می‌توان به مواردی از جمله خاصیت ضد التهابی، خاصیت آنتی اکسیدانی، چربی سوزی، کمک به کاهش وزن، بهبود سرماخوردگی، درمان گلو درد، بهبود مشکلات گوارشی، مبارزه با عفونت‌های قارچی، مبارزه با سرطان، بهبود دیابت، بهبود زخم‌ها، درمان اختلالات قاعدگی و بهبود مشکلات قلبی اشاره کرد.

خواص سیاه دانه و عسل برای لاغری

از جمله خواص سیاه دانه با عسل می‌توان به تاثیر این ترکیب فوق‌العاده در لاغری و کاعش وزن اشاره کرد. یکی از فواید سیاه دانه با عسل این است که تاثیری قوی در افزایش چربی سوزی در بدن دارد. خواص سیاه دانه با عسل زمانی خود را نشان می‌دهد که از این معجون خوش طعم و پرخاصیت، به صورت منظم و روزانه استفاده کنید. برای بهره‌مندی از این خواص سیاه دانه با عسل باید از کیفیت قابل قبول بالای عسل و سیاه دانه مطمئن باشید. نحوه مصرف سیاه دانه با عسل به بهترین شکل برای بهره‌مندی از خواص این ترکیب در لاغری تهیه شربت عسل و آبلیمو به همراه پودر سیاه دانه است. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که پودر سیاه دانه در همان زمانی که قرار است به شربت عسل و آبلیمو اضافه شود، نیم کوب کنید. در غیر این صورت ممکن است آلودگی های محیط را به خود جذب کرده و حتی سمی شود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ مزیت شگفت انگیز روغن سیاه دانه

سایر خواص دوسین از نظر طب سنتی

قبل از هر چیز باید بگویم که از نظر طب سنتی بهتر است افراد گرم مزاج برای بهرمند شدن از خواص سیاه دانه و عسل از عسل‌هایی استفاده کنند که گیاه آنها طبع سرد دارد مثل عسل کنار و افراد سرد مزاج از عسل‌هایی استفاده کنند که طبع گیاهشان گرم است مثل عسل آویشن.

مواردی که در ادامه به عنوان خواص دوسین آورده می‌شود صرفا در منابع معتبر طب سنتی ذکر شده‌اند و بسیاری از پزشکان طب سنتی نیز از آن استفاده می‌کنند اما پایه آزمایشگاهی ندارند.

  • بهبود بیماران ام اس و دارای ناراحتی ضعف اعصاب (اگر علت غلبه سردی باشد)
  • بهبود بیماری‌هایی نظیر برونشت، ذات‌الریه و سینوزیت
  • پیشگیری و درمان ناراحتی‌های معده مثل زخم معده و اثنی عشر
  • درمان ناباروری به ویژه در مردان با افزایش تعداد اسپرم (اگر مشکل به خاطر تعداد اسپرم باشد)
  • افزایش شیر مادران
  • معجون دوسین قاعده‌آور است و می‌تواند تنبلی تخمدان را بهبود دهد
  • می‌توان از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل به صورت موضعی برای تسکین درد دیسک کمر، گرفتگی عضلات و مفاصل استفاده کرد.

طرز تهیه و مصرف معجون سیاه دانه و عسل (دوسین)

اگر شما هم این سوال را دارید که دوسین را چگونه باید درست کنیم، باید بگویم که کار خیلی ساده‌ای است. برای تهیه معجون سیاه دانه و عسل کافی است ۳ واحد عسل طبیعی را با ۱ واحد سیاه دانه نیم‌کوب شده به خوبی مخلوط کنید.

مدت زمان نگهداری سیاه دانه و عسل

نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که مواد موثره‌ موجود در سیاه دانه به سادگی در برابر اکسیژن هوا اکسید می‌شود و خواص خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل بهتر است دقیقا پس از کوبیدن، آن را با عسل مخلوط کنید. پس از مخلوط شدن با عسل تا چندین ماه خواص خود را حفظ خواهد کرد.

برای نگهداری از سیاه دانه و عسل نیز نیازی به قرار دادن ترکیب در یخچال نیست فقط کافی است آن را در یک جای خنک و به دور از نور خورشید قرار دهید.

اگر چه ترکیب سیاه دانه با عسل تا چندماه قابل استفاده است اما پیشنهاد می‌شود که دوسین را تنها برای استفاده چند بار درست کنید و هر بار آن را به صورت تازه تهیه کنید.

بهترین زمان مصرف سیاه دانه و عسل

به طور کلی نحوه‌ مصرف سیاه دانه و عسل یا همان دوسین ، بسته به نوع بیماری و علت مصرف متفاوت خواهد بود. در نتیجه اگر می‌خواهید بدانید به صورت دقیق با توجه به نوع مشکلی که دارید چه مقدار از این ماده را باید مصرف کنید و بهترین زمان مصرف آن چه وقت است، حتما به یک پزشک طب سنتی مراجعه کنید. ولی دستور کلی مصرف معجون سیاه دانه با عسل هر ۲۴ ساعت یک قاشق مربا خوری و به صورت ناشتا است.

در بعضی نسخه ها از سه قاشق مربا خوری در روز، یکی قبل از صبحانه و ناشتا، یکی بعد ظهر و یکی شب قبل خواب استفاده می‌کنند.

منبع: غفاری دایت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها