کره بادام زمینی برای قلب | فواید کره بادام زمینی | زمان مصرف کره بادام زمینی

همه چیز درباره خواص کره بادام زمینی برای سلامت بدن + نحوه مصرف

A
۰

کره بادام زمینی از مغذی ترین مواد غذایی به حساب می آید. درباره فواید و موارد منع مصرف آن به شما گفته ایم.

اگر هنوز کره بادام زمینی را تست نکرده اید این مطلب برای شماست. کره بادام زمینی خواص زیادی برای سلامت بدن دارد و برای ورزشکاران و کسانی که در رژیم غذایی به سر می برند یک انتخاب مناسب است. اینجا درباره خواص کره بادام زمینی و شیوه مصرف آن بیشتر برای شما گفته ایم.

خواص کره بادام زمینی

 سرشار از مواد مغذی است!

    جالب است بدانید که داخل یک قاشق آن حدود ۳ میلی‌گرم ویتامین E که آنتی‌اکسیدانی قوی است‌، ۴۹میلی‌گرم منیزیمِ استخوان‌ساز، ۲۰۸ میلی‌گرم پتاسیمِ دوست‌دار عضلات و ۰.۱۷ میلی‌گرم ویتامین B۶ ارتقادهنده سیستم ایمنی وجود دارد.

    هر ۱۰۰ گرم از این ماده مغذی حاوی حداقل ۲۵ تا ۳۰ گرم پروتئین است. علت نیاز زیاد بدن به پروتئین این است که پروتئینی که دریافت می‌کنید تبدیل به آمینو اسید شده و صرف ترمیم سلول‌های بدن‌تان خواهد شد.

    این نوع کره برخلاف کره‌های دیگر که در وعده صبحانه میل می‌کنید، حاوی ۸۵ درصد چربی غیراشباع (کاهش کلسترول خون) و دوست‌دار قلب شما است. البته ۱۵ درصد چربی بد و اشباع دارد که در برابر ۸۵ درصد چربیِ خوب، به چشم نمی‌آید.

با سنگ صفراوی مبارزه می‌کند

مصرف کره بادام‌زمینی به دلیل وجود چربی غیراشباع، از تشکیل سنگ صفرا پیشگیری می‌کند.

کره بادام زمینی

 

از سرطان پیشگیری می‌کند

این ماده مغذی و مفید می‌تواند با سرطان پروستات، روده بزرگ (به‌خصوص در زنان) و سرطان سینه مبارزه کند و احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

 قند خون را تنظیم می‌کند

کره بادام‌زمینی یکی از منابع فوق‌العاده منیزیم (۱۵۰ میلی‌گرم در هر ۱۰۰ گرم) است. یعنی مصرف ۱۰۰ گرم آن حدوداً ۴۲ درصد از نیاز روزانه‌تان به منیزیم را برآورده می‌کند. منیزیم نقش مهمی در سلامت عضلات، استخوان‌ها و سیستم ایمنی بدن دارد. همچنین باعث می‌شود تا میزان قند و فشار خون‌تان تنظیم شود، چون اگر میزان پروتئین روزانه‌تان تأمین شود، روزانه ۳۰۰ واکنش بیوشیمیایی مهم در بدن‌تان اتفاق میفتد که برای‌تان نقش نجات‌دهنده را خواهد داشت.

 از ابتلا به سنگ کلیه پیشگیری می‌کند!

سنگ کلیه یکی از بیماری‌هایی است که در کشورهای توسعه‌یافته به وفور اتفاق میفتد و علت اصلی بروز آن، وزن بالا، رژیم غذایی نامناسب، داروهای کاهنده کلسترول خون و قرص‌های ضد بارداری است.

در مطالعه‌ای که بر روی رابطه بین احتمال بروز سنگ کلیه و مصرف کره بادام انجام شد، نتایج نشان ‌داد، زنانی که بیش از دو سال به‌صورت منظم این ماده مغذی را مصرف می‌کنند، در مقایسه با دیگر زنان، کمتر به بیماری سنگ کلیه گرفتار شده بودند.

باعث افزایش انرژی می‌شود

یکی دیگر از خواص کره بادام زمینی این است که حاوی فیبر، چربی، و پروتئین است. این مواد به تنظیم سطح انسولین خون کمک می‌کند و در نهایت باعث افزایش انرژی و بالارفتنِ کارایی‌تان در طول روز می‌شود. گنجاندنِ این ماده مغذی در وعده صبحانه کار فوق‌العاده‌ای است.

از ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری می‌کند

جالب است بدانید که مصرف روزانه این ماده مغذی، احتمال بروز سکته قلبی، دیابت و دیگر بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد. نتیجه تحقیق دیگری که در مجله انجمن پزشکی آمریکا به چاپ رسید، نشان داد که مصرف حدوداً دو قاشق غذاخوری از این ماده مغذی به مدت ۵ روز در هفته، احتمال ابتلا به دیابت را تا ۳۰ درصد کاهش خواهد داد.

شیوه مصرف کره بادام زمینی

کره بادام زمینی با نان تست

کره روی نان تست (یا هر نان دلخواه دیگری) بمالید و از طعم خوب آن لذت ببرید. می‌توانید همراه با آن، یک لیوان چای یا قهوه بنوشید.

 کره بادام زمینی با میوه‌های دل‌خواه

یک راه خوشمزه دیگر مصرف کره بادام زمینی با میوه‌هایی مثل موز، سیب یا گلابی است. کره را روی میوه دلخواه‌تان بمالید و نوش جان کنید. این ماده مغذی و خوشمزه را می‌توانید برای صبحانه، میان‌وعده، وعده بعد از تمرین یا دسر میل کنید.

کره بادام زمینی

مصرف کره بادام‌زمینی با کیک و شیرینی

اگر تا به حال این یکی رو امتحان نکردید، پیشنهاد می‌کنیم حتما یک بار امتحانش کنید؛ چون واقعا طعم خوبی دارد. راهش خیلی ساده است، فقط باید این کره را روی کیک یا شیرینی دلخواه خود بمالید یا آن را بین لایه‌های کیک قرار دهید.

 ساندویچ کره بادام زمینی و مربا

این ساندویچ کلاسیک همیشه مورد توجه و خوشمزه است. روی یک تکه نان، کره بادام زمینی و روی نان دیگر مربای مورد علاقه‌تان را بمالید، سپس دو برش را کنار هم قرار دهید تا یک ساندویچ خوشمزه درست شود.

کره بادام زمینی با ساقه کرفس

این گرینه، میان وعده دلچسبی برای همه است. مصرف کره بادام زمینی با کرفس خیلی ساده است، ساقه‌های کرفس را به اندازه‌های یکسان خرد کنید، کره بادام زمینی را داخل شیار بمالید.

اسموتی کره بادام زمینی

کره بادام زمینی، موز، شیر و یخ را با هم مخلوط کنید تا اسموتی خامه‌ای و خوشمزه‌ای به دست آید. این اسموتی برای فصول گرم سال بسیار مناسب است.

 کره بادام زمینی و شکلات

همراهی کره بادام زمینی و شکلات یک خوراکی غنی، عالی و خوشمزه را می‌سازد. مقداری شکلات آب شده و کره بادام زمینی را می‌توانید روی نان تست بمالید و میل کنید.

ممنوعیت مصرف کره بادام زمینی

گروهی از مواد غذایی، حساسیت‌زا هستند و این ماده مغذی هم به دلیل وجود ترکیبات حساسیت‌زا جزء این دسته است. این ماده مغذی در کودکان و بعضی افراد مستعد، موجب بروز حساسیت می‌شود.

از علائم آلرژی به مواد غذایی می‌توان به دل‌درد، سرفه، کهیر، خارش، استفراغ، احساس فشار در قفسه سینه و گلو، تنگیِ نفس، تپش قلب، کبودی لب اشاره کرد، که با بروز این نشانه‌ها باید به مراکز درمانی مراجعه کرد. مصرف کره بادام‌زمینی برای خانم‌های باردار و شیرده و کودکان کمتر از ۲ سال نیز توصیه نمی‌شود.

منبع: فیتامین
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها