خوراکی های مناسب برای ماه رمضان | گرسنه نشدن در ماه رمضان

برای گرسنه نشدن در ماه رمضان چی بخوریم؟

A
۰

اگر روزه می گیرید و دائما احساس ضعف و گرسنگی دارید؛ مواد غذایی که به شما معرفی کرده ایم را مصرف کنید تا کم تر احساس گشنگی داشته باشید.

اگر در ماه رمضان با روزه داری حس ضعف و گرسنگی مداوم دارید بهتر است به غذاهایی که در وعده های سحر و افطار نوش جان می کنید بیشتر توجه داشته باشید. مصرف غذای ناسالم در ماه رمضان باعث می شود ضعف کرده و زودتر از همیشه حس گشنگی داشته باشید. برای اینکه درباره غذاهای مناسب برای روزه داری در ماه رمضان بیشتر بدانید؛ با ما همراه باشید.

راهکار های گرسنه نشدن در ماه رمضان

یکی از رایج‌ترین اشتباهات خوردن تنقلات بعد از افطار برای کاهش اشتها و سپس خوابیدن، ترک سحری و گرسنه ماندن تا افطار بعدی است. همیشه باید هنگام سحری، ترجیحاً درست قبل از شروع روزه غذا بخورید. خوردن غذا قبل از خواب یا پرهیز از خوردن در هنگام سحری ممکن است باعث مشکلات جدی افت قند خون و کم آبی بدن در روز بعد شود.

پس می‌توانید در طول روز احساس سرگیجه و حواس پرتی داشته باشید. برای اینکه در طول روز ضعف نکنید، خوردن یک وعده غذایی سبک، سالم و سیرکننده انتخاب خوبی است. لبنیات و سبزیجات تازه مانند پنیر و تخم‌مرغ یا سوپ‌های سبزیجات می‌تواند مانع ضعف شما در طول روز شود. تخم‌مرغ و مرغ می‌توانند دو انتخاب عالی برای سحر باشند. منبع پروتئینی غنی این غذاها انرژی کافی در طول روز را تامین می‌کنند تا احساس ضعف و بی‌حالی نداشته باشید.

وعده سحری شما باید حاوی مواد غذایی مقوی باشد که بتواند انرژی مورد نیاز شما در طول روز را فراهم کند. غذاهای ماه رمضان برای سحر و افطار باید بتوانند در طول روز شما را سیر نگه دارند. در نتیجه غذاهای مناسب را انتخاب کنید تا شما را در طول روزه حفظ کند.

ماه رمضان

توجه داشته باشید که خوردن کربوهیدرات‌های پیچیده، مانند میوه و سبزیجات، لوبیا، نخود و عدس، منبع انرژی طولانی مدت در طول روز برای شما فراهم می‌کند.

محصولات لبنی کم‌چرب مانند لبنه کم‌چرب یا لبان را در وعده غذایی خود بگنجانید و سعی کنید از چربی‌های غیراشباع سالم مانند آووکادو، آجیل‌های بدون نمک، ماهی آزاد، زیتون و روغن زیتون استفاده کنید.

علاوه بر این انواع پلوها در کنار یک خورشت کم‌چرب و مغذی می‌توانند در سحر حس سیری کافی به شما بدهند تا در طول روز کمتر احساس گرسنگی داشته باشید.

میوه‌های خشک مانند خرما، گردو و بادام نیز مکمل‌های غذایی عالی هستند. آنها می‌توانند باعث شوند که شما برای ساعات طولانی در طول روز احساس سیری کنید.

غذای مناسب در وعده افطار برای گرسنه نشدن

شما می‌توانید با خوردن یک افطار سالم و متعادل، سطح انرژی خود را دوباره بازیابی کنید. برای افطار سه عدد خرما بخورید. خرما منبع عالی فیبر است و می‌تواند انرژی خوبی به بدن شما بدهد.

برای تامین ویتامین‌ها و مواد مغذی حیاتی، از سبزیجات زیادی در وعده افطار استفاده کنید. با مصرف غلات کامل انرژی و فیبر بدن را تامین نمایید. برای دریافت پروتئین می‌توانید از انواع گوشت‌های کبابی بدون چربی، مرغ‌های گریل شده و ماهی استفاده کنید تا پروتئین سالم مورد نیاز بدنتان را دریافت کنید.

به صورت کلی از مصرف غذاهای سرخ‌شده یا فراوری شده با چربی و شکر اضافی در وعده افطار پرهیز کنید. یک نکته مهم در خصوص افطار کردن این است که برخی افراد به دلیل گرسنگی زیاد ممکن است سریع‌تر غذا بخورند یا بیشتر از حد نیازشان غذا بخورند.

از وعده‌غذایی خود لذت ببرید و با آهسته غذا خوردن از پرخوری خودداری کنید. حتی برخی توصیه می‌کنند که وعده افطار را به دو بخش تقسیم کنند و با یک فاصله کوتاه بین دو وعده، روزه خود را باز کنند. به این ترتیب معده فرصت بیشتری برای سازگاری دارد و کمتر به آن فشار وارد می‌شود. از طرفی با این روش می‌توان از پرخوری بیش از حد در زمان افطار جلوگیری کرد.

مصرف میوه در ماه رمضان

در لیست غذاهای ماه رمضان برای سحر و افطار باید به میوه‌ها نیز توجه کنید. انواع میوه‌های آبدار می‌توانند انتخاب خوبی برای ماه رمضان باشند. میوه‌هایی مانند هندوانه یا هر میوه فصلی دیگری مانند هلو و شلیل را می‌توان در ماه رمضان در برنامه غذایی خود قرار داد.

آلبالو و گیلاس در فصل تابستان و پرتقال و لیموشیرین یا انار در فصل زمستان از میوه‌هایی است که می‌توان در ماه رمضان خورد. میوه‌ها و سبزیجات تازه در این ماه یکی از ضروریاتی است که باید در رژیم غذایی خود آن را جای داد تا عملکرد دستگاه گوارش دچار مشکل نشود.

منبع: دکتر تو
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها