تقویت سیستم ایمنی روزه داران | ضعف سیستم ایمنی روزه داران در برابر کرونا

هشدار یک متخصص درباره خطر کرونا برای روزه داران

A
۰

با شیوع مجدد کرونا٬ افرادی که روزه می گیرند بهتر است با مصرف خوراکی های مناسب از سیستم ایمنی خود مخافظت کنند تا به ویروس مبتلا نشوند.

سیستم ایمنی بدن افراد روزه دار ممکن است در ماه رمضان به دلیل مصرف نادرست مود غذایی و کم بودن میزان مصرفی ویتامین ها ضغیف شود. ضعف سیستم ایمنی بدن خطر ابتلا به انواع بیماری ها را بیشتر می کند. با شیوع مجدد کرونا بهتر است روزه داران به فکر تقویت سیستم ایمنی بدن خود باشند.

ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن روزه داران

 شیوع آنفلوآنزا هم اکنون در حال کاهش است، به‌طور کلی آنفلوآنزای نوع B از بهمن آغاز می‌شود و هر چه هوا به‌سمت گرم‌شدن می‌رود فراوانی این ویروس کاهش می‌یابد، این ویروس در فروردین کم می‌شود و در اردیبهشت تقریبا متوقف می‌شود.

سویه جی، ان ۱ کرونا در کشور ما وجود دارد و علائم سرماخوردگی که تعدادی از افراد با آن مواجه هستند می‌تواند از این سویه و یا انواع سرماخوردگی باشد. روزه‌دارانی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند باید مراقب مقدار قند و نمکی که استفاده می‌کنند، باشند چراکه روزه‌داری موجب تغییر در سطح قند و فشار خون افراد می‌شود

سیستم ایمنی بدن

توصیه هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن روزه داران

  • با تغذیه صحیح و مصرف منابع غذایی حاوی ویتامین A ،D ،E ، C، آهن، روی و سلنیم که برای سیستم ایمنی مفید هستند، نگرانی از تضعیف سیستم ایمنی و ابتلا به کووید در روزه داری کاهش می یابد.

  • از برگزاری مراسم افطاری بپرهیزید و نذورات خود را در قالب بسته های حمایتی در اختیار نیازمندان قرار دهید؛ در سال جاری که ساعت روزه داری طولانی است، گرسنگی و حذف وعده های غذایی به ویژه سحری باعث کاهش سیستم ایمنی بدن شده و احتمال ابتلا به کووید را افزایش می دهد.

  •  استفاده از منابع غذایی ویتامین A شامل انواع سبزی ها و میوه های زرد و نارنجی مانند هویج، کدوحلوایی و انواع مرکبات و زرده تخم مرغ، شیر و لبنیات در وعده سحری و افطار موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

  • با توجه به نقش ویتامین A در تقویت سیستم ایمنی بدن در وعده های سحر و افطار از منابع غذایی ویتامین A شامل انواع سبزی ها و میوه های زرد و نارنجی مانند هویج، کدوحلوایی و انواع مرکبات و زرده تخم مرغ، شیر و لبنیات استفاده کنید؛ برای افزایش سیستم ایمنی بدن منابع غذایی ویتامین D لبنیات، زرده تخم مرغ و ماهی های چرب مصرف کنید.

  • ویتامین E آنتی اکسیدان بوده و به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک می کند؛ برای تامین ویتامین E در طبخ غذا از روغن های مایع مانند کانولا، آفتابگردان و ذرت استفاده کنید. همچنین از سبزی هایی مانند اسفناج، کلم پیچ، سویا و سیب زمینی در سحر و افطار و از انواع آجیل مانند فندق، بادام، گردو در فاصله افطار تا شام مصرف کنید.

  • منابع غذایی حاوی ویتامین C شامل انواع میوه ها و سبزی ها از جمله سبزی های برگ سبز مانند سبزی خوردن و انواع کلم و گوجه فرنگی، جوانه های گندم، ماش و شبدر، انواع مرکبات مانند لیمو ترش، لیمو شیرین، پرتقال، نارنگی، نارنج و کیوی در افطار، شام و سحر مصرف کنید، توصیه کرده است: برای ارتقای سیستم ایمنی بدن در ماه رمضان، منابع غذایی ویتامین های گروه B مانند انواع سبزی برگ سبز و میوه، شیر و لبنیات، انواع گوشت، زرده تخم مرغ، غلات سبوس دار، حبوبات مانند نخود، انواع لوبیا، عدس، باقلا، لپه و ماش، مغزها (پسته، گردو، بادام و فندق) را مصرف کنید

منبع: خبر فوری
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها