حل کردن عسل در آب جوش | مضرات ترکیب عسل و مایعات گرم

دیگه عسل رو تو آب جوش حل نکن | حرارت عسل و آب جوش سرطان زاست!

A
۰

اگر شما هم عسل را چای٬ شیر داغ و یا هر مایع گرم دیگری ترکیب می کنید این مطلب را بخوانید تا از ضرر های این محلول بیشتر بدانید.

عسل از دسته مواد غذایی است که بر سلامت بدن خواص زیادی دارد و بسیاری از مشکلات و بیماری ها با عسل تا حدودی کنترل می شود. از کاربردهای عسل حل کردن آن با مایعات گرم مانند چای و یا شیر است که بسیار خطرناک است. در این مطلب از مضرات این ترکیب پر طرفدار خواهید خواند.

ترکیب عسل با مایعات گرم

عسل خاصیت درمانی هم دارد و چون شیرینی اش طبیعی است می توان بدون هیچ محدودیتی از آن استفاده کرد اما ممکن است در برخی از موارد تصورات درباره این ماده غذایی اشتباه باشد.

از دیرباز ،عسل به عنوان یک مایع طلایی شفابخش که خواص دارویی زیادی دارد مورد استقبال قرار می گرفته است. عسل خام از نظر طبیعت ضدباکتری است و این موضوع کاملا اثبات شده می باشد. این ماده به عنوان داروی خانگی نیز پذیرفته شده است که در درمان های زیبایی پوست و مو و حتی درمان زخم های کوچک نیز کابرد دارد. با این حال این واقعیت وجود دارد که هرگز نباید عسل را در آبگرم و شیرداغ حل کرد.

برخی افراد معتقدند که مصرف عسل گرم می تواند کشنده باشد ! به این علت که حل کردن مایعات در قندها باعث آزاد شدن ماده ای به نام 5 هیدروکسی متیل فورفورال می شود که این ماده سرطان زا است. این موضوع نه تنها برای عسل ، بلکه برای تمامی موادی که حاوی قند هستند نیز صدق می کند.

عسل

شیر عسل گرم

براساس مطالعه ای که توسط مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی انجام شد نتیجه گیری آن بدین شرح بود :عسل گرم شده ( در دمای بالاتر از 40 درجه سانتی گراد ) باعث تولید هیدروکسی متیل فورفورال می شود که ممکن است اثرات زیان آوری را ایجاد و مانند سم عمل کند.

بااین وجود، جدول مقایسه های مقادیر هیدروکسی متیل فورفورال در مطالعه نشان می دهد هنگامی که عسل گرم شود تنها مقداری از هیدروکسی متیل فورفورال افزایش میابد ( از 25 قسمت در میلیون به 75پی پی ام می رسد). این مقدار کمتر از مقادیر سم موجود در غذاهای دیگر است بنابراین هیچ اثبات مهمی مبنی بر سرطان زا بودن این ماده برای انسان وجود ندارد.

در نتیجه مخلوط کردن عسل در شیر داغ آنقدر که آیوردا می خواهد آن را باور کنید سمی نمی باشد. گرم کردن عسل تا دمای بالاتر از 40 درجه سانتی گراد برای بدن می تواند مضر باشد زیرا مواد مغذی موجود در آن از بین می روند اما قطعا سبب مرگ نمی شود.

بهترین راه لذت بردن از عسل همراه شیر این است که ابتدا شیر را گرم کنید و صبر کنید تا کمی خنک شود سپس عسل را به آن اضافه کرده و میل کنید.

منبع: عصر ایران
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها