تخم شربتی در ماه رمضان | مضرات استفاده از تخم شربتی | زمان مصرف تخم شربتی

در مصرف تخم شربتی تو ماه رمضان زیاده روی نکنید!

A
۰

تخم شربتی برای کاهش وزن و رفع تشنگی کاربرد دارد اما استفاده افراطی از آن باعث آسیب رسانی به بدن می شود.

تخم شربتی از دانه هایی است که در دسرها و شربت ها مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که هوا رو به گرمی می رود یا در ماه رمضان؛ ممکن است استفاده از تخم شربتی میان افراد بیشتر شود. استفاده بی برنامه از تخم شربتی به بدن آسیب های زیادی می زند. در این مطلب از مضرات تخم شربتی گفته ایم.

روش های استفاده از تخم شربتی

به طور کلی طریقه مصرف تخمه شربتی بسیار متنوع است و بسته به سلیقه می توانید آن را علاوه بر خاکشیر با عرق بیدمشک، عرق بادرنجوبه و عسل نیز میل کنید. از دیگر طریقه مصرف تخمه شربتی ترکیب آن با غلات صبحانه، و یا استفاده از تخم شربتی به صورت پودر شده و غذا و ماست است.

تخم شربتی

بیشتر بخوانید: درباره خواص تخم شربتی بیشتر بدانید

مضرات تخم شربتی

  •   اشخاص مبتلا به کرم معده نباید از تخم شربتی استفاده کنند.

  •   زیاده روی در مصرف تخم شربتی موجب ایجاد سر گیجه و هم چنین بروز اختلال در حس بینایی می گردد.

  •    برای کودکان و افراد میانسال که دارای بیماری های خاص هستند توجه نمایید که تخم شربتی می تواند فشار خون افراد را پایین اورده. پس در این افراد قبل از  مصرف تخم شربتی به صورت شربت و یا هر نوع دیگر با پزشک خود مشورت کرده و در مصرف آن زیاده روی نکنید.

  •  افرادی که از اختلالات تیروئیدی و هورمونی رنج می برند نیز باید توجه نمایند که در مصرف تخم شربتی احتیاط کرده و با دستور پزشک این شربت را استفاده کنند.

  • هم چنین برای مصرف کودکان  باید بسیار دقت کنید که کاملا دانه ها خیس خورده باشند و به هم نچسبند و گرنه باعث ایجاد خفگی در کودکان می شوند.

زمان استفاده از تخم شربتی

بهتر است از تخمه شربتی نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی یا در بین روز هنگامی که ضعف دارید استفاده کنید تا از خواص تخم شربتی بهره‌مند شوید و تناسب اندام را تجربه کنید.

منبع: فرارو
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها