خواص روغن کندر | طرز تهیه روغن کندر

با خواص دارویی روغن کندر برای سلامت بدن آشنا شو

A
۰

روغن کندر طبع گرمی داشته و برای دردهای عضلانی، رفع استرس و سلامت پوست مفید است. بهترین خواص روغن کندر برای سلامت بدن را در ادامه می خوانید.

روغن کندر از بهترین روغن های گیاهی است که می توانید استفاده کنید. این روغن طبع گرم و خشکی داشته و به صورت موضعی برای مورادی مانند رفع استرس، رفع التهاب و همچنین بهبود آسم استفاده کنید. اینفوگیاهی شیوه تهیه و فواید بی نظیر روغن کندر برای سلامت بدن را در این مطلب توضیح می دهد.

روغن کندر چیست؟

روغن کندر که از قدیم برای حفظ سلامت پوست استفاده می‌شد، امروزه در ساخت اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی مصرف می‌شود. این روغن یک ماده ضد التهاب و آنتی باکتریال قوی است. روغن کندر از رزین درخت کندر گرفته می‌شود.این درخت که از افراسانان است، گیاه بومی مناطق هندوستان، آفریقا و عربستان سعودی است و در عمان، سومالی و یمن نیز کشت می‌شود. اما چندین سال است در کشور ما نیز این درخت را می‌کارند.

خواص روغن کندر بیش‌تر به دلیل وجود بوزولیک اسید موجود در آن است. محصولاتی که از روغن کندر تشکیل می‌شوند معمولا غلظت بوزولیک اسید متفاوتی دارند

فواید روغن کندر

خواص روغن کندر برای پوست

  • ترمیم کننده

  • ضد چروک و پیری پوست

  • کنترل چربی پوست

  • روشن کننده

ماساژ درمانی

این روغن به دلیل معطر و خوشبو بودن، در آروماتراپی یا ماساژ با رایحه درمانی استفاده می‌شود.

ضد سرطان و التهاب

بوزولیک اسید موجود در روغن کندر، خاصیت ضدالتهابی و ضد سرطانی دارد، و از پیشرفت و تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

کاهش درد

درد حاصل از التهاب، در نتیجه جدا شدن بافت سلولی ایجاد می‌شود که اسید بوزولیک موجود در آن از جدا شدن بافت‌های سلولی جلوگیری می‌کند و در نتیجه درد را کاهش می‌دهد. از طرفی در درد‌های عضلانی نیز این روغن با افزایش گردش خون بعد از ماساژ، باعث تسکین می‌شود و برا درمان روماتیسم نیز بسیار موثر است.

کاهش استرس

بوی مطبوع کندر و خواص بی نظیر روغن آن، باعث کاهش استرس می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی

مالیدن روغن کندر بر کف پا، باعث جذب آن و تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

روغن کندر

بهبود بینایی

نتایج مصرف نشان می‌دهد که ماساژ مرتب روغن کندر روی شقیقه باعث تقویت بینایی می‌شود.

رفع بوی بد دهان

از آنجایی که کندر بوی بسیار خوبی دارد، جویدن آن یا چرخاندن روغن آن در دهان باعث محکم شدن لثه‌ها و خوشبو شدن دهان می‌شود.

بهبود آسم

عامل التهاب مولکول‌های لکوترین‌ها هستند که باعث بروز آسم می‌شوند. اسید بوزولیک از تشکیل این مولکول‌ها جلوگیری می‌کند و به این شکل در بهبود شرایط آسم، موثر است. افزایش هوش و تمرکز و جلوگیری از پوکی استخوان نیز دیگر فواید روغن کندر هستند که در تحقیقات انجام شده به اثبات رسیده‌اند.

ضد عفونت

روغن کندر به دلیل خاصیت ضد باکتریایی خود به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی شناخته میشود. از این روغن می توان برای پاک کردن بریدگی ها و زخم های سطج استفاده کرد.

درمان زگیل

روغن کندر راگا یک روغن عالی برای ازبین بردن زگیل می باشد، کافیست هر روز ۲ الی ۳ قطره از روغن راروی محل بریزید و به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوست شود.

درمان گزیدگی

روغن کند به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی میتواند جای گزیدگی را بهبود ببخشد و همچنین خارش را ازبین ببرد.

تسکین درد های عضلانی

اگر در ناحیه کمر یا پاهای خود احساس درد میکنید، روغن کندر یک روغن تسکین دهنده طبیعی است که میتوانید با ماساژ موضعی روغن درد را کاهش دهید، برای این عمل کافیست ۳ الی ۵ قطره از روغن را روی موضع ریخته و به آرامی ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.

درمان طبیعی آرتریت روماتوئید

همان طور که میدانید کندر سرشار از خواص ضدالتهابی می باشد و اسید بوسولیک موجود در آن از آسیب دیدن بافت ها جلوگیری میکند و باعث کاهش التهاب و درد ناشی از آرتریت روماتوئید نیز می گردد

خواص روغن کندر برای لاغری

 این روغن از آنجایی که طبع گرم و خشکی دارد، سوخت و ساز بدن را افزایش داده و باعث هضم بهتر می‌شود که در نتیجه تبدیل مواد غذایی به چربی را کاهش می‌دهد. از طرفی با افزایش گردش خون بدن، عضلات را شل کرده و سرعت آنزیم‌های گوارشی را افزایش می‌دهد.

  • به منظور استفاده از روغن کندر برای لاغری، قبل از ورزش یا پیاده روی روزانه موضع مورد نظر را به خوبی با روغن کندر ماساژ داده و با یک پلاستیک روی آن را ببندید و بعد از دو ساعت شسته شود، با این روش مصرف به مدت یک ماه و در صورت رعایت رژیم غذایی، نتیجه خوبی خواهید گرفت.

طرز تهیه روغن کندر

  • اولین قدم در طرز تهیه روغن کندر تهیه کندر با کیفیت است. سپس باید یک روغن حامل بی بو انتخاب کنید. روغن زیتون و کنجد برای این کار مناسب هستند. بعد از آن باید کندر را در هاون بکوبید. برای مثال دو قاشق کندر کوبیده شده به ده قاشق روغن حامل مثل کنجد یا زیتون نیاز دارد.

  • یعنی نسبت کندر به روغن باید یک به پنج باشد. این مخلوط را داخل یک ظرف شیشه‌ای کوچک ریخته و به مدت یک ساعت داخل آب جوشی که از جوش افتاده است قرار دهید و هر چند دقیقه تکان دهید. بعد از یک ساعت آن را از آب در آورده و صاف کنید. حالا روغن کندر شما آماده است.

  • روغن را در ظرفی تیره و درب دار و در جای خنک نگهدارید. اگر می خواهید روغن غلظت زیادی داشته باشد، مراحل بالا را چند بار تکرار کنید. البته می‌توانید به جای گذاشتن شیشه در آب، آن را یک هفته در جای گرم و جلوی نور خورشید بگذارید، و هر روز چند بار تکان دهید.

عوارض جانبی روغن کندر

  • به زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود که بدون تجویز پزشک از روغن کندر استفاده نکنند. روغن را همیشه باید در محلی نگهداری کرد که برای کودکان(به ویژه افراد زیر 7 سال) غیرقابل دسترس باشد.

  • قبل از استفاده، آزمایش تست حساسیت پوست توصیه می شود. این کار را می توان با رقیق کردن 1 قطره از این روغن در 4 قطره روغن حامل و استفاده از این ترکیب در ناحیه کوچکی از پوست(غیرحساس) انجام داد.

نحوه مصرف روغن کندر

۱- ابتدا موضع رو با آب و صابون بشورید

۲- چند قطره از روغن را روی محل ریخته و به آرامی ماساژ دهید تا کامل جذب پوست شود.

۳- بعد از ۲ ساعت محل را با آب ولرم شستشو دهید

 

 

 

منبع: راگا
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها