رژیم سیب | بهترین زمان خوردن سیب برای لاغری

با خوردن سیب از 3 تا 7 روز لاغر شو!

A
۰

اگر به دنبال کاهش وزن در کوتاه ترین زمان هستید پیشنهاد می کنیم که از رژیم سیب استفاده کنید تا با روشی سالم بیشترین وزن را کم کنید.

سیب فیبر زیادی دارد که می تواند برای طولانی مدت شکم را سیر نگه دارد. همچنین آب زیادی دارد که برای هیدراته شدن بدن و آبرسانی مفید است پس می تواند انتخاب خوبی برای کاهش وزن و لاغری سالم در کوتاه مدت باشد. اینفوگیاهی در ادامه رژیم سیب را معرفی می کرده و اصول آن را توضیح می دهد.

رژیم سیب

برنامه اصلی این رژیم غذایی، خوردن یک عدد سیب قبل از وعده های اصلی بوده است اما در حال حاضر شامل راهنمای غذایی و برنامه ورزشی هم می شود. کسانی که این رژیم را دنبال می کنند، باید غذاهای کم چرب و سرشار از پروتئین بخورند و مقدار کالری دریافتی روزانه شان از ۱۲۰۰ تا ۲۵۰۰ کالری باشد البته کالری تعیین شده برای هر فرد به وزن و دیگر فاکتورها بستگی دارد.

فهرست غذایی این برنامه برای یک روز شامل پنیر و املت سبزیجات برای صبحانه، اسپاگتی سبوس دار به همراه سس برای نهار و سالاد سالمون برای شام است و شیک های پروتئین و ماست نیز به عنوان میان وعده استفاده می شوند. کسانی که این رژیم را رعایت می کنند، باید هر روز ترکیبی از ورزش های هوازی، کششی و قدرتی را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: کاهش وزن با خیار در ۱۴ روز

خواص سیب برای کاهش وزن

کالری کم و فیبر بالا

به طور کلی یک سیب متوسط، از 85 درصد آب تشکیل شده است.

همان‌طور که می‌دانید میوه‌ها و یا سبزیجاتی که از آب زیادی تشکیل شدند، برای مدت زمان زیادی شما رو سیر نگه می‌دارند. سیب جزو یکی از کم کالری‌ترین موادغذایی هست که می‌توانید در طی روز مصرف کنید. یک سیب متوسط فقط 95 کالری و 4 گرم فیبر دارد. به همین دلیل برای مدت زمان زیادی احساس سیری به شما دست می‌دهد.

این احساس سیری باعث می‌شود که شما در طی روز مواد غذایی کمتری مصرف کنید؛ در نتیجه با دریافت کالری کمتر، کاهش وزن هم اتفاق می‌افتد. از طرف دیگه فیبر به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند و باعث می‌شود که در طی رژیم دچار مشکلاتی مثل یبوست نشید.

شاخص گلیسیمی پایین

در واقع این شاخص نشان می‌دهد که یک ماده غذایی بعد از دو ساعت چقدر گلوکز توی خون آزاد می‌کند. این مقیاس بین 0 تا 100 اندازه‌گیری می‌شود. شاخص گلیسیمی سیب روی 36 هست و به عنوان شاخص پایین محسوب می‌شود.

مواد غذایی که شاخص بالاتری دارند، قند خون رو خیلی سریع‌تر بالاتر می‌برند. در نتیجه این اتفاق، بدن انسولین ترشح می‌کند که سطح قند خون رو پایین بیاورد.

حالا وقتی قند خون پایین می آید، دوباره احساس گرسنگی به بدن دست می دهد. پس با توجه به این اتفاقاتی که در بدن رخ می‌دهد، غذای بیشتری می‌خوریم و وزن بیشتر می‌شود. حالا سیب چون شاخص پایین‌تری دارد، از این اتفاق جلوگیری می‌کند و در نتیجه به کاهش وزن کمک می‌کند.

آنتی‌اکسیدان کوئرستین

سیب سرشار از آنتی‌اکسیدان کوئرستین هست که التهابات موجود بدن رو کاهش می‌دهد.

التهاب رابطه مستقیمی با چاقی دارد؛ چون ممکن است بدن را نسبت به انسولین مقاوم کند. در این شرایط که مقاومت نسبت به انسولین وجود داشته باشد، بدن انسولین بیشتری تولید می‌کند. با توجه به تولید انسولین بیشتر، احساس گرسنگی بیشتر شده؛ بنابراین کالری بیشتری دریافت می‌کنیم. پس به همین صورت با خوردن سیب می‌تونید فرآیند لاغری رو راحت‌تر طی کنید.

رژیم سیب

بیشتر بخوانید:با رژیم هویج شکمت رو ۷ روزه تخت کن

دسترسی راحت

یکی از علت‌هایی که اغلب رژیم رو می‌شکنیم و وسط راه کنار می‌گذاریم، تهیه کردن غذاها و میان‌وعده‌هاست.

یکی از راحت‌ترین میان‌وعده‌هایی که می‌تونید داشته باشید، میوه‌ها هستند.

با توجه به خاصیت‌هایی که از میوه سیب گفتیم، می‌تونید از سیب به عنوان یک میان‌وعده سالم و کم کالری استفاده کنید. بنابراین احتمال کنار گذاشتن این میوه خیلی کم‌تر شده و می‌توانید به رژیم پایبند باشید.

آیا رژیم غذایی سیب خطر یا ایرادی دارد؟

پیروی از یک رژیم غذایی محدود که انتخاب غذا را محدود می کند، می تواند منجر به کمبود مواد مغذی، دریافت ناکافی پروتئین، سطوح پایین انرژی و اثرات منفی بالقوه بر متابولیسم شود. رژیم سیب ممکن است مواد مغذی کافی برای سلامتی مطلوب را فراهم نکند و ممکن است رعایت طولانی مدت آن چالش برانگیز باشد.

آیا رژیم سیب برای همه مناسب است؟

رژیم غذایی سیب برای همه افراد، به ویژه کسانی که دارای برخی بیماری ها هستند، مانند دیابت یا اختلالات خوردن، توصیه نمی شود. همیشه توصیه می شود قبل از شروع هر گونه برنامه غذایی محدود با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

منبع: فیت کلاب
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها