خواص دمنوش میخک برای لاغری | طرز تهیه دمنوش میخک برای کاهش وزن

دم کرده میخک؛ چربی سوز ترین دمنوش برای لاغری + نحوه تهیه

A
۰

یکی از راه های لاغر شدن در کوتاه مدت نوشیدن دمنوش میخک است که با تنظیم متابولیسم بدن می تواند سرعت کاهش وزن را بیشتر کند. در ادامه روش تاثیرات این دمنوش بر لاغری را می خوانید.

مصرف دمنوش میخک می تواند از ساده ترین راهکارها برای تسریع روند کاهش وزن باشد. این چای گیاهی با افزایش سوخت و ساز بدن باعث کاهش وزن می شود. پس اگر رژیم هستید و دوست دارید به آسانی و با کمترین هزینه وزن کم کنید روش تهیه این دمنوش را در ادامه بخوانید.

خواص دم کرده میخک برای لاغری

میخک به دلیل اینکه تا حد زیادی می‌تواند جلوی اشتها را بگیرد، می‌تواند در لاغری تأثیر‌گذار باشد. فعال کردن متابولیسم بدن و افزایش سوخت و ساز در بدن از دیگر خواص میخک برای لاغری محسوب می‌شود. کاهش باد معده و همچنین درمان اسهال از دیگر خواص و فواید عالی میخک به حساب می‌آید که می‌تواند به صورت غیر مستقیم به لاغر‌تر شدن کمک زیادی کند.

افراد اگر بتوانند در کنار مصرف میخک، ورزش‌هایی همچون پیاده روی را هم انجام دهند؛ مسیر لاغری را بهتر پیش ‌می‌روند و حداکثر بین ۵ تا ۸ کیلو وزن را در یک ماه قادر هستند که کم کنند و اینگونه با چربی‌های بدن خود مبارزه کنند. ناگفته نماند که همچون خود گیاه میخک، امکان کاهش وزن با چای یا دم کرده میخک وجود دارد.

بیشتر بخوانید:ویژگی های مهم تخم گشنیز برای لاغری

دمنوش میخک

لازم به ذکر است که ترکیب چای سبز و دم کرده میخک به همراه کمی دارچین علاوه بر اینکه می‌تواند تا حد بسیار زیادی به لاغری کمک کند، می‌تواند انرژی افراد را در روز افزایش دهد و افراد را شاداب نگه دارد.

در کنار مصرف و خرید چای میخک، استفاده از میخک به همراه زنجبیل باعث می‌شود که فرایند لاغری نیز بهتر پیش رود و کاهش وزن برای افراد ساده‌تر انجام شود. لازم به تأکید است که اگر قرار است در فرایند کاهش وزن خود از چای میخک استفاده کنید، نباید در مصرف آن زیاده روی کرد زیرا که میخک به دلیل قدرت بالایی که دارد، مصرف بالای آن می‌تواند باعث تحریک روده و معده شود و مشکلاتی را به وجود آورد.

روش تهیه دمنوش میخک

برای تهیه چای میخک، مقدار ۱۰ گرم پودر میخک که تقریبا معادل با یک قاشق غذاخوری است، را با ۴ لیوان آب جوش مخلوط کرده و به مدت ۵ دقیقه در قوری بریزید. سپس قوری را روی کتری یا سماور قرار دهید تا به مدت ۵ دقیقه دم بکشد

منبع: متین سلامت
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها