رژیم لاغری هویج | رژیم هویج برای لاغری شکم

با رژیم هویج شکمت رو ۷ روزه تخت کن | معرفی رژیم هویج و فواید آن

A
۰

اگر قصد لاغر شدن به خصوص در ناحیه شکم دارید از رژیم هویج استفاده کنید تا خیلی آسان و ارزان بهترین پروسه کاهش وزن را تجربه کنید.

رژیم هویج از بین برنامه های کاهش وزن می تواند در دسترس ترین و ارزان ترین باشد. هویج از سبزیجاتی است که در همه فصل ها پیدا می شود و در اکثر غذاها و سالاد ها می توان از آن استفاده کردو در این مطلب درباره رژیم کاهش وزن با هویج و اصول آن توضیح دادیم.

رژیم هویج

  • رژیم غذایی هویج بسیار متعدد است. هر کدام از رژیم‌های هویج ویژگی‌های خاص خود را دارند. به عنوان مثال در یکی از انواع رژیم هویج، شخص باید هر دو تا سه ساعت یک بار آب هویج مصرف کند و این کار را برای بازه زمانی ۳ تا ۷ روز ادامه دهد. علاوه بر این، مصرف سایر مواد غذایی محدود می‌شود. دنبال کردن این رژیم‌های غذایی بسیار سخت است.زیرا باعث کاهش وزن سریع می‌شوند و میزان مصرف مواد غذایی را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

  • روش دیگر به این صورت است که شخص هویج را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کند. این روش باعث محدودیت مصرف کالری یا مواد غذایی نمی‌شود. تنها کاری که شخص باید انجام دهد، این است که هنگام شروع غذا یک عدد هویج مصرف کند. اگرچه این ماده غذایی کالری بسیار کمی دارد، اما باعث افزایش احساس سیری می‌شود.

بیشتر بخوانید:معرفی رژیم شیر و خرما

رژیم هویج و لاغری شکم

هویج مانند بسیاری از سبزیجات دیگر حاوی مقدار زیادی فیبر است. فیبر موجود در هویج، به کاهش وزن و لاغری کمک می‌کند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، حدود ۵۵ درصد فیبر موجود در هویج شامل فیبر محلول است. فیبر محلول از بخش داخلی سلول‌های گیاهان تهیه می‌شود و به جذب آب کمک می‌کند.

فیبر محلول موجود در هویج، بعد از ورود به روده به یک ماده ژل مانند تبدیل می‌شود. این ماده ژل مانند، به آهستگی در روده حرکت می‌کند و هضم می‌شود. در نتیجه مقدار زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی جذب بدن خواهند شد. در نتیجه شخص برای مدت طولانی احساس سیری خواهد داشت. هویج باعث کاهش هوس‌های غذایی می‌شود. به عنوان مثال از پرخوری بیش از حد و مصرف میان وعده‌های ناسالم جلوگیری می‌کند.

رژیم هویج

روش مصرف هویج برای لاغری

مصرف آب هویج بهترین روش برای اضافه کردن بتاکاروتن به رژیم غذایی است. با این حال، جالب است بدانید هویج خام کالری کمتری نسبت به آب هویج دارد. زیرا شما مجبور هستید تعداد زیادی هویج را در دستگاه آبمیوه گیری بیاندازید تا یک لیوان آب هویج تهیه شود. هر عدد هویج با اندازه متوسط بین ۲۰ تا ۲۵ کالری دارد. در حالی که یک لیوان آب هویج با اندازه متوسط، بین ۵۰ تا ۱۰۰ کالری دارد. بنابراین بهتر است هویج خام را مصرف کنید.

بیشتر بخوانید:با خوردن تربچه به سادگی وزن کم کن!

فواید هویج برای کاهش وزن

 سرشار از مواد مغذی

آب هویج سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها مانند ویتامین C است. علاوه بر این، هویج منبع سرشار از فیبر خوراکی و منیزیم، منگنز، فولاد، پتاسیم و مواردی مانند این است. همچنین سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند فسفر و کلرین می‌باشد. این ترکیبات آنتی اکسیدانی به عملکرد کبد کمک می‌کنند و باعث دفع مواد سمی از بدن می‌شوند. این میوه نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند، بلکه فواید بسیار زیادی برای حفظ سلامتی بدن دارد.

سرشار از فیبر

یکی دیگر از مهم‌ترین فواید آب هویج برای لاغری، این است که سرشار از فیبر می‌باشد. حدود ۵۵ فیبر هویج شامل فیبر محلول است. همانطور که گفته شد، فیبر محلول باعث کاهش فرایند تجزیه و هضم مواد غذایی می‌شود. در نتیجه شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد. بنابراین هویج می‌تواند از هوس‌های غذایی و پرخوری شدید بعد از مصرف وعده‌های غذایی اصلی جلوگیری کند.

کم کالری

می‌توانید با خیال آسوده برای مصرف هویج اقدام کنید. زیرا این ماده نسبت به سایر میوه‌ها کالری کمتری دارد و حاوی چربی‌های ناسالم نیست. همانطور که می‌دانید، یکی از مهمترین تکنیک‌های کاهش وزن این است که میزان کالری دریافتی روزانه کاهش پیدا کند. بنابراین باید به دنبال مواد غذایی باشید که حاوی مقدار بسیار کمی کالری هستند. هویج گزینه کاملاً مناسبی برای کاهش وزن است و می‌تواند به رژیم غذایی لاغری شما اضافه شود.

حاوی ویتامین‌ های گروه B

یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های مورد نیاز بدن، ویتامین‌های گروه B هستند. هویج شامل چندین ویتامین گروه B است که شامل B-6، فولات، نیبوفلاوین، نیاسین و تیامین می‌باشند. این ویتامین‌ها برای تبدیل کربوهیدرات، پروتئین و چربی به انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرند و باعث افزایش سوخت و ساز متابولیسم بدن می‌شوند. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های افرادی که رژیم‌های غذایی لاغری را دنبال می‌کنند، کمبود انرژی طی روز است. بنابراین می‌توانید از هویج برای تامین انرژی مورد نیاز بدن خود استفاده کنید.

منبع: فیت کلاب
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها