لاغری با خیار | رژیم لاغری خیار

خیار بخور و لاغر شو! | کاهش وزن با خیار در ۱۴ روز

A
۰

رژیم ۱۴ روزه خیار از برنامه غذایی های معروف کاهش وزن است که می توانید مقدار زیادی وزن تنها در ۲ هفته کم کنید. در ادامه درباره این رژیم کاهش وزن بیشتر توضیح دادیم.

خیار کالری کمی دارد و غنی و از ویتامین هاست. این سبزی از جذب چربی به بدن جلوگیری می کند و باعث هیدراته شدن می شود. از میان رژیم های غذایی معروف که برای کوتاه مدت هستند؛ رژیم خیار از معروف ترین ها می باشد که بین ۷ تا ۱۴ روز تاثیرات خود را نمایان می سازد. برای اینکه با رژیم خیار آشنا شوید با ما همراه باشید.

رژیم خیار چیست؟

رژیم خیار یک نوع رژیم سبزیجات یک تا 2 هفته‌ای است که باعث کاهش وزن سریع می‌شود. طرفداران این رژیم غذایی معتقدند که چون خیار کم کالری است می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید از آن بخورید. این رژیم غذایی عمدتا از خیار و مقداری غذای غنی از پروتئین مانند تخم‌مرغ، مرغ، ماهی و آجیل تشکیل شده است. بنابراین، لازم است در حین پیروی از آن مصرف سایر میوه‌ها و سبزیجات را به حداقل برسانید.

اصول رژیم لاغری خیار

هیچ قانون استانداردی برای این رژیم غذایی وجود ندارد، به غیر از توصیه به خوردن خیار در بیشتر وعده‌های غذایی. رژیم لاغری خیار توصیه می‌کند که هر زمان احساس گرسنگی کردید، یک عدد خیار بخورید.

پروتئین یک ماده مغذی مهم برای حفظ سلامت پوست، عضلات و مفاصل است. از آنجا که خیار پروتئین کمی دارد، بعضی از غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت گاو بدون چربی، ماهی، تخم‌مرغ، ماست یونانی، پنیر کاتیج و پنیر چدار به رژیم خیار اضافه می‌شوند.

علاوه بر این، شما مجاز هستید که بعضی از کربوهیدرات‌ها مانند نان سبوس‌دار، برنج قهوه‌ای یا سیب‌زمینی را به وعده‌های غذایی خود بیفزایید و از سایر سبزیجات کم کالری مانند گوجه‌فرنگی، اسفناج و کرفس و مقدار کمی چربی سالم (مثل روغن زیتون) استفاده کنید.

هیچ دستورالعمل روشنی در مورد نوشیدنی‌ها وجود ندارد، اما بیشتر نسخه‌های این رژیم غذایی مصرف نوشیدنی‌های کم کالری مانند آب یا چای را توصیه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:با رژیم هویج شکمت رو ۷ روزه تخت کن

ٰرژیم خیار

غذاهای ممنوع در رژیم خیار

میوه‌ها

برخلاف رژیم میوه، در رژیم خیار مصرف میوه کاهش می‌یابد و به اسموتی‌ها یا بخش کوچکی از یک وعده غذایی محدود می‌شود.

غذاهای سرشار از قند

در حین پیروی از این رژیم غذایی باید استفاده از انواع تنقلات و نوشیدنی‌های شیرین مانند آبنبات، دسر و نوشابه را محدود کنید.

کاهش مصرف غذای سرخ کردنی

بهتر است غذاهای حاوی پروتئین را به صورت کبابی تهیه کنید، چون این روش در مقایسه با سرخ کردن تاثیر کمتری روی کالری مواد غذایی دارد.

تاثیرات رژیم خیار برای کاهش وزن

هیچ مطالعه‌ای کاهش وزن یا لاغری شکم با خیار را به طور اختصاصی بررسی نکرده است. با این حال، می‌توانید انتظار کاهش وزن را با آن داشته باشید. چون خیار کالری بسیار کمی دارد و به دلیل داشتن آب و فیبر محلول به کنترل اشتها کمک می‌کند. البته این کاهش وزن فقط به مدت زمان پیروی از رژیم غذایی خیار (یک تا 2 هفته) محدود می‌شود و بعید است که بتوانید آن را برای مدت طولانی حفظ کنید.

هر چقدر رژیم غذایی محدودتر باشد، پیروی از آن دشوارتر است. در مقابل، رژیم‌هایی که به راحتی اجرا می‌شوند معمولا نتایج بسیار بهتر و پایدارتری دارند. برای کاهش وزن و بهبود وضعیت سلامتی، بهتر است رژیم غذایی متنوع داشته باشید و سعی کنید به اندازه کافی از غلات کامل، سبزیجات، میوه‌ها، چربی‌های سالم و پروتئین‌های بدون چربی استفاده کنید.

رژیم خیار

بیشتر بخوانید:تجربه لاغری بدون عوارض با رژیم تخم مرغ

عوارض پیروی از رژیم خیار برای لاغری

بسیار محدودکننده است

رژیم خیار یک رژیم لاغری کم هزینه است که اکثر گروه‌های غذایی را محدود می‌کند. به همین دلیل نه تنها از نظر تغذیه‌‌ای مناسب نیست، بلکه رفتارهای غذایی منفی مانند رژیم غذایی افراطی را تشویق می‌کند که این ممکن است به ایجاد یک رابطه ناسالم با غذا منجر شود. تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم‌ غذایی محدود روی توانایی شما در کنترل حجم غذای مصرفی تاثیر منفی دارد و به شدت با چاقی مرتبط است.

چربی و پروتئین کمی دارد

هنگامی که خیار با یک رژیم غذایی متعادل همراه می‌شود منبع خوبی برای تغذیه است. با این حال، به طور طبیعی چربی و پروتئین کمی دارد که هر 2 ماده برای سلامتی ضروری هستند. در 300 گرم خیار فقط 2 گرم پروتئین و 0/3 گرم چربی یافت می‌شود.

پروتئین برای بسیاری از عملکردهای بدن از جمله تولید آنزیم‌ها و هورمون‌ها، حفظ ساختار پوست و رشد عضلات مهم است. از سوی دیگر، چربی به عملکرد اعصاب، سلامت مغز و جذب ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین‌های A ،E ،D و K کمک می‌کند.

رژیم لاغری خیار توصیه می‌کند که خیار را همراه با منابع غذایی غنی از پروتئین مانند مرغ یا تخم‌مرغ استفاده کنید تا بخشی از پروتئین و چربی مورد نیاز بدن تامین شود. اما تحقیقات نشان می‌دهد که پروتئین باید در تمام وعده‌های غذایی مصرف شود تا بتواند به حفظ و رشد عضلات کمک کند.

پایدار نیست

رژیم لاغری خیار به گونه‌ای طراحی نشده است که بتوان از آن برای بیشتر از هفت تا 14 روز استفاده کرد. چون بسیار کم کالری است و نمی‌تواند تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را فراهم کند. به عنوان مثال، با یک روز پیروی از رژیم غذایی خیار تقریبا 800 کالری انرژی دریافت می‌کنید که ناچیز است. البته به یاد داشته باشید که بعضی از نسخه‌های این رژیم غذایی ممکن است حتی محدودتر باشند. محدودیت شدید کالری به تدریج متابولیسم بدن را کاهش می‌دهد و این موضوع احتمال افزایش وزن مجدد را بیشتر می‌کند.

درست است که باید برای کاهش وزن و حفظ سلامتی مصرف دسرها و سایر تنقلات را به حداقل برسانید، اما انسان از غذا خوردن لذت می‌برد و هیچ دلیلی وجود ندارد که مصرف غذاهای سالم مانند غلات کامل، سبزیجات و میوه‌ها را محدود کنید.

منبع: چنگال
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها