کاهش فشار خون با گوجه فرنگی | نحوه مصرف گوجه فرنگی برای فشار خون

کاهش فشار خون با مصرف روزانه این میوه

A
۰

گوجه فرنگی از سبزیجات در دسترس است که برای بدن خواص آنتی اکسیدانی دارد و برای سلامت چشم مفید است. در این مطلب یکی دیگر خواص گوجه فرنگی را بخوانید.

گوجه فرنگی در اکثرا غذا ها و سالاد ها کاربرد دارد و حتی می توانید آن را خالی نوش جان کنید. گوجه فرنگی به دلیل ویتامین زیادی که دارد برای سلامت بدن فواید زیادی دارد می تواند برای حفظ قلب از بیماری ها و مشکلات مردان مفید باشد. در این مطلب از تاثیرات گوجه فرنگی بر فشار خون بخوانید.

تاثیر گوجه فرنگی بر فشار خون

 گوجه فرنگی دارای مقادیر چشمگیری ویتامین A، ویتامین C، و ویتامین K و همچنین ویتامین B۶، فولات و تیامین است. گوجه فرنگی همچنین منبع خوب پتاسیم، منگنز، منیزیم، فسفر و مس است. همچنین این ماده خوراکی حاوی فیبر، پروتئین و شماری از ترکیبات ارگانیک نظیر لیکوپن است. گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است که از دیواره‌های رگ خونی محافظت می‌کند، و همچنین پتاسیم که به مدیریت اثرات سدیم و به کنترل سطح مایعات در بدن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:فواید و مضرات آب گوجه فرنگی

برای بزرگسالان مسن مبتلا به فشار خون بالا خفیف، مصرف گوجه فرنگی ممکن است به مدیریت فشار خون بالا کمک کند و حتی ممکن است در وهله اول خطر ابتلاء به فشار خون بالا را کاهش دهد.

گوجه فرنگی

در این مطالعه، افراد بدون فشار خون بالا که بیشترین گوجه فرنگی یا غذاهای مبتنی بر گوجه فرنگی را می‌خوردند، ۳۶ ٪ کمتر با خطر ابتلاء به فشار خون بالا نسبت به افرادی که کمترین مصرف را داشتند، روبرو بودند.

در افرادی که از قبل فشار خون بالایی داشتند، به ویژه کسانی که فشار خون بالا در مرحله ۱ داشتند، مصرف متوسط گوجه فرنگی با کاهش فشار خون همراه بود.

نحوه مصرف گوجه برای کاهش فشار خون

نوشیدن روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی بدون نمک، یک روش ساده برای پایین آوردن فشار خون و کاهش خطر بیماری‌های قلبی است. تیم محققین ژاپنی در تحقیقات اخیرشان متوجه شدند فشار خون شرکت کنندگانی که به مدت یک سال به طور میانگین یک فنجان آب گوجه فرنگی بدون نمک در روز می‌نوشیدند، کاهش پیدا کرد.

مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها