خواص کلم بروکلی برای چشم | فواید کلم بروکلی برای بینایی

اگر می خوای عینک رو بذاری کنار، هر روز این سبزی رو بخور

A
۰

کلم بروکلی حاوی مقدار زیادی از ویتامین A است و به همین دلیل برای بینایی مفید می باشد. در ادامه از خواص این سبزی بی نظیر برای تقویت چشم ها بیشتر می خوانید.

کلم بروکلی از سبزیجاتی است که به دلیل مواد مغذی فراوان بهتر است در رژیم غذایی افرادی که قصد سالم خوری و کاهش وزن دارند جا داشته باشد. پیشگیری از سرطان و کاهش کلسترول تنها دو خاصیت از خواص بی نظیر کلم بروکلی هستند. اما یکی از مهم ترین خواص بروکلی که ممکن است با آن آشنایی نداشته باشید تقویت بینایی و محافظت از چشمان است که در ادامه درباره آن توضیح دادیم.

خواص کلم بروکلی برای چشم

کلم بروکلی حاوی بتاکاروتن است که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می‌کند. بنابراین از فواید کلم بروکلی باید به تقویت بینایی هم اشاره کنیم.

دو مورد از کاروتنوئیدهای اصلی موجود در بروکلی، لوتئین(Lutein) و زآگزانتین(Zeaxanthin) هم می‌توانند به کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن، یعنی نوعی بیماری چشمی مختل‌کننده بینایی کمک کنند.

 لنز چشم انسان حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مانند لوتئین و زاکسنتین است که متعلق به خانواده آنتی اکسیدانی است که کاروتنوئید نامیده می‌شود و برای دید بهتر مفید است. کاروتنوئید در کلم بروکلی فراوان است و این گیاه را به یک ماده مناسب برای سلامت چشم و بهبود بینایی تبدیل کرده است.

در واقع آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بروکلی ز تخریب سلول‌های چشم، بروز بیماری آب مروارید و صدمه به عدسی چشم پیشگیری می‌کنند. بروکلی هم‌چنین دارای ویتامین A است که برای دید چشم بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید:بهترین راه حل های خانگی برای درمان خشکی چشم

 

کلم بروکلی
کلم بروکلی

 

نحوه مصرف کلم بروکلی

  •     آن را به صورت خام، همراه با دیپ یا در سالاد بخورید تا بیشترین مواد مغذی را از آن دریافت کنید.

  •     به‌عنوان غذایی سالم یا میان وعده‌ای مفید و خوشمزه آن را کباب، بخارپز یا در تابه سرخ کنید.

  •     امکان استفاده از آن در پاستای رژیمی، سوپ قارچ و انواع خوراک‌ها هم وجود دارد.

 

منبع: لیمومی
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها