صبحانه ی مخصوص پوست خوب

صبحانه چی بخوریم تا پوستمون پیر نشه؟

A
۰

صبحانه از وعده های غذایی مهم و تاثیرگذار بر سلامت پوست است. در این مطلب بهترین مواد غذایی برای داشتن پوست سالم را معرفی کردیم.

در انتخاب غذاهایی که در وعده صبحانه نوش جان می کنید دقت داشته باشید. مواد غذایی مصرف شده در وعده صبحانه تاثیر مستقیمی بر سلامت پوست دارند و باعث شادابی آن می شوند. در این مطلب مواد غذایی مفید برای پوست صورت را معرفی کرده ایم.

دانه چیا

دانه های چیا یک پروتئین کامل هستند و منبع خوبی از کلسیم برای استخوان سازی و روی برای پوست بدون عارضه و مشکل به شمار می‌روند. با تمام اینها، آسان است که بدانید چرا آنها یکی از بهترین مواد غذایی مفید برای پوست محسوب می‌شوند

تخم مرغ

تخم مرغ برای بهبود سلامت پوست شما بسیار مفید است. بدن برای تولید کلاژن به پروتئین نیاز دارد و تخم مرغ سرشار از پروتئین است. بدن به کلاژن نیاز دارد تا قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشد و پوست را سلامت نگه دارد. زرده‌ی تخم مرغ بدلیل اینکه سرشار بیوتین و سلنیوم است، رنگ پوستتان را بهبود می‌بخشد. تخم مرغ همچنین دارای ویتامین A است که این ویتامین، سلول‌های آسیب پوست صورت را اصلاح می‌کند. تخم مرغ آب پز را بصورت میان وعده یا صبحانه مصرف کنید تا مواد مغذی که برای پوست مفید است را در بدن خود ذخیره کنید.

نان گندم تست با کره بادام زمینی

انتخاب نان سبوس دار نسبت به نان های سفید همیشه یک انتخاب هوشمندانه است. این ماده غذایی حاوی فیبر و مواد مغذی بالاتر و معمولا قند پایین تری است. باید بدانید که یک رژیم غذایی سرشار از قند می تواند برای پوست بسیار مخرب باشد، بنابراین بهتر است هر زمان که می توانید استفاده از محصولات حاوی قند را متوقف کنید. از طرفی کره بادام زمینی حاوی دوز سالمی از آهن است که برای سلامت پوست ضروری است.

 گوجه‌ فرنگی

گوجه‌فرنگی‌ها، ابرقهرمانان مراقبت از پوست است و از پوست شما به خاطر محتوی ضداکسنده قوی خود، در مقابل آسیب آفتاب حفاظت می‌کنند. یک مطالعه اخیر ارائه شده در انجمن پزشکی رویال لندن نشان داد که زنانی که پنج قاشق خمیر گوجه فرنگی استاندارد با 10 گرم روغن زیتون به مدت 12 هفته مصرف می‌کنند، بهبود زیادی در توانایی پوست خود برای حفاظت در مقابل آسیب UV نشان داده‌اند.

 بلغور جو دوسر

استفاده از بلغور جو دوسر برای تقویت و استحکام بافت پوست بسیار مهم است. غذاهای حاوی فیبر بالا مانند جو دوسر باعث تغذیه باکتری‌های روده شما در کاهش التهاب، افزایش ناخوشایند قند خون که می‌تواند به مشکلات پوستی کمک کند و تقویت و استحکام بافت‌های بدن شما می‌شود. همچنین بلغور جو دوسر حاوی مقادیر زیادی از سیلیکون است. این ماده معدنی کمیاب به پوست در حفظ خاصیت ارتجاعی کمک می‌کند و علائم پیری را کند می‌کند.

صبحانه

 قهوه

علی رغم این باور که قهوه برای شما و پوست‌تان مفید نیست، زیرا ادرار آور است و به همین دلیل مایعات زیادی را دفع می‌کند و حاوی موادی است که باعث نابودی کلاژن خواهند شد. با این حال قهوه جایگاه خود را در لیست دانه‌های مراقبت کننده از پوست پیدا کرده است. نکات منفی نوشیدن قهوه را می‌توان با محدود کردن مصرف کافئین روزانه برطرف کرد. نوشیدن یک یا دو فنجان از این نوشیدنی مطلوب، مشکلات جدی پوستی ایجاد نمی‌کند. واقعیت این است که می‌تواند کاملا برعکس عمل کند.

چای سبز

 چای سبز حاوی نیاسین است و تجربه ثابت کرده که مصرف این ماده عوارض گُرگرفتگی نظیر قرمزی پوست را کاهش می‌دهد. خاصیت چای سبز برای پوست چرب را به خاطر دارید؟ توانایی تنظیم چربی صورت و پاک‌سازی منافذ پوست از دیگر فواید عصاره چای سبز برای پوست به حساب می‌آید. اگر دچار پف و تیرگی زیر چشم هستید، چای سبز را فراموش نکنید

شیر

یکی از فواید مصرف شیر برای پوست، کم شدن چین و چروک های صورت است. کمبود کلاژن در بدن باعث به وجود آمدن چین و چروک های زیادی در صورت می شود. شیر با دارا بودن ویتامین D باعث کلاژن سازی پوست صورت می شود همین امر سبب می شود که با مصرف شیر چین و چروک را از بین ببرد.

شیر بادام

شیر بادام شیرین نشده برای پوست بسیار مفید است. شیر بادام ساده که در سوپرمارکت‌ها یافت می‌شود معمولا غنی می‌شود بنابراین وقتی شما یک فنجان از آن یا بیشتر می‌نوشید، تقریبا نصف دوز روزانه ویتامین E خود را به دست می‌آورید. ویتامین زیبایی که پوست را مرطوب نگه می‌دارد و از خورشید محافظت می‌کند و علاوه بر آن 45 درصد از کلسیم و 25 درصد از ویتامین D خود را نیز دریافت کرده اید. به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی مفید برای پوست شیر بادام بدون شکر است که قند و کالری کمی دارد و از هورمون‌ها و آنتی بیوتیک‌های موجود در لبنیات متعارف در آن خبری نیست.

قارچ

قارچ علاوه بر خوشمزگی، خاصیت‌های بسیاری برای پوست شما دارد، قارچ یک منبع غنی از دیبوفلاوین و ویتامین B است که هر کدام از آن‌ها برای پوست حیاتی است. دیبوفلاوین (ویتامین B2) بافت‌های پوستی را ترمیم می‌کنند و به سالم ماندن آن‌ها کمک می‌کند همچنین تا حدی لکه‌های پوستی ناشی از تابش آفتاب را برطرف می‌کند، دیبوفلاوین به ترمیم بافت‌های پوستی بعد از سوختگی‌ها، زخم‌ها‌ و جراحی‌ها بسیار کمک می‌کند.

مخلوط توت فرنگی، کیوی و یا سیب و کیوی

آیا زمان زیادی برای صبحانه خوردن ندارید؟ کافی است مقداری توت فرنگی و یا سیب را خرد کرده و با یک عدد کیوی پوست کنده درون مخلوط کن بریزید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه مخلوط کنید تا یک صبحانه ی مقوی و سالم داشته باشید. این صبحانه سرشار از ویتامین C است که ساخت کلاژن را در پوست افزایش می دهد و از بروز چروک ها جلوگیری می کند.

 

منبع: ترینی ها
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    دیدگاه
    آخرین اخبار
    اخبار روز سایر رسانه ها